Mocht je voornamelijk asfalt rijden en bij een nieuwe V-Strom 1050DE kiezen voor de originele band, de Dunlop Trailmax Mixtour, dan is dat misschien niet de goede keuze!
Want die band was bij mij na 5200 km tot bijna het canvas op!
Zelf heb ik nu ook 2500km met de 1050DE gereden. Valt mij op dat bij hogere snelheid vanaf 135km p/u stuur wat begint te wiebelen en erger wordt naarmate de snelheid hoger wordt. Wat kan dit zijn? Misschien door het 21 inch voorwiel of banden orgineel fabriek? Graag reacties
Bob schreef: ma 15-05-2023, 09:34
Ik blijf in elk geval ver bij Dunlop vandaan.
En ik zweer erbij
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal ) Alle Toeters en Bellen " Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Ik ben zeer tevreden over die originele banden Bridgestone A41. Heb 30k ermee gereden. Bleven goed rijden met een perfecte slijtage.
Ook goed door de bochten (tot op de rand)
Dus die zijn gewoon weer terug gekomen. Kijken dat ik er weer 30k ermee kan rijden
op mijn nieuwe 1050Xt zaten natuurlijk A41 banden, prima banden hoor maar na 18000 Km wel op,
ik snap niet dat mensen er heel veel langer me doen hoor want ik ben echt geen racer, maar dan kan ook niet ook een Vstrom.
Er zitten nu Road6 banden onder maar moest daar erg aan wennen na 3K wende dat maar ik zit nu te denken aan de AT41 band
deze band heeft het uiterlijk van een offroad band maar is eigenlijk gewoon een wegband, wie heeft met deze band ervaringen.
Ik heb de DL1050. Standaard zijn daarop de Bridgestone A41's gemonteerd en dat zijn toppers!
Er staat nu ruim 13k op de teller en de banden zijn nog steeds goed voor 1000-en km's.
Ik denk dat Dunlop zich moet beperken tot tennisballen
Bob schreef: ma 15-05-2023, 09:34
Volgens mij beginnen fabrieksbanden altijd met minder profiel dan dezelfde banden wanneer je deze los besteld.
Wat ik wel verontrustend vind is die ontbrekende stukken rubber. Ik blijf in elk geval ver bij Dunlop vandaan.
Lijkt me niet. Ik heb 25.000 km gedaan met de standaard gemonteerde A41's onder mijn 1050XT. Ze zaten toen net niet op de wear indicator voor. Met de achterband ging het nog prima, maar was vierkant. Ik vond het een waardeloze rotband die vanuit de fabriek direct naar de stadswerf kan, maar ze waren niet onveilig dus heb ik ze maar doorgereden omdat banden ook niet gratis zijn. Ik wist niet dat bridgestone zulke matige banden kon maken zeg. Met de BT46, 45 en Exedra Max heb ik veel betere ervaringen. Heb ze vervangen voor Road 6. Enorme verbetering wat betreft stuur gevoel en comfort. Ook voelt het niet alsof je op hout rijdt als je 's ochtends in de winter op nat asfalt rijdt.