
sleutel niet meer om te draaien in contactslot
- Dyrck
- DL650 berijder
- Berichten: 1130
- Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
- Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
- Woonplaats: Almere
Re: sleutel niet meer om te draaien in contactslot
Alle lamellen er uit halen en met een muntje het slot draaien? 

Groeten;
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
- Bas
- DL650 berijder
- Berichten: 28
- Lid geworden op: zo 27-07-2014, 12:16
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A
- Woonplaats: Veenendaal
Re: sleutel niet meer om te draaien in contactslot
Hallo, ik heb hetzelfde probleem met mijn DL650A uit 2014.
Het contactslot zit van onderen echter NIET vast met twee Torx-40 schroeven, maar met twee grote klinknagels.
Heeft iemand dat al bij de hand gehad? Ik vermoed dat ik moet gaan uitboren. Iemand tips?
Bas
Het contactslot zit van onderen echter NIET vast met twee Torx-40 schroeven, maar met twee grote klinknagels.
Heeft iemand dat al bij de hand gehad? Ik vermoed dat ik moet gaan uitboren. Iemand tips?
Bas
DL650A YYG Candy Daring Red, TomTom Rider, Schubert C3 Pro
- F2ride2001
- Berichten: 349
- Lid geworden op: ma 27-11-2017, 13:59
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 2017
- Woonplaats: Oudenbosch
- Contacteer:
Re: sleutel niet meer om te draaien in contactslot
Naar mijn ervaring zijn het geen klinknagels maar breekbouten. Tijdens aandraaien breekt de kop af en moet je ze dus uitboren om los te krijgen.
Moest even zoeken naar de foto's (van mijn destijds SV650)
Is wel een algemeen dingetje voor veel motor merken. Als je zorgvuldig te werk gaat is het eigenlijk best goed op te lossen.
Verder regelmatig wisselen tussen normale en reserve sleutel zorgt ervoor dat beide sleutels inslijten en blijven werken.
Zodoende blijf je ook het langst verschoont van dit soort gein
Moest even zoeken naar de foto's (van mijn destijds SV650)
Is wel een algemeen dingetje voor veel motor merken. Als je zorgvuldig te werk gaat is het eigenlijk best goed op te lossen.
Verder regelmatig wisselen tussen normale en reserve sleutel zorgt ervoor dat beide sleutels inslijten en blijven werken.
Zodoende blijf je ook het langst verschoont van dit soort gein
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
TL1000 forever
- Bas
- DL650 berijder
- Berichten: 28
- Lid geworden op: zo 27-07-2014, 12:16
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A
- Woonplaats: Veenendaal
Re: sleutel niet meer om te draaien in contactslot
Bedankt voor je reactie! Het zijn inderdaad breekbouten. Het ronde kopje dat overblijft heb ik met een lange beitel los kunnen tikken. Eerst de voorkuip van de motorfiets af, dan kun je makkelijk bij de twee boutjes. Wanneer je het contactslot er af hebt, verwijder je het dekseltje (twee kleine schroeven). Dan kun je het cilinderslot uitnemen en schoonmaken met brake cleaner en perslucht. Alles werkt weer als nieuw, dus oorzaak was vuil of verkeerde smering.
DL650A YYG Candy Daring Red, TomTom Rider, Schubert C3 Pro
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: ma 26-10-2020, 17:34
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL-650 2004
Re: sleutel niet meer om te draaien in contactslot
Zag hem al langskomen, maar voor mij was ook de gouden tip, van een monteur, sleutel insteken en iets naar je toe trekken en dan draaien.
Re: sleutel niet meer om te draaien in contactslot
Zo rijd ik al drie jaar, probleem begon bij Suzuki al vanaf 60.000km volgens mij. Hiervoor had ik een Honda en die had dat probleem niet.
Wat dat betreft is keyless een uitkomst haha.
Wat dat betreft is keyless een uitkomst haha.
- Gjvdree
- DL1000 berijder
- Berichten: 73
- Lid geworden op: wo 28-03-2012, 16:49
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL-1000 GT (2006)
- Woonplaats: Assendelft
Re: sleutel niet meer om te draaien in contactslot
Dat werkt inderdaad, maar niet voor eeuwig. Het is aan slijtage onderhevig.
-
- Berichten: 155
- Lid geworden op: ma 30-08-2004, 16:15
- Mijn motor is een: Suzuki Vstrom DL 1000 (2014)
- Woonplaats: gemeente Hollands Kroon
Re: sleutel niet meer om te draaien in contactslot
Mijn "nieuwe" Vstrom 1000 uit 2014 met 62.000 km op de teller heeft hier ook last van.
Volgens de verkoper een bekend Suzuki probleem en de oplossing is het eerder genoemde kantelen van de sleutel.
Omdat het mij niet helemaal lekker zit heb ik navraag gedaan bij een officiele Suzuki dealer wat een nieuw contactslot kost.
Het antwoord:" Een nieuw slotslet voor het contact, tank en buddyseat kost €409.95 exl montage. Als het mee zit is dit ongeveer 4 uur werk"
Op mijn vraag of niet alleen het contactslot kon worden vervangen was het antwoord negatief.
Ik blijf nog maar even zo doorrijden.
Gr. Jan
Volgens de verkoper een bekend Suzuki probleem en de oplossing is het eerder genoemde kantelen van de sleutel.
Omdat het mij niet helemaal lekker zit heb ik navraag gedaan bij een officiele Suzuki dealer wat een nieuw contactslot kost.
Het antwoord:" Een nieuw slotslet voor het contact, tank en buddyseat kost €409.95 exl montage. Als het mee zit is dit ongeveer 4 uur werk"
Op mijn vraag of niet alleen het contactslot kon worden vervangen was het antwoord negatief.
Ik blijf nog maar even zo doorrijden.
Gr. Jan
Suzuki Vstrom 1000 (2014), Honda Varadero 1000 (2002), Suzuki Vstrom 650 (2004),Honda Africa Twin 750 (1996), Suzuki GS 850, Kawasaki EX500 (1991), Kawasaki ZZR1100 (1990), Honda CBR600 (1990), BMW K100 (1984), Suzuki GT500 (1976)
- Piet Zahut
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 524
- Lid geworden op: wo 24-11-2010, 15:17
- Mijn motor is een: 2024 Suzuki GSX-S1000GX
- Woonplaats: Zwolle
- Contacteer:
Re: sleutel niet meer om te draaien in contactslot
Die is echt wel verkrijgbaar..... Kost €173,94 ex montage en de twee breekbouten. Denk dat je dealer verkeer heeft gekeken op de EPC (zie afbeelding) Nummer twee is het slot. Maar je hebt dan wel twee verschillende sleutels voor je contactslot en tankdop/zadel. Maar je bent een stuk goedkoper uit. Oude slot eraf, nieuwe erop, inleren van de sleutel en gaaaaan!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op za 13-03-2021, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is onnodig en ongewenst.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is onnodig en ongewenst.
Honda CBR600F '91| Honda CBR900RR '97| Honda VTR 1000 SP1 '01| Honda CBR900RR '01| Kawasaki KLV 1000 '05| Kawasaki Z1000SX '18| Kawasaki Versys 1000 '19| Suzuki V-Strom 1050 '20| Suzuki V-Strom 1050 '21| Suzuki X-Strom 650 '04 | Kawasaki Z900 RS '22 | Suzuki DL800 DE '23 | Suzuki GSX-S1000GX '24
- Motormuus
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1606
- Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
- Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
- Woonplaats: brouwershaven
Re: sleutel niet meer om te draaien in contactslot
Kunnen ze een slot niet op sleutel nummer bestellen dan? Dat kan bij auto's al jaren.
- Morts
- Berichten: 20
- Lid geworden op: do 16-02-2012, 16:26
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650A Touring
Re: sleutel niet meer om te draaien in contactslot
Ik liep hier dus ook tegenaan met m'n K8 650 en vanmiddag de boel opengehaald en de uitstekende lamellen met de Dremel te pakken genomen. Alles goed schoongemaakt met remmenreiniger en daarna met multi spray goed in het vet gezet. Draait weer als een zonnetje!