K&N airfilter + Slip-on op DL1000 L4
K&N airfilter + Slip-on op DL1000 L4
Iemand ervaring met de bovenvermelde combinatie zonder verdere aanpassingen aan de motor?
mvg
Lode
mvg
Lode
- Phony123
- Berichten: 386
- Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
- Mijn motor is een: vstrom 1000, model 2016
- Woonplaats: Tilburg
Re: K&N airfilter + Slip-on op DL1000 L4
Op mijn vorige motor(dl1000 2014) had ik deze combinatie. Een open laser Carbon uitlaat en de K&N filter. De eerste 24000km heb ik met een normale filter gereden en daarna nog 24000 km met de combinatie.
En.....tja. Ik weet het niet, ik vond het geen wereld van verschil.
De uitlaat heb ik weer op mijn nieuwe motor (dl1000 mod 2016) gezet. En ik weet niet of ik weer een K&N filter ga zetten. Wat betreft meer vermogen,,,heb ik het nooit kunnen merken. Mogelijk wat soepeler rijden en als je de motor lang blijft rijden verdien je het terug omdat je geen filter vervang kosten meer hebt.
Ps, wat wel veel uitmaakt en wat ik ook nu weer laat doen. Ze kunnen bij de dealer de motor iets rijker afstellen. Dit is electronisch programmeerbaar en kost 5 minuten. De motor rijd dan smeuïger en pakt makkelijke op.
En.....tja. Ik weet het niet, ik vond het geen wereld van verschil.


Ps, wat wel veel uitmaakt en wat ik ook nu weer laat doen. Ze kunnen bij de dealer de motor iets rijker afstellen. Dit is electronisch programmeerbaar en kost 5 minuten. De motor rijd dan smeuïger en pakt makkelijke op.
Re: K&N airfilter + Slip-on op DL1000 L4
Bedankt voor de reactie.
dat ga ik eens navragen bij mijn dealer.
vorige beurt heeft die wel iets laten vallen dat afstellen niet meer mogelijk zou zijn sinds 2014.
mvg
Lode
dat ga ik eens navragen bij mijn dealer.
vorige beurt heeft die wel iets laten vallen dat afstellen niet meer mogelijk zou zijn sinds 2014.
mvg
Lode
- Phony123
- Berichten: 386
- Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
- Mijn motor is een: vstrom 1000, model 2016
- Woonplaats: Tilburg
Re: K&N airfilter + Slip-on op DL1000 L4
Hoi Lode,
Das wel raar,,,,want buiten dat je alles wat rijker kan zetten. Is het zeker mogelijk om de motor bijvoorbeeld bij Hoegee specifiek te laten afstellen.
Greetz, Frank
Das wel raar,,,,want buiten dat je alles wat rijker kan zetten. Is het zeker mogelijk om de motor bijvoorbeeld bij Hoegee specifiek te laten afstellen.
Greetz, Frank
Re: K&N airfilter + Slip-on op DL1000 L4
zonder power commander of dergelijke?
het is nochtans een officiele suzuki dealer...
mvg
Lode
het is nochtans een officiele suzuki dealer...
mvg
Lode
- Phony123
- Berichten: 386
- Lid geworden op: zo 16-03-2014, 19:31
- Mijn motor is een: vstrom 1000, model 2016
- Woonplaats: Tilburg
Re: K&N airfilter + Slip-on op DL1000 L4
Hoi Lode,
Stuur Sparkle black peter ff een berichtje , die heeft zijn motor bij Hoegee laten afstellen,,,en die heeft geen powercommander dat weet ik heel zeker.
Stuur Sparkle black peter ff een berichtje , die heeft zijn motor bij Hoegee laten afstellen,,,en die heeft geen powercommander dat weet ik heel zeker.
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5152
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: K&N airfilter + Slip-on op DL1000 L4
Hoezo niet; Ik ben een en al powerrrr


Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Re: K&N airfilter + Slip-on op DL1000 L4
daar is ook aan gesleuteld 
maar hoe zit het nu met dat afstellen Sparkle black peter?
Kan dat enkel bij Hoegee of kunnen alle suzukidealers dat?
en kan het überhaupt zonder toevoeging van elektronica.
mvg
Lode

maar hoe zit het nu met dat afstellen Sparkle black peter?
Kan dat enkel bij Hoegee of kunnen alle suzukidealers dat?
en kan het überhaupt zonder toevoeging van elektronica.
mvg
Lode
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5152
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: K&N airfilter + Slip-on op DL1000 L4
Hoi Lode, Hoegee is specialist in het afstellen van je motor. Maar ook Suzukidealers zouden het moeten kunnen. Voor het afstellen heb je geen elektronica o.i.d. nodig.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
-
- Berichten: 46
- Lid geworden op: di 03-01-2017, 07:36
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2005)
- Woonplaats: Almere
Re: K&N airfilter + Slip-on op DL1000 L4
Een gewone Suzuki dealer kan het misschien ook, maar ik zou altijd kijken naar een bedrijf dat een vermogenstestbank heeft staan.
Die meten dan over je hele toerenbereik het koppel en vermogen en meten tegelijkertijd ook de samenstelling van het uitlaatgas.
Met die gegevens passen ze vervolgens parameters aan in de ECU om het zaakje te optimaliseren.
Ik heb het destijds met een motor bij Hoegee laten doen, omdat hij behoorlijke bokte. Na het afstellen had ik hier geen last meer van.
En voor de prijs hoef je het niet te laten (vind ik).
Oh en je hoeft dus inderdaad niet per se een powercommander te laten monteren.
Die meten dan over je hele toerenbereik het koppel en vermogen en meten tegelijkertijd ook de samenstelling van het uitlaatgas.
Met die gegevens passen ze vervolgens parameters aan in de ECU om het zaakje te optimaliseren.
Ik heb het destijds met een motor bij Hoegee laten doen, omdat hij behoorlijke bokte. Na het afstellen had ik hier geen last meer van.
En voor de prijs hoef je het niet te laten (vind ik).
Oh en je hoeft dus inderdaad niet per se een powercommander te laten monteren.
Re: K&N airfilter + Slip-on op DL1000 L4
Beide zijn intussen geïnstalleerd. (MIVV speed edge en K&N airfilter)
Toch wel een merkbaar verschil.
De motor lijkt minder last te hebben van de vermogendip en is wat soepeler in lage toeren.
Echt meer vermogen is er niet.
Ik heb nu wel steeds gepruttel bij het dichtdraaien van de gashendel.
Mogelijk te verhelpen door toch maar eens te laten afstellen?
mvg
Lode
Ohja, zonder dB kiler is het geluid top. Met dB killer nauwelijks luider dan het origineel.
Toch wel een merkbaar verschil.
De motor lijkt minder last te hebben van de vermogendip en is wat soepeler in lage toeren.
Echt meer vermogen is er niet.
Ik heb nu wel steeds gepruttel bij het dichtdraaien van de gashendel.
Mogelijk te verhelpen door toch maar eens te laten afstellen?
mvg
Lode
Ohja, zonder dB kiler is het geluid top. Met dB killer nauwelijks luider dan het origineel.
Re: K&N airfilter + Slip-on op DL1000 L4
Nogmaals reactie van een andere suzukidealer waar de motor nu binnen is.
DL1000 vanaf 2014 kan niet afgesteld worden zonder powercommander o.d.
mvg
Lode
DL1000 vanaf 2014 kan niet afgesteld worden zonder powercommander o.d.
mvg
Lode