Achterrem uitslag
- Johan Procee
- Berichten: 67
- Lid geworden op: wo 15-02-2023, 20:57
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2013)
Achterrem uitslag
Het is me opgevallen dat de uitslag van de achterrem zo kort is. Dus het punt van niet remmen tot volledig remmen is heel kort waardoor doseren wat moeilijker is. De stand van het rempendaal is wel goed alleen zou de slag wel wat langer mogen zijn.
Is dit normaal bij een v-strom 650 van 2013?
Is er een manier op dit aan te passen?
Is dit normaal bij een v-strom 650 van 2013?
Is er een manier op dit aan te passen?
-
- Berichten: 155
- Lid geworden op: ma 30-08-2004, 16:15
- Mijn motor is een: Suzuki Vstrom DL 1000 (2014)
- Woonplaats: gemeente Hollands Kroon
Re: Achterrem uitslag
Zit er niet te veel remvloeistof in het reservoir? Als dat het geval is wordt volgens mij de slag van het pedaal ook korter.
Gr. Jan
Gr. Jan
Suzuki Vstrom 1000 (2014), Honda Varadero 1000 (2002), Suzuki Vstrom 650 (2004),Honda Africa Twin 750 (1996), Suzuki GS 850, Kawasaki EX500 (1991), Kawasaki ZZR1100 (1990), Honda CBR600 (1990), BMW K100 (1984), Suzuki GT500 (1976)
- Johan Procee
- Berichten: 67
- Lid geworden op: wo 15-02-2023, 20:57
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2013)
Re: Achterrem uitslag
Ik zal het straks even checken, dat zou een gemakkelijke fix zijn.
-
- Berichten: 155
- Lid geworden op: ma 30-08-2004, 16:15
- Mijn motor is een: Suzuki Vstrom DL 1000 (2014)
- Woonplaats: gemeente Hollands Kroon
Re: Achterrem uitslag
Wellicht ten overvloede:
Als dat inderdaad het geval is, pas dan wel op met het verwijderen van de overtallige vloeistof. Remvloeistof is bijtend en tast sommige materialen (en de huid) aan.
Gr. Jan
Als dat inderdaad het geval is, pas dan wel op met het verwijderen van de overtallige vloeistof. Remvloeistof is bijtend en tast sommige materialen (en de huid) aan.
Gr. Jan
Suzuki Vstrom 1000 (2014), Honda Varadero 1000 (2002), Suzuki Vstrom 650 (2004),Honda Africa Twin 750 (1996), Suzuki GS 850, Kawasaki EX500 (1991), Kawasaki ZZR1100 (1990), Honda CBR600 (1990), BMW K100 (1984), Suzuki GT500 (1976)
- Frits Bos
- Berichten: 447
- Lid geworden op: wo 20-07-2022, 22:02
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 Bj 2004 V-Strom 1000 bj 2003
- Woonplaats: Noorholland
Re: Achterrem uitslag
Johan
Los van teveel remvloeistof waar ik niet zelf zo gouw aan zou denken is er nog ook een mogelijkheid rem stang in draaien dan je kunt de slag langer of korter maken .
ook de stand van je pedaal kun daar mee stellen lager of hoger stellen bij de nieuwere modellen zal het niet anders zijn staat in de werkplaats handboek
Ben er met de 1000 ook mee bezig geweest is beter maar kan nog wel wat hebben .
Los van teveel remvloeistof waar ik niet zelf zo gouw aan zou denken is er nog ook een mogelijkheid rem stang in draaien dan je kunt de slag langer of korter maken .
ook de stand van je pedaal kun daar mee stellen lager of hoger stellen bij de nieuwere modellen zal het niet anders zijn staat in de werkplaats handboek

Ben er met de 1000 ook mee bezig geweest is beter maar kan nog wel wat hebben .
Iets teveel motoren nu en blijven komen .
- Johan Procee
- Berichten: 67
- Lid geworden op: wo 15-02-2023, 20:57
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2013)
Re: Achterrem uitslag
Het nivo zit mooi onder de max.
Het stangetje zal ik van het weekend even mee bezig, ik dacht dat je daar alleen maar de hoogte van het pedaal kunt bepalen.
Zal het resultaat wel even posten.
Het stangetje zal ik van het weekend even mee bezig, ik dacht dat je daar alleen maar de hoogte van het pedaal kunt bepalen.
Zal het resultaat wel even posten.
- Johan Procee
- Berichten: 67
- Lid geworden op: wo 15-02-2023, 20:57
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2013)
Re: Achterrem uitslag
Dit staat in de handleiding
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Frits Bos
- Berichten: 447
- Lid geworden op: wo 20-07-2022, 22:02
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 Bj 2004 V-Strom 1000 bj 2003
- Woonplaats: Noorholland
Re: Achterrem uitslag
johan
je ziet het goed de moertje losdraaien het palletje asje borging verwijderen bij 1 dat het los hangt dan kun je het stangetje veel meer in of uit ,draaien let op het rubber kan mee draaien inwendig dus in spuiten met bijvoorbeeld wd. 40 is een beetje lastig .
Het ook een beetje zoeken als je wel de borg moer as en as laat zitten dan is de afstelling meer beperkt
rond de 5mm
meer zit niet meer op ---- de juiste aftelling bepaald ook de borgmoer
Maar je kunt daarmee wel beginnen om in te komen wil je meer dan zal het boven staande moeten doen .
je ziet het goed de moertje losdraaien het palletje asje borging verwijderen bij 1 dat het los hangt dan kun je het stangetje veel meer in of uit ,draaien let op het rubber kan mee draaien inwendig dus in spuiten met bijvoorbeeld wd. 40 is een beetje lastig .
Het ook een beetje zoeken als je wel de borg moer as en as laat zitten dan is de afstelling meer beperkt

meer zit niet meer op ---- de juiste aftelling bepaald ook de borgmoer
Maar je kunt daarmee wel beginnen om in te komen wil je meer dan zal het boven staande moeten doen .
Iets teveel motoren nu en blijven komen .
- Johan Procee
- Berichten: 67
- Lid geworden op: wo 15-02-2023, 20:57
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2013)
Re: Achterrem uitslag
Ik ben zaterdag met de achterrem bezig geweest volgens de handleiding.
De remuitslag van 1,5 cm en is nu iets meer dan 2 cm. Als met al een aardige verbetering.
De pedaal is ook iets hoger bij gesteld. En natuurlijk ook de schakelaar voor het remlicht aangepast.
De remuitslag van 1,5 cm en is nu iets meer dan 2 cm. Als met al een aardige verbetering.
De pedaal is ook iets hoger bij gesteld. En natuurlijk ook de schakelaar voor het remlicht aangepast.
