Duurtest Bridgestone Battlax A41
- Phony123
- Berichten: 386
- Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
- Mijn motor is een: vstrom 1000, model 2016
- Woonplaats: Tilburg
Duurtest Bridgestone Battlax A41
Samen met Peter (sparkle black Peter) een duurtest uitgewerkt voor de Bridgestone Battlax A41 banden. inmiddels de eerste 200km gereden. De indruk is,,
de band geeft heel veel vertrouwen en ik ben enthousiast! Na wat denken en doen heb ik besloten om de A41 te gaan monitoren en jullie op de hoogte te houden. Hier onder het plan van aanpak, voor mij is het puur intresse en ik wil graag de informatie met jullie delen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Phony123
- Berichten: 386
- Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
- Mijn motor is een: vstrom 1000, model 2016
- Woonplaats: Tilburg
Duurtest Bridgestone Battlax A41
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 8006
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4972
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Een nobel streven Frank. Objectief en niet gesponsord?
Welke band had je hiervoor?
De 17000 moet zijn 17500? Goed om het na 15000 in kortere intervallen te beoordelen.
Vergeet niet zo'n beetje het belangrijkste bij banden, vering, wegligging vast te leggen: de bandenspanning.
2 tiende kan een wereld van verschil maken, zeker als je er gevoelig voor bent. Zeker voor.
Misschien ook goed om je veringsinstelling vast te leggen. Speelt ook mee in de feedback.
Zet je ingaande demping voor maar eens een paar klikjes strakker, en de feedback met name in een bocht is merkbaar minder.
Ik ga dit zeker volgen. Maar niet wachten tot je bij 20000 km bent.
Mijn A40's mogen nog een tijdje, maar er gaan blind A41's op.
Je eerste indruk is al positief. Geeft vertrouwen. Dat zegt al veel, want dat zoek je in een band.
Succes. En voorzichtig met de-witte-strepen-en-putdeksels-test.

Welke band had je hiervoor?
De 17000 moet zijn 17500? Goed om het na 15000 in kortere intervallen te beoordelen.
Vergeet niet zo'n beetje het belangrijkste bij banden, vering, wegligging vast te leggen: de bandenspanning.
2 tiende kan een wereld van verschil maken, zeker als je er gevoelig voor bent. Zeker voor.
Misschien ook goed om je veringsinstelling vast te leggen. Speelt ook mee in de feedback.
Zet je ingaande demping voor maar eens een paar klikjes strakker, en de feedback met name in een bocht is merkbaar minder.
Ik ga dit zeker volgen. Maar niet wachten tot je bij 20000 km bent.

Mijn A40's mogen nog een tijdje, maar er gaan blind A41's op.
Je eerste indruk is al positief. Geeft vertrouwen. Dat zegt al veel, want dat zoek je in een band.
Succes. En voorzichtig met de-witte-strepen-en-putdeksels-test.

Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)

DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Phony123
- Berichten: 386
- Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
- Mijn motor is een: vstrom 1000, model 2016
- Woonplaats: Tilburg
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Bedankt voor de feedback, het is de eerste keer dat ik zo iets opzet en doe. En ja, waar zet je dan de meetpunten en parameters. Das best moeilijk...lekker simpel,,, voor mij zelf gezien. Moet een band lang meegaan maar toch lekker blijven rijden. Hiervoor had ik de Battlewing die orgineel op de DL1000 zit. Op mijn eerste DL1000 uit 2014 had ik ook eerst de Battlewings en daarna de Michelin Pilot Road.
Toen vond ik het verschil niet echt groot..maar nu met de Bridgestone A41 is dat wel het geval. Vandaar dat ik erg positief ben. Dat positieve gevoel probeer ik te vatten in concrete meetpunten. Maar das altijd moeilijk en daarom ook bedankt voor de aandachtspunten, die ga ik zeker meenemen.
Toen vond ik het verschil niet echt groot..maar nu met de Bridgestone A41 is dat wel het geval. Vandaar dat ik erg positief ben. Dat positieve gevoel probeer ik te vatten in concrete meetpunten. Maar das altijd moeilijk en daarom ook bedankt voor de aandachtspunten, die ga ik zeker meenemen.
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 8006
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
misschien voor één van ons wel een gratis gemonteerd setje te winnen :
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Camino
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
- Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
- Woonplaats: Eindhoven
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Ik heb ze al besteld in ieder geval. 13 feb gaat mijn motor naar Robert Spijkers voor de 24 k grote beurt. Met twee banden, remblokken voor en achter en klepspeling controleren een rib uit m'n lijf. Gaat bijna 800 euries kosten. Alleen de bougies voor de 1000A zijn al 100 euro



Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)
Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
- Dwars
- Berichten: 434
- Lid geworden op: ma 16-01-2017, 17:34
- Mijn motor is een: Triumph 900 GT pro, BMW R1250RT en een Moto Guzzi V85TT
- Woonplaats: Mestreech
- Contacteer:
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Wat kost een setje?
Ik ga ervan uit dat ze duurder zijn dan de A40?
Ik ga ervan uit dat ze duurder zijn dan de A40?
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5152
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Nee, de prijs is ongeveer gelijk aan die van de A40. Echter is deze sterk afhankelijk waar je de banden koopt. 

HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- Dwars
- Berichten: 434
- Lid geworden op: ma 16-01-2017, 17:34
- Mijn motor is een: Triumph 900 GT pro, BMW R1250RT en een Moto Guzzi V85TT
- Woonplaats: Mestreech
- Contacteer:
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Uiteraard.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
- Dekol
- DL1000 berijder
- Berichten: 147
- Lid geworden op: zo 30-07-2017, 18:49
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 uit 2014
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Vraagje over de prijs...... is 300 euro inclusief montage een redelijk prijs?( Voor en achterband)
Vstrom 1000 bezitter uit Beusichem.
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4972
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Jawel. Ze zelf kopen en laten afleveren bij iemand die ze er op legt kan nog wat tientjes opleveren.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)

DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Camino
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
- Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
- Woonplaats: Eindhoven
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Ik heb ze bij Robert Spijkers er op laten leggen en was 260 euro incl montage dus 300 zit aan de hoge kant.
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)
Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
-
- Berichten: 332
- Lid geworden op: za 14-06-2014, 12:48
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 xt 2022 blauw
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Bij pneus online betaal je 210,92 thuis bezorgd, dan moet je wel iemand hebben die ze erop zet.
Dus de prijs hier boven is zeer redelijk te noemen.
Dus de prijs hier boven is zeer redelijk te noemen.
- Dekol
- DL1000 berijder
- Berichten: 147
- Lid geworden op: zo 30-07-2017, 18:49
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 uit 2014
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Oke bedankt voor de reacties.
Vstrom 1000 bezitter uit Beusichem.
- Dwars
- Berichten: 434
- Lid geworden op: ma 16-01-2017, 17:34
- Mijn motor is een: Triumph 900 GT pro, BMW R1250RT en een Moto Guzzi V85TT
- Woonplaats: Mestreech
- Contacteer:
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
€260,- lijkt mij een nette prijs.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 167
- Lid geworden op: za 16-05-2015, 17:04
- Mijn motor is een: Honda Africa Twin adventure tri colore
- Woonplaats: Rijssen
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Voor de Strommers die nieuwe banden op de moter willen hebben: op 28 april is bij ten Kate in Nieuwleusen de PITSTOPDAG. normaal 25% korting op banden (ook A41) en gratis opleggen en balanceren. Als Bridgestone ook nog weer de €30 cashback actie doet dan ben je spekkoper. Succes.
You can't buy happiness, but you can buy an Africa Twin and that is pretty close
Keep calm and twist the throttle
Grtz. Stromjäger

Keep calm and twist the throttle

Grtz. Stromjäger
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4972
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Noteer vast wat de prijs nu is, dan weet je hoe relatief die 25%.
Dealers beweren altijd al dat ze standaard korting hebben.
Een soort bruto/netto prijslijst verhaal. Lijkt op mediamarkt en z'n btw-acties.
Maar desalniettemin zijn acties altijd beter dan geen acties.
Dealers beweren altijd al dat ze standaard korting hebben.
Een soort bruto/netto prijslijst verhaal. Lijkt op mediamarkt en z'n btw-acties.
Maar desalniettemin zijn acties altijd beter dan geen acties.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)

DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 167
- Lid geworden op: za 16-05-2015, 17:04
- Mijn motor is een: Honda Africa Twin adventure tri colore
- Woonplaats: Rijssen
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
De laatste keer betaalde ik voor de A40 € 249,- en kreeg nog € 30 cashback. Dat is €219,- all in. Veel goedkoper worden de banden niet als je ze niet zelf kunt monteren en balanceren.
You can't buy happiness, but you can buy an Africa Twin and that is pretty close
Keep calm and twist the throttle
Grtz. Stromjäger

Keep calm and twist the throttle

Grtz. Stromjäger
- Marian
- Berichten: 598
- Lid geworden op: zo 29-03-2015, 12:23
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 zwart 2016
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
In november kreeg ik in brabant voor de A40 prijsopgave van 220 incl montage en zonder de 30eur cashback.
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 8006
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Stromjäger schreef: vr 16-03-2018, 12:43 Voor de Strommers die nieuwe banden op de moter willen hebben: op 28 april is bij ten Kate in Nieuwleusen de PITSTOPDAG. normaal 25% korting op banden (ook A41) en gratis opleggen en balanceren. Als Bridgestone ook nog weer de €30 cashback actie doet dan ben je spekkoper. Succes.
Ben, op de site van Ten Kate vind ik niks terug van deze actie. Waar heb je deze info vandaan ?
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 167
- Lid geworden op: za 16-05-2015, 17:04
- Mijn motor is een: Honda Africa Twin adventure tri colore
- Woonplaats: Rijssen
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Van ten Kate. (Erik). Ik had hem aan de telefoon.
De pitstop (ten Kate racing) is er al karen en er is ook van alles te doen. De banden (meestal Bridgestone, Michelin en Dunlop) worden met korting aangeboden en gratis gemonteerd. Ook kun je bv het vermogen op de testbank gratis laten nameten; op de nieuwste Honda's proefrijden, vakanties boeken, kleding kopen, etc. Altijd met interessante korting. De moeite van een ritje waard. (Ik heb geen aandelen)
De pitstop (ten Kate racing) is er al karen en er is ook van alles te doen. De banden (meestal Bridgestone, Michelin en Dunlop) worden met korting aangeboden en gratis gemonteerd. Ook kun je bv het vermogen op de testbank gratis laten nameten; op de nieuwste Honda's proefrijden, vakanties boeken, kleding kopen, etc. Altijd met interessante korting. De moeite van een ritje waard. (Ik heb geen aandelen)
You can't buy happiness, but you can buy an Africa Twin and that is pretty close
Keep calm and twist the throttle
Grtz. Stromjäger

Keep calm and twist the throttle

Grtz. Stromjäger
- Piet Zahut
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 524
- Lid geworden op: wo 24-11-2010, 15:17
- Mijn motor is een: 2024 Suzuki GSX-S1000GX
- Woonplaats: Zwolle
- Contacteer:
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Dealers hebben een standaard korting, dat is zo. En dat is ten op zichte van de (idioot hoge) verkoopprijs. Dealers kijken vaak als volgt: Inkoopprijs+BTW en dat X een aantal % die zij willen verdienen. Dat weer + de montagekosten en dat is de prijs die de consument moet gaan betalen.RedStrom schreef: vr 16-03-2018, 22:23 Noteer vast wat de prijs nu is, dan weet je hoe relatief die 25%.
Dealers beweren altijd al dat ze standaard korting hebben.
Een soort bruto/netto prijslijst verhaal. Lijkt op mediamarkt en z'n btw-acties.
Maar desalniettemin zijn acties altijd beter dan geen acties.
Maar Bridgestone komt weer met een cashback actie, alleen wanneer die gaat starten is mij nog niet duidelijk.
Honda CBR600F '91| Honda CBR900RR '97| Honda VTR 1000 SP1 '01| Honda CBR900RR '01| Kawasaki KLV 1000 '05| Kawasaki Z1000SX '18| Kawasaki Versys 1000 '19| Suzuki V-Strom 1050 '20| Suzuki V-Strom 1050 '21| Suzuki X-Strom 650 '04 | Kawasaki Z900 RS '22 | Suzuki DL800 DE '23 | Suzuki GSX-S1000GX '24
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4972
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Dank je Marco. Zo werkt het.
Als consument moet je gewoon kijken naar wat het netto kost en niet alleen naar kortingen en acties.
Als consument moet je gewoon kijken naar wat het netto kost en niet alleen naar kortingen en acties.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)

DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4972
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Prima bandje.
https://www.testmotor.nl/2018/test-brid ... -motorband
https://www.testmotor.nl/2018/test-brid ... -motorband
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)

DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
ik lees dit alles nu net en klapper zowat van me stoel...
rond de 200 voor een setje bandjes van het nieuwste type bridgestones is een koopje toch?
Ik had niet in de gaten dat allroad banden zo prettig geprijst waren.....echt niet.
de laatste decennia altijd sportfietsen of dikke nakeds met dito banden gehad en ik ben gewend aan 300/350 per set met dan een levensduur van 5000km ongeveer....
mijn blade vorig jaar zomer op een nieuw setje s21 bridgestones gezet en nadien 4000 km gereden...de achterband heeft nu nog 30% profiel over.......
echt geweldig dat allroad banden heel anders qua prijs zijn.....
ben benieuwd hoelang de originele battlewings mee gaan...zal toch zeker niet veel meer als 10 000 km zijn denk ik?

rond de 200 voor een setje bandjes van het nieuwste type bridgestones is een koopje toch?
Ik had niet in de gaten dat allroad banden zo prettig geprijst waren.....echt niet.
de laatste decennia altijd sportfietsen of dikke nakeds met dito banden gehad en ik ben gewend aan 300/350 per set met dan een levensduur van 5000km ongeveer....
mijn blade vorig jaar zomer op een nieuw setje s21 bridgestones gezet en nadien 4000 km gereden...de achterband heeft nu nog 30% profiel over.......
echt geweldig dat allroad banden heel anders qua prijs zijn.....
ben benieuwd hoelang de originele battlewings mee gaan...zal toch zeker niet veel meer als 10 000 km zijn denk ik?
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 8006
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Bij mij gingen de Battlewings 25 km mee... van de dealer naar de bandenboer. Gelijk ander rubber er onder.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Motormuus
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1606
- Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
- Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
- Woonplaats: brouwershaven
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Ik kocht de v-strom nieuw met michelin anakee. Anders ging de koop niet door. Zelfde voor de Ktm. Nieuw geleverd op continental. (inplaats van noppenbanden) En geen dealer sticker op de motor anders zou ik hem daar laten staan
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Ik heb mijn strom 1000 afgelopen januari nieuw gekocht als overjarig (2016) fietsje voor minder dan de prijs van een gebruikte 2015...
Voor hen een kwestie van verlies pakken en er was dus ook geen ruimte meer om over banden te bekvechten al had ik dat gewild.
strom 1000-s zijn 2e hands en ook nieuw lastig te slijten despijt wat dealers roepen (kijk maar naar het aantal overjarige modellen links en rechts)
Ik zou ook nooit de volle mep voor zo n ding willen betalen want dan ga je grof afschrijven.
In mijn geval schat ik in dat als ik er 2 jaar op rijd a 10k per jaar dat ik niet veel meer afschrijf dan 1000 euro (gezien de huidige waarde van een 2014)
Mochten die battlewings mij dus niet bevallen dan donder ik ze voor die 200 euro er gewoon af en gooi er wat anders op....net zo makkelijk...
Voor hen een kwestie van verlies pakken en er was dus ook geen ruimte meer om over banden te bekvechten al had ik dat gewild.
strom 1000-s zijn 2e hands en ook nieuw lastig te slijten despijt wat dealers roepen (kijk maar naar het aantal overjarige modellen links en rechts)
Ik zou ook nooit de volle mep voor zo n ding willen betalen want dan ga je grof afschrijven.
In mijn geval schat ik in dat als ik er 2 jaar op rijd a 10k per jaar dat ik niet veel meer afschrijf dan 1000 euro (gezien de huidige waarde van een 2014)
Mochten die battlewings mij dus niet bevallen dan donder ik ze voor die 200 euro er gewoon af en gooi er wat anders op....net zo makkelijk...
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 8006
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5152
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
De aktie is een feit;
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4972
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
En? Hoe bevalt de A41?
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)

DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4972
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Nou, dan zeg ik het zelf wel.
Omdat de prop na 5000 km in mijn A40 achterband begon te lekken, een A41 achtrband laten monteren.
De voorband is nog een A40, met 10k ervaring.
Ik merk wel verschil in voor en achter. Dat is even wennen.
Maar die achterband is wel een goeie. Hij geeft veel vertrouwen en lijkt meer te kleven dan een A40.
Merkbaar beter.
Hoelang deze meegaat zal de toekomst leren.
Nu snel die voorband oprijden zodat daar ook een A41 op kan.
Omdat de prop na 5000 km in mijn A40 achterband begon te lekken, een A41 achtrband laten monteren.
De voorband is nog een A40, met 10k ervaring.
Ik merk wel verschil in voor en achter. Dat is even wennen.
Maar die achterband is wel een goeie. Hij geeft veel vertrouwen en lijkt meer te kleven dan een A40.
Merkbaar beter.
Hoelang deze meegaat zal de toekomst leren.
Nu snel die voorband oprijden zodat daar ook een A41 op kan.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)

DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5152
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Hoi JW,
We zijn nog druk aan het testen. Zitten nu bijna 5000km op . Maar de tussenevaluatie kunnen wij hier niet snel plaatsen omdat dat in een word-document wordt bijgehouden. Tot nu toe, zeer tevreden met deze band. Ik of Frank zal de tussentijdse bevindingen hier z.s.m. plaatsen.
Pteer
We zijn nog druk aan het testen. Zitten nu bijna 5000km op . Maar de tussenevaluatie kunnen wij hier niet snel plaatsen omdat dat in een word-document wordt bijgehouden. Tot nu toe, zeer tevreden met deze band. Ik of Frank zal de tussentijdse bevindingen hier z.s.m. plaatsen.
Pteer
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4972
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
OK Peter, we wachten op jullie razende report.
Maar er zijn al wel meer gebruikers toch?
De T31, meer de straatversie van A41, is nagenoeg hetzelfde.
Toen ik opperde die eens te willen gebruiken zei de man van Bridgestone dat niet te doen.
De A41 is in principe hetzelfde maar heeft wel meer profiel en gaat dus langer mee.
De T31 heeft (nog) meer grip, maar dat merkt maar 1% van ons.
Dus de A41 is ook een tip voor niet-allroads.
Hij tipte nog de bandenspanning wat lager dan aanbevolen te hebben. 2,4/2,6-2,7 geeft net iets meer grip en ze warmen nog sneller op.
Ik las ook ergens dat de A41 nu standaard onder een GS zit.
Maar er zijn al wel meer gebruikers toch?
De T31, meer de straatversie van A41, is nagenoeg hetzelfde.
Toen ik opperde die eens te willen gebruiken zei de man van Bridgestone dat niet te doen.
De A41 is in principe hetzelfde maar heeft wel meer profiel en gaat dus langer mee.
De T31 heeft (nog) meer grip, maar dat merkt maar 1% van ons.
Dus de A41 is ook een tip voor niet-allroads.
Hij tipte nog de bandenspanning wat lager dan aanbevolen te hebben. 2,4/2,6-2,7 geeft net iets meer grip en ze warmen nog sneller op.
Ik las ook ergens dat de A41 nu standaard onder een GS zit.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)

DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Dwars
- Berichten: 434
- Lid geworden op: ma 16-01-2017, 17:34
- Mijn motor is een: Triumph 900 GT pro, BMW R1250RT en een Moto Guzzi V85TT
- Woonplaats: Mestreech
- Contacteer:
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Ik mag hopen dat de T41 beter is dan de T40E (en dus ook de A41 beter is dan de A40)
De T30E kwam immers als slechtste uit de test van Motoplus (14/2017) en eindigde op de laatste plaats van de 6 geteste banden..
5e plaats op een droge weg en de 6e op een natte.
De T30E kwam immers als slechtste uit de test van Motoplus (14/2017) en eindigde op de laatste plaats van de 6 geteste banden..
5e plaats op een droge weg en de 6e op een natte.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
- Camino
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: zo 29-06-2014, 20:13
- Mijn motor is een: KAWA Z1000SX Vorige: DL1000 L4,SuzukiDL1000 2005,ZZR1100, FZR600R,TDM850
- Woonplaats: Eindhoven
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
De A40 was al een superband en de A41 heb ik nu en niets te klagen hoor!
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)
Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Groeten Rene
Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
- Jabba
- DL650 berijder
- Berichten: 451
- Lid geworden op: vr 25-04-2014, 09:23
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 L4
- Woonplaats: Eindhoven de gekste
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
De T31 heeft Caroline nu onder haar Fazer zitten en ik moet zeggen dat deze werkelijk aan de weg kleeft. Nog niet met nat wegdek gereden maar droog geeft hij heel veel vertrouwen. Heb er een stuk mee gereden en zit geen schaamrandje meer op. 
Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
- Dwars
- Berichten: 434
- Lid geworden op: ma 16-01-2017, 17:34
- Mijn motor is een: Triumph 900 GT pro, BMW R1250RT en een Moto Guzzi V85TT
- Woonplaats: Mestreech
- Contacteer:
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Er worden natuurlijk geen echt slechte banden meer gemaakt door de bekende merken.
De BT T40 is natuurlijk ook geen slechte band alleen waren de anderen beter.
De BT T40 is natuurlijk ook geen slechte band alleen waren de anderen beter.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5152
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Klopt JW, wij testen/rijden met 2.3 voor en 2.6 achter voor de meeste grip. Dit is voor solorijders, zonder zware bepakking en die regelmatig hun spanning controleren. Klein nadeel, de band slijt wat sneller.Hij tipte nog de bandenspanning wat lager dan aanbevolen te hebben. 2,4/2,6-2,7 geeft net iets meer grip en ze warmen nog sneller op.

HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: za 20-08-2016, 18:43
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
- Woonplaats: Tukkerland
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Kun niet alles hebben he' ..
Moet je maar gaan Dammen anders..
Moet je maar gaan Dammen anders..

- Dwars
- Berichten: 434
- Lid geworden op: ma 16-01-2017, 17:34
- Mijn motor is een: Triumph 900 GT pro, BMW R1250RT en een Moto Guzzi V85TT
- Woonplaats: Mestreech
- Contacteer:
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Staat volgens mij ook in de gebruiksaanwijzing.Sparkle Black Peter schreef: za 05-05-2018, 22:48Klopt JW, wij testen/rijden met 2.3 voor en 2.6 achter voor de meeste grip. Dit is voor solorijders, zonder zware bepakking en die regelmatig hun spanning controleren. Klein nadeel, de band slijt wat sneller.Hij tipte nog de bandenspanning wat lager dan aanbevolen te hebben. 2,4/2,6-2,7 geeft net iets meer grip en ze warmen nog sneller op.![]()
Bij sologebruik 2,25 voor en 2,5 achter.
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4972
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
2,5/2,9 bij 1 en 2 persoon staat er voor een 1000A (2014).
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)

DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5152
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Is ook een agressieve sport hoor Jeffrey, met al dat 'slaan'


HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- Dwars
- Berichten: 434
- Lid geworden op: ma 16-01-2017, 17:34
- Mijn motor is een: Triumph 900 GT pro, BMW R1250RT en een Moto Guzzi V85TT
- Woonplaats: Mestreech
- Contacteer:
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Daar zit het verschil in natuurlijk, ik heb een 650...
Just like surfing the web has nothing to do with the ocean, you will never feel the thrill of twisting the throttle from behind a desk..
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: za 20-08-2016, 18:43
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
- Woonplaats: Tukkerland
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Ohh...Sparkle Black Peter schreef: ma 07-05-2018, 00:01Is ook een agressieve sport hoor Jeffrey, met al dat 'slaan'![]()
![]()


- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5152
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Hier het verslag van de bevindingen tot nu toe. https://www.dropbox.com/s/hiu9asmxss9r6 ... m.pdf?dl=0
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- F2ride2001
- Berichten: 349
- Lid geworden op: ma 27-11-2017, 13:59
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 2017
- Woonplaats: Oudenbosch
- Contacteer:
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
Heeeel herkenbaar. Bij mij kost zo'n setje inderdaad ook rond de 350 euro (TL1000S)Hessel schreef: do 12-04-2018, 20:47 ik lees dit alles nu net en klapper zowat van me stoel...
rond de 200 voor een setje bandjes van het nieuwste type bridgestones is een koopje toch?
Ik had niet in de gaten dat allroad banden zo prettig geprijst waren.....echt niet.
de laatste decennia altijd sportfietsen of dikke nakeds met dito banden gehad en ik ben gewend aan 300/350 per set met dan een levensduur van 5000km ongeveer....
mijn blade vorig jaar zomer op een nieuw setje s21 bridgestones gezet en nadien 4000 km gereden...de achterband heeft nu nog 30% profiel over.......
echt geweldig dat allroad banden heel anders qua prijs zijn.....
ben benieuwd hoelang de originele battlewings mee gaan...zal toch zeker niet veel meer als 10 000 km zijn denk ik?
Mijn motor vreet die banden als kauwgom. Paar jaar geleden, vakantie in Duitsland gereden, 3500km later achterband compleet kaal

Meestal kom ik niet verder dan 5000km


TL1000 forever
- Legard
- Berichten: 10
- Lid geworden op: za 20-05-2017, 10:06
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650XT
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
ik heb net het verslag gelezen,de voorband bevalt me wel!
word dikker naarmate de kilometers,van 3,9 bij 1500 km naar4 bij 5000 km.

word dikker naarmate de kilometers,van 3,9 bij 1500 km naar4 bij 5000 km.

- Phony123
- Berichten: 386
- Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
- Mijn motor is een: vstrom 1000, model 2016
- Woonplaats: Tilburg
Re: Duurtest Bridgestone Battlax A41
3x gemeten met een speciaal metertje en een digitale schuifmaat.. en het klopt wel.. het is natuurlijk minimaal maar zelf denk ik aan temperatuur verschil. Warme en een koude band..de volgende keer ga ik daar ff op inzoomen hoe dat zit.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op di 15-05-2018, 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is onnodig en ongewenst.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is onnodig en ongewenst.