Ik ben tot een jaar of vier geleden actief geweest op dit forum en met mijn DL650a uit 2008. Destijds met de kop eraf gekocht op de motorbeurs en veel plezier van gehad. Er staat nu net geen 70.000 km op en de fiets is altijd goed onderhouden geweest. Wegens ander werk heeft de V-Strom nu zo'n vier jaar stilgestaan (garage) en heb ik ook lange tijd geen gebruik gemaakt van dit forum (mijn account was zelfs niet meer actief en mijn berichtenteller stond daarom weer op 0 zie ik net). Ik ben weer van baan veranderd en heb mijn motor weer nodig dus ga aan de slag om de V-Strom weer rijklaar te krijgen en daar heb ik jullie hulp bij nodig! Want na vier jaar stilstaan is de vraag: wat te doen aan noodzakelijk onderhoud?
Ik heb al een nieuwe accu en nieuwe banden besteld want die waren nog van 2016... Michelin Road 6 is het geworden. Ik kom van Metzeler Tourance Next dus ben benieuwd! Maar nu dus de overige werkzaamheden. Ik wil de motor ook optisch onder handen nemen want door weer, wind en pekel is de V-Strom er ook niet mooier van geworden maar dat komt later. Voor nu wil ik me richten op het noodzakelijke om weer veilig te kunnen rijden.
Wat er sowieso moet gebeuren:
- olie + filter vervangen
- remvloeistof vervangen
- koelvloeistof vervangen
- ketting + tandwielen checken en reinigen
- remklauwen nalopen en reinigen
- brandstof vervangen en systeem spoelen met Forte
- alles nalopen, aandraaien en smeren
Waar ik over twijfel of noodzakelijk is:
- slangen koelsysteem vervangen (14 jaar oud)
- brandstofslangen vervangen (14 jaar oud)
- remleidingen vervangen (14 jaar oud)
*alle leidingen/slangen voelen nog soepel aan
Zouden jullie eens willen schieten op bovenstaand lijstje? En mis ik nog iets belangrijks?
Alvast bedankt!