De locatie bevindt zich in Enschede.
Voor de standaard dingen, zoals het uitvoeren van een kleine beurt is het misschien handig om dit met een kleine groep te doen van maximaal 2 personen.
De andere zaken voer ik het liefst met 1 persoon uit.
De sleutelplek is in een hal, dus iedereen kan droog staan sleutelen.
De hal wordt gedeeld met meerdere mensen, dus graag de huisregels respecteren.
Graag wil ik nog vermelden dat iedereen te allen tijde de verantwoording draagt voor zijn of haar eigen motor.
Mocht ik iets aan je motor niet vertrouwen, dan wordt er niet aan gesleuteld. Dit om eventuele verdere schade of het kapot maken van bepaalde onderdelen te voorkomen.
Wat kan er tijdens een sleuteldag allemaal gedaan worden?
- Olie verversen
- Bougies vervangen
- Luchtfilter vervangen/reinigen
- Remblokken vervangen voor/achter
- Kettingset vervangen incl. de tandwielen
- Xenon verlichting monteren
- GPS-montage
- Handvatverwarming montage
- Valbeugels monteren
- Extra verlichting monteren/aansluiten
- Voorvork olie vervangen/andere voorveren monteren.
- Voorvork keerringen vervangen
- Dogebones vervangen om de hoogte aan de achterzijde aan te passen.
- Remvloeistof verversen.
- Remschijven vervangen
En ik ben vast nog wel iets vergeten.
Zoals men ziet staat er niets in het lijstje over het vervangen/reviseren van de remmen. Dit omdat het ontluchten van de remmen een lastig karwei kan zijn dat niet altijd even snel lukt en je van te voren slecht kunt inschatten hoeveel keerringen en stofseals of zelfs een paar nieuwe zuigers nodig hebt.
Het doel van de klusdag is dat je zelf het werk uitvoert. Ik ben erbij om uitleg en tips te geven en eventueel te laten zien hoe het moet, zodat je een volgende keer alles zelf thuis kunt doen.
Voordat je komt, dit graag kortsluiten per pb, op deze manier weet ik wat je wilt gaan doen als je langs komt, en welke onderdelen je moet aanschaffen.
Van te voren koop je dus de onderdelen die je verwacht te gebruiken zoals de bougies, remblokken, oliefilter, olie of luchtfilter.
Wanneer je alleen komt, kun je mijn gereedschap gebruiken. Als er meerdere personen komt, graag zelf het basis gereedschap meenemen, een setje schroevendraaiers (kruiskop), kleine dopsleutelset, imbussetje en eventueel wat steeksleutels.
Speciaal gereedschap en aanverwante zaken zoals een pneumatische slagmoersleutel, montagevet, kettingklink tool, remreiniger en oude lappen kun je van mij lenen. Evenals grote doppen, tangen, tyraps en gereedschap om het voorwiel los te halen mocht dit nodig zijn.

Koffie/thee/fris en iets voor bij de koffie is aanwezig. Een kleine lunch kun je zelf mee nemen. Vlak bij zit ook een kleine cafetaria mocht je dit willen.
Voor het geheel vraag ik wel een kleine financiële bijdragen van 10 á 15 euro.
Al met al hoop ik dat het een leuke en leerzame ervaring voor iedereen wordt.