1050 xt inrijden.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: di 26-10-2021, 23:52
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1050 XTA
- Woonplaats: Roermond
1050 xt inrijden.
Beste V Strommers. Ik ben 62 jaar jong en ik heb 1,2,3,4 en 6 cilinder motoren gereden. Recent heb ik een 650 xt ingereden, wat erg soepel verliep. Nu heb ik een 1050 xt en was een beetje teleurgesteld over het rauwe blok. Het deed me denken aan een 1 cilinder. Doortrekken had geen effect en verliep gewoon traag/ stroef. Vergeleken met de soeplesse van de 650 was hij niet gewillig. inmiddels heb ik +5000km op de teller en kan hem bij onze oosterburen "testen". Nu pas heb ik het gevoel dat hij een beetje los komt en veel fijner loopt, hij stribbelt niet meer tegen. Wat is jullie ervaring? Is het te verwachten dat hij net zo soepel als de 650 gaat lopen?
- Calimero
- DL650 berijder
- Berichten: 1740
- Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
- Woonplaats: Den Haag
Re: 1050 xt inrijden.
Bij mijn motor heb ik omdat ik helaas veel tussen de files door moet rijden heel bewust voor de 650 gekozen vanwege zijn soepele karakter. Zo soepel zal jouw 1050 niet gaan lopen. Ook niet wanneer het blok echt helemaal los is.
Geniet gewoon van de extra power die je hebt en de fantastische remmen van deze motor. Daarmee overklast hij de 650 zeker!
Geniet gewoon van de extra power die je hebt en de fantastische remmen van deze motor. Daarmee overklast hij de 650 zeker!

Groeten,
Adri
Adri
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: za 17-03-2018, 17:14
- Mijn motor is een: V strom 800DE
- Woonplaats: Maasgouw Limburg
Re: 1050 xt inrijden.
Ja die ervaring heb ik ook gehad met de 1050XT.
Ik heb 5 jaar de 650 gehad en daarna de 1050 XT 2 jaar, hierbij viel mij ook op dat de 1050XT rauw liep en veel last van turbulentie hiervoor had ik een kleiner ruit er op gezet, de turbulentie werd wel minder maar was niet helemaal weg waarna ik de ruit er af heb gelaten (ruitje heb ik nog liggen gaat de verkoop in).
Dus in het voorjaar proef gereden met de 800DE en gelijk de 1050xt ingeruild voor de 800de deze heb ik nu 2 maanden en bevalt prima.
gr. peter
Ik heb 5 jaar de 650 gehad en daarna de 1050 XT 2 jaar, hierbij viel mij ook op dat de 1050XT rauw liep en veel last van turbulentie hiervoor had ik een kleiner ruit er op gezet, de turbulentie werd wel minder maar was niet helemaal weg waarna ik de ruit er af heb gelaten (ruitje heb ik nog liggen gaat de verkoop in).
Dus in het voorjaar proef gereden met de 800DE en gelijk de 1050xt ingeruild voor de 800de deze heb ik nu 2 maanden en bevalt prima.
gr. peter
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: zo 10-10-2021, 22:29
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 800
- Woonplaats: Purmerend
Re: 1050 xt inrijden.
toch wel dezelfde reactie als jij, de 650 die ik eerst had is fantastisch alleen omdat ik
alleen maar motorreizen maak binnen en buitenland ging toch mijn voorkeur naar wat meer power.
en dat is gelukt ik ben erg blij met mijn 1050 XT, hoewel het wel zeker 3 maanden duurde voordat ik het echt prettig
vond, wilde alleen rechtdoor in de bochten wat een verschil met de 650.
Nu ben ik blij met deze motor vanwege alle trips die ik maak.
Maar de gewone 650 blijft ook wel een topper voor mij hoor.
Het rauwe geluid is inderdaad aanwezig, maar ik heb altijd goede oordoppen in en dan is het probleem eigenlijk weg.
Al met al een zeer prima motor zeker met alle hulpmiddelen die ik toch wel vaak gebruik zoals, hill hold,
en alle rij modussen erg handig .
Ik heb er een groter ruit opgezet van Puig, dat is Suzuki verstelbaar en zeer prima.
alleen maar motorreizen maak binnen en buitenland ging toch mijn voorkeur naar wat meer power.
en dat is gelukt ik ben erg blij met mijn 1050 XT, hoewel het wel zeker 3 maanden duurde voordat ik het echt prettig
vond, wilde alleen rechtdoor in de bochten wat een verschil met de 650.
Nu ben ik blij met deze motor vanwege alle trips die ik maak.
Maar de gewone 650 blijft ook wel een topper voor mij hoor.
Het rauwe geluid is inderdaad aanwezig, maar ik heb altijd goede oordoppen in en dan is het probleem eigenlijk weg.
Al met al een zeer prima motor zeker met alle hulpmiddelen die ik toch wel vaak gebruik zoals, hill hold,
en alle rij modussen erg handig .
Ik heb er een groter ruit opgezet van Puig, dat is Suzuki verstelbaar en zeer prima.
- Frank
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 4263
- Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M5 (2025)
- Woonplaats: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: 1050 xt inrijden.
Dat is wel vreemd. Mijn 1050DE moest voor een beurt en ik kreeg een 800DE mee te leen.Pitjev schreef:
Dus in het voorjaar proef gereden met de 800DE en gelijk de 1050xt ingeruild voor de 800de deze heb ik nu 2 maanden en bevalt prima.
Maar direct viel mij het gebulder aan mijn helm met de 800. Terwijl ik met mijn 1050 juist geen turbulentie heb. Ik draag zelfs geen oordoppen!
Ook miste ik direct de cruisecontrol. Wat ga je daar aan wennen zeg. En ook miste ik de hydraulische koppeling. Alhoewel je die met de quickshift niet echt nodig hebt.

Ook vind ik de 800 en 650 niet soepeler rijden dan een 1050. Maar da's misschien persoonlijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-S906B met Tapatalk
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0 | Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3
Suzuki V-STROM 1050DE 2025 M5| Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | BRIDGESTONE A41 |
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0 | Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3
Suzuki V-STROM 1050DE 2025 M5| Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | BRIDGESTONE A41 |
- 1037cc
- Berichten: 204
- Lid geworden op: zo 01-08-2021, 21:47
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1050
Re: 1050 xt inrijden.
Tsja, . . . ik kan alleen maar aangeven dat ik 2 jaar geleden een splinternieuwe 1050 DL heb gekocht, juist omdat de motor zo soepel was
Vanaf inrijden, t/m nu (12.000km) heb ik eigenlijk nooit verschil gemerkt. Ik ben er al diverse keren mee in het buitenland geweest en ik vind de V-Strom 1050 écht super en soepel rijden.
Ik heb de door sommigen spuuglelijke GiVi Airflow ruit en ook daar ben ik super tevreden over. Dat ding werkt écht, zelfs in de laagste stand.

Vanaf inrijden, t/m nu (12.000km) heb ik eigenlijk nooit verschil gemerkt. Ik ben er al diverse keren mee in het buitenland geweest en ik vind de V-Strom 1050 écht super en soepel rijden.
Ik heb de door sommigen spuuglelijke GiVi Airflow ruit en ook daar ben ik super tevreden over. Dat ding werkt écht, zelfs in de laagste stand.
++ 2021 Suzuki V-Strom 1050 ++
Re: 1050 xt inrijden.
Geen idee, maar kan het met het inrijden van een nieuwe motor te maken hebben? Hoe rij je eigenlijk een nieuwe motor goed in en moet dat nog?
Grt Marco
Grt Marco
Re: 1050 xt inrijden.
Ik ben ook bezig met het inrijden van een 1050. en doe dit volgens de instructies uit de gebruiksaanwijzing nl. 1e 800km niet boven de 4000 rpm. bij 1000km de olie wissel etc. en tot 1600km niet boven de 6000 rpm. en laat ik deze grens nu vandaag gepasseerd hebben. in een mail van Suzuki nederland kreeg ik andere inrijd instructies (gewoon rijden maar niet te lang in het zelfde toeren tal gebied) maar ik heb de conservatieve versie uit de gebruiksaanwijzing gevolgd.