Weet iemand een makkelijke manier om de spaakvelgen van een 1050 XT schoon te maken tussen de staande randjes??
Achter gaat moeilijk maar de voor velgen is helemaal een ramp.
Met remreiniger en velgen reiniger laat het vuil wel een beetje los maar echt schoon wordt het niet.
Bij de ANWB kan je een borstel kopen, gelijk aan die in de wasstraat gebruikt wordt, wel een maatje kleiner, die je op je schroefmachine kan plaatsen. De velgen inspuiten met ontvettings/schoonmaakmiddel en draaien maar. Werkt perfect. Geen hoekje wordt overgeslagen. Kan helaas het filmpje niet meer terugvinden.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Sparkle Black Peter schreef: di 01-03-2022, 23:28
Bij de ANWB kan je een borstel kopen, gelijk aan die in de wasstraat gebruikt wordt, wel een maatje kleiner, die je op je schroefmachine kan plaatsen. De velgen inspuiten met ontvettings/schoonmaakmiddel en draaien maar. Werkt perfect. Geen hoekje wordt overgeslagen. Kan helaas het filmpje niet meer terugvinden.
Goede velgen reiniger en dan een wc botstel van de Ikea kopen en daar de achterkant van afzagen. Dan in de boormachine zetten en met de boormachine stand schoonmaken. (Alleen voor de grote stukken) je kunt ze helaas niet tussen de kleine vakjes drukken. Maar werkt goed.
Ik zou oppassen met Dasty. Het spul werkt erg goed maar heeft als nadeel dat het alcalisch is en dat kan op de lange termijn wel eens wat problemen geven met het metaal van je spaken en je velg. Zelf zou ik het zeker voor 50% verdunnen voordat ik het op mijn dure velgen zou gooien maar je kunt beter een goede motorcleaner pakken. Muck-Off, S100, Motul Motor wash of iets in die richting, is gewoon wat veiliger voor je materiaal.
Sparkle Black Peter schreef: di 01-03-2022, 23:28
Of Dry-Lube gebruiken dan hoef je geen velgen meer zuiver te maken hoogstens een beetje stof.
Heb al vanalles geprobeerd maar kom zelf steeds terug naar Dry-Lube ,dit is het zuiverste voor je achterwiel en dergelijke geen vervuiling meer.
Werkt perfect en tast je lak niet aan, ketting vet veeg je er zo mee weg uit je velg en ook nog een goedkoop
Gelukkig, ik dacht dat ik de enige was
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal ) Alle Toeters en Bellen " Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Dendrummer schreef: di 31-05-2022, 14:19
Of Dry-Lube gebruiken dan hoef je geen velgen meer zuiver te maken hoogstens een beetje stof.
Heb al vanalles geprobeerd maar kom zelf steeds terug naar Dry-Lube ,dit is het zuiverste voor je achterwiel en dergelijke geen vervuiling meer.
Ik gebruik die van polo motorrad toch al jaren en je ketting blijft ook veel zuiverder dan met die olie of witvet smeermiddelen en zeker je achtervelg.
Om maar niet te spreken van je voortandwiel omgeving die blijft ook zuiver.
Als je dry -lube wilt gaan gebruiken wel eerts je ketting goed zuiver maken en met een doek goed afdrogen,daarna inspuiten en naar 10min nog eens inspuiten.Dan om de +-400km nog eens inspuiten.Ik doe dit na elke motorrit dan is de ketting ook nog warm.
Scheelt weer een paar keer per jaar een vette achtervelg schoonmaken.
By the way Dendrummer: Hoe lang doe jij dan met een ketting en tandwielen? Bij mij gaat dat ongeveer 30k kilometers mee. Met die vette witte troep dus.
Hoelang je met een ketting doet hangt veel van jezelf af.
1- om de hoeveel km poets je de ketting en smeer je goed op tijd
2 -ben je iemand die altijd hard optrekt of niet
3- grote boosdoener is als je ook in de winter rijd door de regen en zout op de weg
4 - doe je veel off-road (modder en stof)
enz
Als je normaal rijd op de weg kom je wel tussen de 30000 en 40000km met een ketting mee.