Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
Jouw voorligger let ook zo op jou.
Stunten doe je maar in je eigen tijd.
Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
Even een klein polletje....
We weten eigenlijk niet goed of we wel of niet een bbq doen. Als er inderdaad zoveel personen komen (en ook in de buurt van Fochteloo blijven slapen) wordt het ietwat te veel. Om het alleen voor het forum te doen.... en dan zul je net zien dat er ook personen van facebook (geen forumleden) daar staan. Die kun je dan niet uitsluiten.
Vandaar deze poll.
Wie blijven (en met hoeveel) in die omgeving slapen en willen eventueel (is dus nog lang niet zeker) meedoen met de eventuele bbq.
Ate schreef: ma 21-08-2017, 10:26
Even een klein polletje....
We weten eigenlijk niet goed of we wel of niet een bbq doen. Als er inderdaad zoveel personen komen (en ook in de buurt van Fochteloo blijven slapen) wordt het ietwat te veel. Om het alleen voor het forum te doen.... en dan zul je net zien dat er ook personen van facebook (geen forumleden) daar staan. Die kun je dan niet uitsluiten.
Vandaar deze poll.
Wie blijven (en met hoeveel) in die omgeving slapen en willen eventueel (is dus nog lang niet zeker) meedoen met de eventuele bbq.
Wij komen wel vrijdag al naar Friesland, maar vanwege de start in Oudehaske (of is dat toch veranderd ?) hebben we een slaapplekje meer in die buurt opgezocht. Bovendien kunnen we pas in de avond vertrekken. Geen BBQ voor ons dus.
BIG Ad schreef: ma 21-08-2017, 23:39
Wij komen wel vrijdag al naar Friesland, maar vanwege de start in Oudehaske (of is dat toch veranderd ?) hebben we een slaapplekje meer in die buurt opgezocht. Bovendien kunnen we pas in de avond vertrekken. Geen BBQ voor ons dus.
De start is inderdaad nog steeds in Oudehaske. Dat is ong een half uurtje rijden naar de bbq plaats (mocht het doorgaan...)
Route e.d. gaat waarschijnlijk komend weekend online. Zodat iedereen tijd heeft om de route te gaan laden of bekijken.
1. Hendrik
2. Ate
3. Aad900
4. Peter (SBP)
5. Gert-Jan en Marianne
6. Motormuus
7. Diana
8. René
9. Frens
10. Karin
11. Peter
12. Marian
13. Sjakie
14. Jaringb
15. Pietb
16. RedStrom (ovb)
17. (BIG) Ad en Gonny
18. Ruurd vd Wal
Hoi Ate,
je vroeg of ik nog knuffelbuffels mee nam.
Helaas ik kom alleen.
Knuffelbuffel zit dan in Dublin, en Lucyfully scheurt ergens in Duitsland rond.
Ik hoop dan vrijdag voor 6 uur op camping Noordeinde te zijn.
Mocht ik wat later zijn dan moet je zelf de eerste stukjes vlees draaien.
Ik moet nog werken vrijdag dus rijd ik pas om 16.00 uur weg uit Hoofddorp.
1. Hendrik
2. Ate
3. Aad900
4. Peter (SBP)
5. Gert-Jan en Marianne
6. Motormuus
7. Diana
8. René
9. Frens
10. Karin
11. Peter
12. Marian
13. Sjakie
14. Jaringb
15. Pietb
16. RedStrom (ovb)
17. (BIG) Ad en Gonny
18. Ruurd vd Wal
19 Sparky + BBQ
Ik heb vandaag de merenroute stiekem gereden. Lekker veel bochten, ook een prachtig mooi stuk van de zeer oude slachtedijk.
Jammer van het split, dit zou men moeten verbieden
Evem met de pondjesbaas gesproken. Tip:als 1 man nu betaalt,1,75 pp, dan heb ik het ook wat makkelijker
Prachtig mooie route, dichtbij mijn huis langs
Heb er zin in.
De bbq is al enige jaren op deze camping. Omdat daar op een gegeven moment de meeste personen logeerden. En ik ken deze mensen persoonlijk.
De startplek voor de rit kiezen we eigenlijk elk jaar ergens anders. Donkerbroek, Appelscha, Leek en deze keer dus Oudehaske. Dan ga je zoeken naar een lokatie waar je naar het toilet kunt en waar koffie te koop is. Vandaar Camping Nannewiid.
Goede vraag René, Frank geeft wel de (on)nodige commentaren aangaande de Friesland tocht en BBQ maar ik zie hem ook nog niet in het lijstje staan
dat zal toch wel een vergissing zijn?? Wat moeten we nou zonder Frank in het hoge noorden doen
Het leven bestaat uit keuzes maken, Vstrom rijden is er daar 1 van.
Wim schreef: ma 13-02-2017, 14:46
Hallo
las net op Fb dat er Animo was voor een Noordelijke V-Strom tocht en dat er op 9 Sept er 1 gepland is.
Misschien een mooie combinatie om Friesland /Drenthe en Groningen aan te doen in een mooie route.
Er liggen mooie weggetjes genoeg in het mooie Noorden
Groet
Wim uit Meeden
Maar Wim staat er nog niet op bij forum deelnemers
Laatst gewijzigd door Eikie op ma 28-08-2017, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown. V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin