Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
Jouw voorligger let ook zo op jou.
Stunten doe je maar in je eigen tijd.
Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
Wanneer de grenzen weer vol open zijn hou ik mij aanbevolen om van het betere tourwerk bij onze buren te genieten.
Die paar honderd kilometer naar het beginpunt zorgen er voor dat m'n Strom goed opgewarmd aan de start verschijnt.
Panoramaguy en ik hebben gisteren een fantastiche dag gehad en eindelijk was de zon ook erbij, bergen en bochten die niet te tellen zijn bossen en valleien en natuurlijk prachtige vergezichten De afwezige hebben iets gemist, ook diverse nederlandse motards in de Ardenne tegen gekomen .
Kan dit beamen Gerard, dat jij een fantastische route in elkaar gestoken hebt. Zo had ik de schoonheid van de Ardennen nog nooit gezien, niettegenstaande ik er al ontelbare keren een rit gereden heb!
Hier heb ik nog meer zin in, en hopelijk tot een volgende.
Was bovendien een zeer fijne ontmoeting met jou als Strom-rijder.
Gr Guy
Goedemiddag wij gaan voor 3 dagen naar de Ardennen eind april heeft iemand van jullie deze route of iemand die weet waar ik de route kan vinden.
Vast dankt.
Heb deze rit gereden verleden week en in 1 woord geweldig we hebben hem opgesplits bij ons overnachtingsadres "Zur alten schmiede" in schonberg.
Voor de liefhebber heb ik daar in de Ardennen ook nog een prachtige route van bijna 300 km door België en Luxemburg.
Voor degene die nog tijd hebben neem contact op met Gerard en ga mee je zal je niet vervelen