
Conti Trail Attack 3 (CTA3)
-
- Berichten: 116
- Lid geworden op: wo 16-10-2019, 14:16
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Zojuist een afspraak gemaakt voor volgende week woensdag. Dan worden onder mijn motor de CTA3's gemonteerd. Ben benieuwd 

-
- Berichten: 116
- Lid geworden op: wo 16-10-2019, 14:16
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Sinds gisteren ook de CTA3 onder mijn motor. Heb er nu 20km mee gereden, dus kan er nog weinig over zeggen 

-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: di 03-08-2021, 22:32
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2008)
- Woonplaats: Bunschoten
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Morgen komt er bij mij ook een setje TrailAttack 3 onder.
Inclusief monteren (gewoon velgen op de motor) komt ie op 447,-
Beste klap geld, maar ben erg benieuwd naar de banden.
Inclusief monteren (gewoon velgen op de motor) komt ie op 447,-
Beste klap geld, maar ben erg benieuwd naar de banden.
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Ik heb ze ook en vind ze geweldig.
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: vr 01-06-2018, 15:52
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
De Conti is ook een goede band op mijn DL650 2016 .
Zeer licht stuurgedrag en veel grip .
Bij droog wegdek krijg je het ABS voorzijde nauwelijks in werking bij een geoefende noodstop !
Bij de standaard Bridgestones kwam het ABS veel eerder in werking , die band was dus eerder de de grip kwijt.
Zeer licht stuurgedrag en veel grip .
Bij droog wegdek krijg je het ABS voorzijde nauwelijks in werking bij een geoefende noodstop !
Bij de standaard Bridgestones kwam het ABS veel eerder in werking , die band was dus eerder de de grip kwijt.
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1270
- Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
- Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
- Woonplaats: Assen
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Eens!
Heb ze er ook al een hele tijd onder en super tevreden mee.
En herken wat je zegt over de noodstop: vorige week tijdens een training ook de noodstop weer geoefend en kwam elke keer korter uit dan de BMW's
.
Heb ze er ook al een hele tijd onder en super tevreden mee.
En herken wat je zegt over de noodstop: vorige week tijdens een training ook de noodstop weer geoefend en kwam elke keer korter uit dan de BMW's

Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
- Frank
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 4263
- Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M5 (2025)
- Woonplaats: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Je liet gewoon eerder het gas los!TT-Strom schreef:....ook de noodstop weer geoefend en kwam elke keer korter uit dan de BMW's.




Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0 | Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3
Suzuki V-STROM 1050DE 2025 M5| Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | BRIDGESTONE A41 |
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0 | Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3
Suzuki V-STROM 1050DE 2025 M5| Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | BRIDGESTONE A41 |
- Calimero
- DL650 berijder
- Berichten: 1739
- Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
- Woonplaats: Den Haag
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
In mei 2020 heb ik al eens melding gemaakt van droogtescheurtjes in mijn Continental Trail Attack 3 banden.
Vandaag kwam ik tot de ontdekking dat in mijn 3e CTA3 voorband die ik tot nu toe gebruikt heb wel iets meer dan droogtescheurtjes zitten. Tijdens het rijden heb ik er trouwens niets van gemerkt.
Hierover maar eens een berichtje naar de importeur gestuurd. Ben benieuwd wat de reactie gaat worden
Vandaag kwam ik tot de ontdekking dat in mijn 3e CTA3 voorband die ik tot nu toe gebruikt heb wel iets meer dan droogtescheurtjes zitten. Tijdens het rijden heb ik er trouwens niets van gemerkt.
Hierover maar eens een berichtje naar de importeur gestuurd. Ben benieuwd wat de reactie gaat worden

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten,
Adri
Adri
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: wo 27-08-2014, 10:55
- Mijn motor is een: BMW F850GS Adventure Rally (2020)
- Woonplaats: Provincie Groningen
- Contacteer:
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Oeps en oud zijn ze ook nog niet zo te zien, ik heb een keer een video gezien dat er een achterband van dit type kompleet stuk ging bij hoge snelheid.
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 8006
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Tè zware belasting of tè hoge bandenspanning kunnen dit veroorzaken.
Kijk eens naar de lastindex op de band. Deze wordt aangegeven in een nummercode die overeenkomt met de maximale last die een band kan dragen. Je kan de lastindex vinden op de wang van de banden en deze vergelijken met de lastindexen tabel.
Kijk eens naar de lastindex op de band. Deze wordt aangegeven in een nummercode die overeenkomt met de maximale last die een band kan dragen. Je kan de lastindex vinden op de wang van de banden en deze vergelijken met de lastindexen tabel.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Calimero
- DL650 berijder
- Berichten: 1739
- Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
- Woonplaats: Den Haag
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Een verkeerde bandenspanning kan uitgesloten worden. Deze wordt door mij regelmatig gecontroleerd en is met 2,25 bar volgens het boekje.
De load-/snelheidsindex van de band is 59V. De voorband zou daarmee een gewicht van 243 kg aan moeten kunnen. De achterband heeft een load-/snelheidsindex van 69V en zou daarmee 325 kg moeten aankunnen. Bij elkaar opgeteld komt het toegestane totaalgewicht van motor, bereider, passagier en bagage op 568 kg. Ik heb de motor niet op de weegschaal gehad, maar ik weet zeker dat ik dat niet ga halen.
Suzuki geeft trouwens voor voor- en achterband dezelfde loadindex op, dus dat moet gewoon goed zijn.
De maximum toegestane snelheid voor de band (V = 240 km/h) heb ik naar mijn weten ook niet overschreden
Straks ga ik naar de dealer om een nieuwe voorband te laten monteren. Dan kan ik weer met een gerust hart wat bochtjes pikken.
Van de importeur heb ik trouwens nog geen reactie terug gehad.
De load-/snelheidsindex van de band is 59V. De voorband zou daarmee een gewicht van 243 kg aan moeten kunnen. De achterband heeft een load-/snelheidsindex van 69V en zou daarmee 325 kg moeten aankunnen. Bij elkaar opgeteld komt het toegestane totaalgewicht van motor, bereider, passagier en bagage op 568 kg. Ik heb de motor niet op de weegschaal gehad, maar ik weet zeker dat ik dat niet ga halen.
Suzuki geeft trouwens voor voor- en achterband dezelfde loadindex op, dus dat moet gewoon goed zijn.
De maximum toegestane snelheid voor de band (V = 240 km/h) heb ik naar mijn weten ook niet overschreden

Straks ga ik naar de dealer om een nieuwe voorband te laten monteren. Dan kan ik weer met een gerust hart wat bochtjes pikken.
Van de importeur heb ik trouwens nog geen reactie terug gehad.
Groeten,
Adri
Adri
- Calimero
- DL650 berijder
- Berichten: 1739
- Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
- Woonplaats: Den Haag
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Ziet er inderdaad niet best uit
Het filmpje gaat trouwens over de Road Attack. Mijn band was een Trail Attack.
Omdat ik verder erg over deze band te spreken ben is er vanochtend opnieuw een Trail Attack om mijn voorwiel gegaan. Ik geef dit type nog één keer het voordeel van de twijfel
Nu nog een reactie van de importeur!

Het filmpje gaat trouwens over de Road Attack. Mijn band was een Trail Attack.
Omdat ik verder erg over deze band te spreken ben is er vanochtend opnieuw een Trail Attack om mijn voorwiel gegaan. Ik geef dit type nog één keer het voordeel van de twijfel

Nu nog een reactie van de importeur!
Groeten,
Adri
Adri
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1270
- Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
- Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
- Woonplaats: Assen
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Bijzonder met die scheurtjes!
Ben erg tevreden over deze band, maar zal ook eens goed controleren, doe dat niet dagelijks
Ben erg tevreden over deze band, maar zal ook eens goed controleren, doe dat niet dagelijks

Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
- Dendrummer
- Berichten: 556
- Lid geworden op: vr 16-11-2018, 17:16
- Mijn motor is een: Crf 1000 Africa Twin Dct 2018
- Woonplaats: Lanaken (Belgie)
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Oei dat ziet er niet zo goed uit Ari,heb nog getwijfeld voor deze band of de A41 heb toen toch voor de A41 gekozen ikke nu toch nu blij als ik dat zo zie
.
Volgens mij is dit toch een fabrieksfout maar of ze dat willen toegeven daar heb ik mijn bedenkingen bij.
Greetz
Gerard

Volgens mij is dit toch een fabrieksfout maar of ze dat willen toegeven daar heb ik mijn bedenkingen bij.

Greetz
Gerard
If you want to be happy ride a motorcycle
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: za 26-03-2022, 14:08
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2007)
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Heb ook de trail attack 3 erop liggen, bij mij geen problemen tot dusver
Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: wo 09-12-2020, 10:35
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 XT van 2020
- Woonplaats: Bocholt (BE)
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Ik heb deze (voorband) inmiddels 2.100 km erop zitten, en heb deze scheurtjes niet! (daarnet nog nagekeken.) Adri, vermoedelijk fabricagefout, temeer je dit eerder met deze band niet voorhad!
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: ma 01-03-2021, 19:12
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Calimero schreef: za 11-06-2022, 08:59 Een verkeerde bandenspanning kan uitgesloten worden. Deze wordt door mij regelmatig gecontroleerd en is met 2,25 bar volgens het boekje.
Het boekje geeft wel een lage spanning aan als advies.
Vaak zeggen de bandenspecialisten dat je best een hogere spanning aan kan en mag houden met de moderne banden.
bijv 2.5 voor en 2.9 achter.
Dit zorgt in ieder geval voor minder slijtage,minder benzineverbruik. Maar zal wel los staan van die scheurtjes die je in je band aantrof.
Ik ben wel met die hogere bandenspanning gaan rijden en bevalt mij prima..
groet, Richie
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: di 03-08-2021, 22:32
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2008)
- Woonplaats: Bunschoten
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Ik heb nu sinds 2 maandjes setje Conti erop liggen en 3500 km verder nog geen problemen kunnen ontdekken. Rij met een spanning van 2,5 en 2,8
- Bob
- Berichten: 281
- Lid geworden op: za 20-08-2016, 18:41
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2004)
- Woonplaats: Lelystad
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Inmiddels rij ik ook een paar duizend kilometers met de CTA3 banden. Waar ik enorm tevreden was met de A41 van Bridgestone, overtreft deze band van Continental de A41 op alle vlakken. Ik koop voortaan Conti's!Bob schreef: do 30-04-2020, 22:46 Ik heb nu zo'n 15.000 km op mijn eerste set a41's en ik zweer erbij. Heb hiervoor 3 setjes a40's versleten die ook erg goed waren. Ze zijn over het algemeen waar goedkoper dan de conti's en in mijn ogen zeker het overwegen waard.
Re: Conti Trail Attack 3 (CTA3)
Het zijn inderdaad zeer goede banden. Rijd er nu een jaartje mee en ze hebben nog geen enkele zijstap gemaakt. Nat en droog perfect.
Zelfs een beetje offroad is mogelijk.
Zelfs een beetje offroad is mogelijk.