Verleden jaar augustus heb ik een setje Trail Attacks 3 laten monteren.
Een fantastische band wanneer je van het betere gooi en smijtwerk houdt. Hij is heel lichtvoetig, stuurt erg precies en ook in de regen en 's winters geeft de band veel vertrouwen.
Is de band voor mij dan alleen maar één grote lofzang? Nee zeker niet.
Ten opzichte van de Metzeler Tourance Next die ik gewend was vind ik de rechtuitstabiliteit op de snelweg met bepakking minder. Zeker wanneer het wat sneller gaat op bijvoorbeeld de Duitse Autobahn.
Aan de andere kant is het wel een erg slijtvaste band. Na 30.000 km is de band nog steeds niet op. Achter is hij ondertussen wel vierkant gereden, maar voor hoeft hij absoluut nog niet vervangen te worden. De voorband presteert dan ook beter dan de Tourance Next.
Achter gaat de band binnenkort echter wel vervangen worden door een Tourance Next, al had hij qua kilometers nog wel even meegekund.
Op het loopvlak en aan de uiteinden van het profiel beginnen namelijk allemaal droogtescheuren te ontstaan (zie foto). Aan de ouderdom van de band kan het niet liggen.
Ben benieuwd hoe de combinatie Trail Attack 3 / Tourance Next mij gaat bevallen.
20200516 Conti Trail Attack 3 30k km.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.