Hoi Dolf,
Meestal open je met een nieuwe vraag een nieuw topic.
Maar jouw bijkomend voordeel is dat anderen nu een notificatie van een reactie krijgen haha.
Sowieso is dat dus de raad die ik je kan geven, wellicht dat een moderator beide reacties voor nu even kunnen verplaatsen naar een nieuw topic.
Daarnaast kan het aan talloze zaken liggen, zo basaal als je ketting maar ook gewoon de algehele staat van onderhoud, dan wel een probleem met lucht, brandstof of ontsteking. Een lambdasobde hoort daar ook bij, maar kan zeker niet meteen als directe oorzaak aangewezen worden!
Ook de 650 is gevoelig voor zijn afstelling, wanneer zijn de gasklephuizen gesynchroniseerd? Wanneer was het laatste onderhoud en wat is er toen uitgevoerd, heeft de motor stil gestaan en hoe lang dan? Bouwjaar, km stand?
Overigens blijft het onwijs lastig om via een afstand een diagnose te stellen. Enige kennis en/of wil om het te leren moet er dus wel zijn.
Maar begin eens met het controleren van de kettingspanning

Eventueel of de rubbers waar de gasklephuizen in klemmen even controleren, die ploffen nog wel eens los met valse lucht tot gevolg.