Mij pas ook overkomen schijfremslot vergeten en voordat ik wist wat er gebeurde lag ik op de grond. Geen schade , behalve gekrenkt ego,aan de motor . Wel sponzige voorrem na 2 x remmen weer volledige remkracht. Tijdens remmen niet voelbaar maar na ronddraaien voorwiel van de grond bleek toch de schijf krom te zijn. Inmiddels weer vervangen,best prijzig geintje ....
Captain_Jack schreef: vr 29-10-2021, 07:19
Even een babbeltje maken voor je opstapt en ik was zo afgeleid dat ik mijn schijfremslot vergeet en hem niet meer recht hou
O, o, o wat klinkt dat bekend
Verschillende keren meegemaakt in de eerste jaren, en gelukkig nooit zo snel weggereden
dat de schijf schade had.
Ego is na enige malen neerleggen aardig geschrompen ( nog meer dan genoeg over )
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal ) Alle Toeters en Bellen " Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Zelf ook enkele keren meegemaakt !
Tip: koop een goedlope geelkleurige /fluo plastieken spiraal, (in motorzaken en fietshandel te koop) en hang deze aan de twee stuurhelften. Daarna doe je het schijfremslot eraan.
Bij vertrek in omgekeerde volgorde!
Succes!
Ook ik heb dit geprobeerd , schrijf ik nu lachend maar vond het echt heeeeeel stom midden in het centrum. Had wel veel hulp bij het op zijn wielen zetten
Ik kon m wel "liefdevol" neerleggen en had minimale schade. Daarna een schijfremslot met alarm in gebruik
genomen en gek genoeg is dat alarm nooit af hoeven gaan in de jaren erna......
Ook ik idemdito schijfslot met alarm nu ,maar is wel 20jaar geleden dat mij dit gebeurd is met de goldwing 1500 heb hem toen neer laten gaan en met twee man moeten recht zetten.
Je zult dan ook niet de eerste zijn die dan een half uur aan het starten is omdat hij/zij vergeten is dat die knop omstaat. Maar altijd beter dan op je plaat gaan. (Weet ik ook uit ervaring ...... )
Groeten, Rob.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Bij vele nieuwe motoren is de dodemansknop dezelfde schakelaar als de startknop. Dus dat geintje kunnen ze bij mij niet uithalen. Daarin tegen kunnen ze mijn motor wel op de handrem zetten.