Wannabee Stromer schreef:
Als ik jullie was zou ik zelfs geen genoegen nemen met coulance, vervangingen en andere syptoombestrijdingen. Ik zou mijn de aankoop ongedaan maken en mijn geld terug eisen.
En jij denkt dat je zomaar een koop ongedaan kunt maken...

Dacht ut dus niet! Als je aannemelijk kunt maken dat de roest een gevolg is van ondeugdelijk materiaal/laklaag, dan dient de Nimag of de dealer het gewoon te repareren, niets meer en niets minder!!!
Wie het niet eens is met de beslissing van Nimag kan het aanvechten, het beste via de rechtsbijstandsverzekeraar. Maar dan zul je wel met de juiste wapens moeten strijden...
Overigens, wel komisch dat jij direct afhaakt als potentiële stromkoper! Er zijn ook genoeg positieve verhalen en bovendien is het 2007 model op diverse plaatsen verbeterd. Zelf heb ik met mijn 650 uit 2005 geen enkele last van roest. Goed, de moer aan de onderzijde van de kroonplaat kent wat roest, maar wat geeft dat nou? Alsof ik daar tegenaan kijk...
Ik heb het gevoel dat sommige gevallen wat overdreven zijn en- of voorkomen hadden kunnen worden. Iemand die in november door de pekel rijdt en zijn motor bijv,. dan een half jaar laat staan, geeft pekel een half jaar de ruimte en vraagt om problemen. Als je de Strom goed behandeld, zal het in de meeste gevallen (mijn mening) best meevallen...
En ga maar voor een GS kijken hoor... 2x zo duur als een DL650 en ruim duurder dan een 1000... voor dat prijsverschil kan je heel wat anti-roestbehandelingen uitvoeren en wat assesoires bijkopen...