Vandaag na een rit met een maat bijna gevallen. Het gebeurde 2x. Waarvan 1x echt goed aangezien ik met mijn voet de val wellicht heb verkomen (voelde heel veel druk op mijn voet)
Het gebeurt als ik een bocht wil afslaan +- 25-35kmh de voorband raakt de grip kwijt vervolgens weer grip heel eng.
Maar van vandaag was echt eng, aangezien ik vaker mijn voet vanuit schrik uit steek en nu daadwerkelijk de motor kort omhoog mee heb gehouden.
Lange bochten naar rechts of links met hogere snelheden (snelweg of dijk 80-120) geen last van de schok oid.
Motor heb ik niet zo lang, (dl 1000 2019) ik moet nog vertrouwd erop raken en rij al een paar weken woon werk. Maar dit laat mij erg schrikken (valbeugels komen aankomende maand maar dat terzijde)
Ik heb een sommige posts al lopen informeren over banden enz. Echter heb ik nog genoeg profiel (+- 2,5-3mm voor en achter band) zijn wel beetje vierkant.
Motor heeft battlewing banden van fabriek erop denk ik.
Heeft de banden toch meer noodzaak om te vervangen als ik dacht? Ik ben nu van alles aan het sparen om op de motor te zetten en het is voor woon werk dus liefst rij ik de banden nog een maand op. Ergens las ik ook dat schokdemper evt afgesteld moet worden (mijn dealer zegt dat het persoonlijke voorkeur zijn en verder niet nodig)
Het kan zijn dat ik gewoon een amateur ben die weer moet leren rijden.. ben in ieder geval vandaag goed geschrokken. Enige tips zijn welkom ook met evt bocht anders nemen.
Goedenavond