Een kapot motorblok
-
- DL650 berijder
- Berichten: 18
- Lid geworden op: zo 11-01-2015, 14:04
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 Black Rhino (2008)
- Woonplaats: 't Harde
Een kapot motorblok
Goedemorgen,
Ben afgelopen zomer in Oekraine geweest op de V-strom. Ik kreeg daar problemen met de koppelingsplaten (versleten) en heb deze in Odessa laten vervangen. Bij deze werkzaamheden hebben ze waarschijnlijk de olie-aftapplug niet goed weer aangedraaid want op de terugweg in Polen is deze los getrilt en heb ik een kleine 500 meter gereden terwijl ik olie aan het verliezen was. Motor begon slecht te lopen en viel uit. Nadat ik stil stond kwam er nog meer olie onder te liggen dus heb niet helemaal zonder gereden, maar lang genoeg om de boel volledig in de soep te hebben. De plug lag nog op mijn carterbescherming.
Hier een filmpje van hoe de motor nu klinkt: https://1drv.ms/v/s!AksT5izXcm_-8lH2xco--7ZN8DLl
Nu de vraag: Wat zijn de mogelijkheden?
Raden jullie aan om er een ander blok in te zetten ? Heeft iemand er misschien 1 op de plank liggen? V-strom 650 uit 2008
Hoe groot achten jullie de kans dat zoiets te repareren is?
Is er iemand die belang heeft deze motor te kopen? (of inruil)
Ik hoor graag,
Groet Hans
Ben afgelopen zomer in Oekraine geweest op de V-strom. Ik kreeg daar problemen met de koppelingsplaten (versleten) en heb deze in Odessa laten vervangen. Bij deze werkzaamheden hebben ze waarschijnlijk de olie-aftapplug niet goed weer aangedraaid want op de terugweg in Polen is deze los getrilt en heb ik een kleine 500 meter gereden terwijl ik olie aan het verliezen was. Motor begon slecht te lopen en viel uit. Nadat ik stil stond kwam er nog meer olie onder te liggen dus heb niet helemaal zonder gereden, maar lang genoeg om de boel volledig in de soep te hebben. De plug lag nog op mijn carterbescherming.
Hier een filmpje van hoe de motor nu klinkt: https://1drv.ms/v/s!AksT5izXcm_-8lH2xco--7ZN8DLl
Nu de vraag: Wat zijn de mogelijkheden?
Raden jullie aan om er een ander blok in te zetten ? Heeft iemand er misschien 1 op de plank liggen? V-strom 650 uit 2008
Hoe groot achten jullie de kans dat zoiets te repareren is?
Is er iemand die belang heeft deze motor te kopen? (of inruil)
Ik hoor graag,
Groet Hans
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7703
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Een kapot motorblok
Ik vraag me af hoe je concludeert dat hij volledig in de soep is gedraaid. Nu is het op het korte fragment slecht te beoordelen, maar hij loopt toch aardig zo op het eerste gehoor. De schade die je verwacht bij verloren olie is een vastloper, maar die heb je niet gehad. De zuiger, cilinder en cilinderkop met kleppen zijn de heetste delen van de motor (afgezien van de uitlaat dan). Je zegt dat er nog olie uitliep, dus de draaiende delen zijn dan toch nog gesmeerd. Misschien niet optimaal gekoeld, maar of ze daardoor direct in de soep zijn gedraaid betwijfel ik. Ik zou er eerst eens een specialist naar laten kijken/luisteren. Misschien is het allemaal nog niet zo erg als je denkt. Ik heb ooit weleens een vastloper gehad door een verkeerd gemonteerde oliepomp, maar ook die heb ik uiteindelijk zonder verdere schade doorgereden. Was wel geen V-Strom maar een BMW R51/2, maar ik wil er maar mee zeggen dat het niet altijd meteen dramatisch hoeft af te lopen.


Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- F2ride2001
- Berichten: 349
- Lid geworden op: ma 27-11-2017, 13:59
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 2017
- Woonplaats: Oudenbosch
- Contacteer:
Re: Een kapot motorblok
Meestal liggen dan de drijfstanglagers eruit. Maar dat zou je moeten kunnen zien aan de koperen schitters in de olie!
Feit blijft: als je het zeker wilt weten, blok eronderuit en open maken.........
Feit blijft: als je het zeker wilt weten, blok eronderuit en open maken.........
TL1000 forever
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5152
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Een kapot motorblok
Hoi hans, ik heb je een mail gestuurd. 

HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
-
- DL650 berijder
- Berichten: 18
- Lid geworden op: zo 11-01-2015, 14:04
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 Black Rhino (2008)
- Woonplaats: 't Harde
Re: Een kapot motorblok
Mensen, bedankt voor jullie reacties!
Filmpje is inderdaad niet zo duidelijk. Maar ik kan wel vertellen dat t niet klinkt zoals ie hoort te klinken
maar inderdaad, een vastloper is het niet. Misschien moet ik inderdaad de stoute schoenen eens aantrekken en het blok er onderuit halen en open maken, dat ga ik dan doen als het weer wat warmer wordt in de schuur. Ik heb hem trouwens bij een garage gehad (daar is hij door ANWB gebracht na de pech) daar heb ik m ook aangehad en ze hadden er weinig hoop op, dat zijn dan toch experts neem ik aan. Zij dachten dat een ander blok eronder schroeven de verstandigste keuze was. dus inderdaad, als ik toch daarvoor zou gaan kan het geen kwaad om deze eens van binnen te bekijken. Ik moet zeggen, toen ik in het donder in Polen langs de weg stond heb ik niet gelet op koperen schitters in de olie, maar ik hoop dat je gelijk hebt, dan valt het misschien allemaal nog mee.
Peter, bedankt voor je aanbod via de mail, maar in verband met de afstand kan ik hier verder niet op in gaan.
Ik hou jullie op de hoogte.
Filmpje is inderdaad niet zo duidelijk. Maar ik kan wel vertellen dat t niet klinkt zoals ie hoort te klinken

Peter, bedankt voor je aanbod via de mail, maar in verband met de afstand kan ik hier verder niet op in gaan.
Ik hou jullie op de hoogte.
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: zo 03-05-2015, 23:05
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A K7
- Woonplaats: Moordrecht
Re: Een kapot motorblok
Klinkt inderdaad niet helemaal 100 meer. Je gaat bij het vervangen van het oliefilter waarschijnlijk wel sporen van lagerschade zien. Vervelende met lagerschade is dat er vaak slijpsel door het hele blok zit en diverse andere delen het ook zwaar gehad hebben. Vaak loont het om op zoek te gaan naar een ander blok, omdat de kosten best kunnen oplopen om de schade helemaal te verhelpen.
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 8006
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Een kapot motorblok
Mijn zoon heeft twee jaar geleden een motorblok voor zijn SV650 gekocht in Italie via Ebay. Kostte toen iets van €600 inclusief de verzendkosten.
Samen met Chiel in zijn werkplaats toen in een dag de blokken gewisseld. Oude kapotte blok nog voor een leuk bedrag verkocht aan BOR motoren in de Lutte.
http://forum.v-strom.nl/viewtopic.php?f ... 50#p181511
Samen met Chiel in zijn werkplaats toen in een dag de blokken gewisseld. Oude kapotte blok nog voor een leuk bedrag verkocht aan BOR motoren in de Lutte.
http://forum.v-strom.nl/viewtopic.php?f ... 50#p181511
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
-
- DL650 berijder
- Berichten: 18
- Lid geworden op: zo 11-01-2015, 14:04
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 Black Rhino (2008)
- Woonplaats: 't Harde
Re: Een kapot motorblok
Goedemiddag,
Na een lange radiostilte nog even een vraagje aangaande mijn defecte blok.
Ik heb een blok gevonden op Ebay maar weet niet zo goed waar ik allemaal op moet letten bij aanschaf.
https://www.ebay.nl/itm/Motor-SUZUKI-V- ... SwTA1atNrB
Kan ik er gewoon vanuit gaan dat het past (First generation motor (2008) + first generation donorblok (2006)) of is dat iets te kort door de bocht?
Ik hoor graag van jullie.
Groet Hans
Na een lange radiostilte nog even een vraagje aangaande mijn defecte blok.
Ik heb een blok gevonden op Ebay maar weet niet zo goed waar ik allemaal op moet letten bij aanschaf.
https://www.ebay.nl/itm/Motor-SUZUKI-V- ... SwTA1atNrB
Kan ik er gewoon vanuit gaan dat het past (First generation motor (2008) + first generation donorblok (2006)) of is dat iets te kort door de bocht?
Ik hoor graag van jullie.
Groet Hans
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1404
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: Een kapot motorblok
Net iets te krap door de bocht.
Een 2006 model heeft 1 bougie per cilinder, de 2008 heeft er 2.
De eerste 3 of 4 identieficatie nr's op je blok geven de serie aan (405 of 503) als die overeen komen zou het nieuwe blok moeten passen
Een 2006 model heeft 1 bougie per cilinder, de 2008 heeft er 2.
De eerste 3 of 4 identieficatie nr's op je blok geven de serie aan (405 of 503) als die overeen komen zou het nieuwe blok moeten passen
Gr. Chiel
-
- DL650 berijder
- Berichten: 18
- Lid geworden op: zo 11-01-2015, 14:04
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 Black Rhino (2008)
- Woonplaats: 't Harde
Re: Een kapot motorblok
Ok, dankjewel voor je reactie, nummer van mijn blok is: P509 - 179693
Blok op ebay P507,, No Go?
Ik ga nog maar eens verder zoeken. Mogen jullie evt. ook doen
Blok op ebay P507,, No Go?
Ik ga nog maar eens verder zoeken. Mogen jullie evt. ook doen

-
- DL650 berijder
- Berichten: 18
- Lid geworden op: zo 11-01-2015, 14:04
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 Black Rhino (2008)
- Woonplaats: 't Harde
Re: Een kapot motorblok
Ik heb eindelijk een blok op de kop weten te tikken via ebay, Ook beginnend met P509-17, lijkt me een goeie match.
Nu is het zo dat er geen koppelingsdeksel en platen bij zitten, die kan ik natuurlijk prima gebruiken van mijn eigen blok.
Ik zoek nu op internet naar een nieuwe pakking hiervoor maar moet keuzes maken die ik niet helemaal snap. Ik moet een keuze maken uit:
A V-Strom ABS
AU3 V-Strom ABS
U3 V-Strom
V-Strom
Ik heb een motor met ABS dus denk dat de laatste 2 sowieso afvallen,, maar dan weet ik nog niet welke ik hebben moet. Kan iemand mij de verschillen uitleggen?
Dank!
Nu is het zo dat er geen koppelingsdeksel en platen bij zitten, die kan ik natuurlijk prima gebruiken van mijn eigen blok.
Ik zoek nu op internet naar een nieuwe pakking hiervoor maar moet keuzes maken die ik niet helemaal snap. Ik moet een keuze maken uit:
A V-Strom ABS
AU3 V-Strom ABS
U3 V-Strom
V-Strom
Ik heb een motor met ABS dus denk dat de laatste 2 sowieso afvallen,, maar dan weet ik nog niet welke ik hebben moet. Kan iemand mij de verschillen uitleggen?
Dank!
- Bruur
- Berichten: 156
- Lid geworden op: vr 06-04-2012, 10:50
- Mijn motor is een: V-strom 650 2019
- Woonplaats: Lelystad
Re: Een kapot motorblok
Staat dat niet op je kentekenbewijs. Is misschien type uitvoering. Of via rdw.nl kenteken invoeren.
Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Groeten Ronald.
-
- DL650 berijder
- Berichten: 18
- Lid geworden op: zo 11-01-2015, 14:04
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 Black Rhino (2008)
- Woonplaats: 't Harde
Re: Een kapot motorblok
Daar was ik weer,
Heb niet zulk mooi nieuws
Ik heb het blok intussen vervangen, en daarna begint het natuurlijk pas. Wil ie starten? Nee dus.
Het eerste wat me opviel was dat het neutraal lampje van mijn versnelling niet brandde terwijl ie wel in neutraal stond. dat lijkt een klein dingetje dus heb wel gewoon geprobeerd te starten.
in eerste instantie gebeurde er weinig, de brandstofpomp draaide en er klikte een relais (volgens mij van de startmotor) de startmotor draaide echter niet.
even later nog eens geprobeerd en zowaar,, de startmotor ging rond, kreeg ook het blok rond maar startte niet, leek een beetje moeite te hebben de zuigers rond te krijgen, accu was wel vol.
Maar helaas, hier bleef het niet bij. Opeens kwam er rook overal uit mijn motor vandaan, er is iets gigantisch doorgebrand, ik weet niet precies wat er allemaal kapot is gegaan maar de enige gesmolten kabel die ik kan vinden is de zwart-wit kabel naar de brandstofpomp. complete isolatie is daar af gesmolten, na ongeveer 15 cm verdwijnt die kabel in de kabelboom en om heel eerlijk te zijn wordt ik daar een beetje bang van. Ik denk ook dat er meer stuk is dan alleen dit gezien de hoeveelheid rook.
Een blok verwijderen en een nieuw blok weer installeren dat durf ik wel,, maar troubleshooten, nee, daarvoor heb ik helaas te weinig kennis.
Ik sta eerlijk gezegd op het punt om alles op een aanhanger te laden en naar een garage te rijden,, maar misschien heeft iemand nog een idee.
Is er misschien iemand die niet te ver bij Wezep (Zwolle) vandaan woont en een keer zou kunnen komen kijken? Of iemand die wel wat verder woont en die me wel wil helpen als ik langskom met de motor? (vergoeding in overleg)
Ik hoor graag van jullie.
Heb niet zulk mooi nieuws
Ik heb het blok intussen vervangen, en daarna begint het natuurlijk pas. Wil ie starten? Nee dus.
Het eerste wat me opviel was dat het neutraal lampje van mijn versnelling niet brandde terwijl ie wel in neutraal stond. dat lijkt een klein dingetje dus heb wel gewoon geprobeerd te starten.
in eerste instantie gebeurde er weinig, de brandstofpomp draaide en er klikte een relais (volgens mij van de startmotor) de startmotor draaide echter niet.
even later nog eens geprobeerd en zowaar,, de startmotor ging rond, kreeg ook het blok rond maar startte niet, leek een beetje moeite te hebben de zuigers rond te krijgen, accu was wel vol.
Maar helaas, hier bleef het niet bij. Opeens kwam er rook overal uit mijn motor vandaan, er is iets gigantisch doorgebrand, ik weet niet precies wat er allemaal kapot is gegaan maar de enige gesmolten kabel die ik kan vinden is de zwart-wit kabel naar de brandstofpomp. complete isolatie is daar af gesmolten, na ongeveer 15 cm verdwijnt die kabel in de kabelboom en om heel eerlijk te zijn wordt ik daar een beetje bang van. Ik denk ook dat er meer stuk is dan alleen dit gezien de hoeveelheid rook.
Een blok verwijderen en een nieuw blok weer installeren dat durf ik wel,, maar troubleshooten, nee, daarvoor heb ik helaas te weinig kennis.
Ik sta eerlijk gezegd op het punt om alles op een aanhanger te laden en naar een garage te rijden,, maar misschien heeft iemand nog een idee.
Is er misschien iemand die niet te ver bij Wezep (Zwolle) vandaan woont en een keer zou kunnen komen kijken? Of iemand die wel wat verder woont en die me wel wil helpen als ik langskom met de motor? (vergoeding in overleg)
Ik hoor graag van jullie.
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1404
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: Een kapot motorblok
Bijzonder. Ik heb 2x een blok vervangen. 1 in een vstrom 650 en de andere in een sv 650.
Wat mij opviel waren dat alle stekkers maar op 1 manier aangesloten konden worden (door de verschillende stekker vormen)
Het was dan ook telkens plug en play, op een enkele op de kop hangende omvalsensor na.
Alle aardepunten e.d aangesloten?
Wat mij opviel waren dat alle stekkers maar op 1 manier aangesloten konden worden (door de verschillende stekker vormen)
Het was dan ook telkens plug en play, op een enkele op de kop hangende omvalsensor na.
Alle aardepunten e.d aangesloten?
Gr. Chiel
- Frank
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 4263
- Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M5 (2025)
- Woonplaats: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: Een kapot motorblok
Ik zie onze V-Stromdokter Chiel wel een keer naar Wezep crossen...



Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0 | Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3
Suzuki V-STROM 1050DE 2025 M5| Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | BRIDGESTONE A41 |
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0 | Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3
Suzuki V-STROM 1050DE 2025 M5| Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | BRIDGESTONE A41 |
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4972
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Een kapot motorblok
Is er ook niet een zekering doorgebrand? En welke?
Dat had dit moeten voorkomen.
Als de bedrading niet uit de stekkers geweest is kunnen het de stekkers niet zijn.
Kan een stukje bedrading ergens kapot geschuurd zijn en contact maken?
En als het onlogisch of onverklaarbaar is dan duidt dit vaak op aardfouten.
Ik hoop dat de schade meevalt.
Dat had dit moeten voorkomen.
Als de bedrading niet uit de stekkers geweest is kunnen het de stekkers niet zijn.
Kan een stukje bedrading ergens kapot geschuurd zijn en contact maken?
En als het onlogisch of onverklaarbaar is dan duidt dit vaak op aardfouten.
Ik hoop dat de schade meevalt.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)

DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Ballie
- DL650 berijder
- Berichten: 546
- Lid geworden op: za 01-03-2014, 09:56
- Woonplaats: Roosendaal - West Brabant
- Contacteer:
Re: Een kapot motorblok
Balen zeg. Je zou bijna bang worden om zelf iets aan je motor te doen...
You can't buy happiness, but you can buy a V-Strom...
-
- DL650 berijder
- Berichten: 18
- Lid geworden op: zo 11-01-2015, 14:04
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 Black Rhino (2008)
- Woonplaats: 't Harde
Re: Een kapot motorblok
Aarde,, ongelooflijk, zo'n gigantisch dikke kabel die ik gewoon gemist het. De dikke kabel van het blok rechtreeks naar de accu (-)
Vandaag heb ik alleen tijd gehad om even te kijken en te constateren dat die kabel inderdaad los lag.
Morgen even de kabelboom controleren of er meer gesmolten is, evt. kabels vervangen en dan de boel weer aansluiten en nogmaals proberen.
Bedankt voor alle reacties, jullie horen nog van me!
Vandaag heb ik alleen tijd gehad om even te kijken en te constateren dat die kabel inderdaad los lag.
Morgen even de kabelboom controleren of er meer gesmolten is, evt. kabels vervangen en dan de boel weer aansluiten en nogmaals proberen.
Bedankt voor alle reacties, jullie horen nog van me!
-
- DL650 berijder
- Berichten: 18
- Lid geworden op: zo 11-01-2015, 14:04
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 Black Rhino (2008)
- Woonplaats: 't Harde
Re: Een kapot motorblok
Even een update,
Vanochtend alles weer netjes aangesloten, inclusief de massa voor het blok dit keer, heb de massakabel van de brandstofpomp (was gesmolten) even rechtstreeks naar de accu gelegd en geprobeerd te starten. En zowaar, hij loopt!
Das al iets om blij om te zijn.
Maar misschien toch iets te vroeg gejuicht, toen ik even later de motor weer startte kwam er na een tijdje toch weer rook uit of af.
Snel weer uitgezet, tank en luchtfilter weer gedemonteerd (Hier ben ik intussen wel erg goed in geworden
) om nog eens goed naar de kabels te kijken. maar niets te zien.
Nu vraag ik me af, was het misschien een beetje olie of koelvloeistof die ik gelekt heb op delen die heet worden? Dat kunnen jullie uiteraard niet zien vanachter je PC, maar je snap misschien dat ik een beetje bang ben geworden om de boel weer te demonteren en nogmaals te starten.
Zijn er mensen met heldere ideeën? Gewoon starten en laten lopen tot ik zie waar de rook vandaan komt (krijg niet echt een goed gevoel bij deze optie)
Ik hoor graag, Alvast bedankt!
Vanochtend alles weer netjes aangesloten, inclusief de massa voor het blok dit keer, heb de massakabel van de brandstofpomp (was gesmolten) even rechtstreeks naar de accu gelegd en geprobeerd te starten. En zowaar, hij loopt!
Das al iets om blij om te zijn.
Maar misschien toch iets te vroeg gejuicht, toen ik even later de motor weer startte kwam er na een tijdje toch weer rook uit of af.
Snel weer uitgezet, tank en luchtfilter weer gedemonteerd (Hier ben ik intussen wel erg goed in geworden

Nu vraag ik me af, was het misschien een beetje olie of koelvloeistof die ik gelekt heb op delen die heet worden? Dat kunnen jullie uiteraard niet zien vanachter je PC, maar je snap misschien dat ik een beetje bang ben geworden om de boel weer te demonteren en nogmaals te starten.
Zijn er mensen met heldere ideeën? Gewoon starten en laten lopen tot ik zie waar de rook vandaan komt (krijg niet echt een goed gevoel bij deze optie)
Ik hoor graag, Alvast bedankt!
- Calimero
- DL650 berijder
- Berichten: 1740
- Lid geworden op: za 12-07-2014, 22:51
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L3 (2013)
- Woonplaats: Den Haag
Re: Een kapot motorblok
Heb je de isolatie van de kabelboom verwijderd waar de massakabel van de brandstofpomp in verdwijnt? Mogelijk ligt daar het een en ander open wat sluiting veroorzaakt en daardoor gaat roken.Hans_1400 schreef: za 04-08-2018, 17:10 complete isolatie is daar af gesmolten, na ongeveer 15 cm verdwijnt die kabel in de kabelboom
Groeten,
Adri
Adri
- Ballie
- DL650 berijder
- Berichten: 546
- Lid geworden op: za 01-03-2014, 09:56
- Woonplaats: Roosendaal - West Brabant
- Contacteer:
Re: Een kapot motorblok
Het verschil tussen kortsluiting en rook of stoom van een verbrande of verdampte vloeistof is doorgaans heel goed te herkennen aan de geur...
You can't buy happiness, but you can buy a V-Strom...
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: zo 28-01-2018, 10:07
- Mijn motor is een: Bijna een Suzuki V-Strom DL650
- Woonplaats: IJsselmuiden
Re: Een kapot motorblok
Brandstofslangen verlengen en luchtfilter er even aflaten. Dan kan je goed kijken waar het vandaankomt.
-
- DL650 berijder
- Berichten: 18
- Lid geworden op: zo 11-01-2015, 14:04
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 Black Rhino (2008)
- Woonplaats: 't Harde
Re: Een kapot motorblok
Hij rijdt!
De rook bleek toch van een vettige uitlaat te komen, heb er intussen een aantal kilometer opzitten,
Hij rijd niet helemaal zo soepel zoals ik gehoopt had en bij alles wat ik hoor of voel ben ik eigenlijk gelijk bang voor gigantisch problemen.
Ik denk dat ik hem toch even na ga laten kijken en af laten stellen bij een garage, heb sowieso toch een nieuwe ketting en accu nodig.
De rook bleek toch van een vettige uitlaat te komen, heb er intussen een aantal kilometer opzitten,
Hij rijd niet helemaal zo soepel zoals ik gehoopt had en bij alles wat ik hoor of voel ben ik eigenlijk gelijk bang voor gigantisch problemen.
Ik denk dat ik hem toch even na ga laten kijken en af laten stellen bij een garage, heb sowieso toch een nieuwe ketting en accu nodig.
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1404
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: Een kapot motorblok
Heb je alle vacuumleidingen goed aangesloten? Gasgkleppen gesynchronisseerd en de kleppen gechecked?
Eerst de basis in orde maken en daarna pas laten tunen indien nodig.
Eerst de basis in orde maken en daarna pas laten tunen indien nodig.
Gr. Chiel
-
- DL650 berijder
- Berichten: 18
- Lid geworden op: zo 11-01-2015, 14:04
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 Black Rhino (2008)
- Woonplaats: 't Harde
Re: Een kapot motorblok
Dat zijn eerlijk gezegd dingen waar ik me niet aan waag, mijn motor is nu bij de garage en de rest laat ik daar regelen.
Zal uiteindelijk best nog weer wat gaan kosten maargoed, als ik ga beginnen met kleppen stellen zat het er wel niet beter van worden
Zal uiteindelijk best nog weer wat gaan kosten maargoed, als ik ga beginnen met kleppen stellen zat het er wel niet beter van worden

- Dwars
- Berichten: 434
- Lid geworden op: ma 16-01-2017, 17:34
- Mijn motor is een: Triumph 900 GT pro, BMW R1250RT en een Moto Guzzi V85TT
- Woonplaats: Mestreech
- Contacteer:
Re: Een kapot motorblok
Je kunt de gok eens wagen 

Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1404
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: Een kapot motorblok
Bijzonder.
Kleppen stellen en checken was een stuk makkelijker en sneller toen je t blok nog op de werkbank kon zetten.
Kleppen stellen en checken was een stuk makkelijker en sneller toen je t blok nog op de werkbank kon zetten.
Gr. Chiel
-
- DL650 berijder
- Berichten: 18
- Lid geworden op: zo 11-01-2015, 14:04
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 Black Rhino (2008)
- Woonplaats: 't Harde
Re: Een kapot motorblok
Mijn kennis en ervaring is zo weinig dat ik daar dus geen tel over na heb gedacht, maar daar ga ik de volgende keer in ieder geval aan denken. Thanks!
Ik ga in ieder geval mijn oude blok volledig uit elkaar halen in de hoop daar nog iets van te leren en er achter te komen wat er nu uiteindelijk kapot is gegaan.
Zal jullie daarvan op de hoogte houden met af en toe een fotootje.
Iedereen in ieder geval bedankt voor de input!
Ik ga in ieder geval mijn oude blok volledig uit elkaar halen in de hoop daar nog iets van te leren en er achter te komen wat er nu uiteindelijk kapot is gegaan.
Zal jullie daarvan op de hoogte houden met af en toe een fotootje.
Iedereen in ieder geval bedankt voor de input!
Laatst gewijzigd door Iron Horse op vr 10-08-2018, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is onnodig en ongewenst.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is onnodig en ongewenst.
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: vr 20-07-2018, 10:57
- Mijn motor is een: V-Strom 1000
Re: Een kapot motorblok
Succes Hans, ik lees het hele gedoe net, en had je graag willen helpen. Maar jebent al ver gekomen lees ik
Ik woon in Emmeloord en ben altijd bereid je te helpen. Grz. Herman
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: Een kapot motorblok
Hans, als je het oude blok intakt laat en op marktplaats zet dan kan je wellicht nog een deel van je geld terugkrijgen.