Hele grote beurt !!!!!!!
Hele grote beurt !!!!!!!
Gisteren mijn V-Strom 1000 weggebracht voor grote beurt met kleppen stellen, nieuwe ketting en tandwielen en 2 nieuwe banden.
Ben benieuwd wat voor een aderlating dat gaat worden.
De V-Strom is overigens de eerste motor die ik langer dan 2 jaar heb gehad. En aangezien deze beurt gaat ie nog lang niet weg.
Ben benieuwd wat voor een aderlating dat gaat worden.
De V-Strom is overigens de eerste motor die ik langer dan 2 jaar heb gehad. En aangezien deze beurt gaat ie nog lang niet weg.
Eerder heb ik dit laten doen op de 24.000 km. Is vergelijkbaar met wat jou zult moeten betalen denk ik.
- Kleppen gesteld (te strak)
- klepdekselpakking
- koppelingsvloeistof vervangen
- bougies vervangen
- luchtfilter gechecked
- synchronisatie (aangekruisd)
- motorolie vervangen
- oliefilter
- lagers gechecked
- luchtfilterrubber was pleite, dus even een nieuw erop gezet
- remvloeistof vervangen
- blokjes gechecked (prima in orde, kan ik voorlopig nog mee door)
- kettingset vervangen
- kabels en verlichting nagekeken
- nieuwe voor en achterband (Trailwings)
- klein materiaal
- benzine (was toch iets te leeg aangekomen, sloeg af tijdens testen)
- diverse smeermiddeltjes en milieuheffing
3,75 uur a 45 euro.
Alsof je een emmer leeggooit!
750 eurootjes!!! Waarvan dik 450 voor de banden en kettingset.
- Kleppen gesteld (te strak)
- klepdekselpakking
- koppelingsvloeistof vervangen
- bougies vervangen
- luchtfilter gechecked
- synchronisatie (aangekruisd)
- motorolie vervangen
- oliefilter
- lagers gechecked
- luchtfilterrubber was pleite, dus even een nieuw erop gezet
- remvloeistof vervangen
- blokjes gechecked (prima in orde, kan ik voorlopig nog mee door)
- kettingset vervangen
- kabels en verlichting nagekeken
- nieuwe voor en achterband (Trailwings)
- klein materiaal
- benzine (was toch iets te leeg aangekomen, sloeg af tijdens testen)
- diverse smeermiddeltjes en milieuheffing
3,75 uur a 45 euro.
Alsof je een emmer leeggooit!
750 eurootjes!!! Waarvan dik 450 voor de banden en kettingset.
Dat vindt ik dus niet duur. Vorig jaar een 24k beurtje uit laten voeren op mijn Dragstar. Kosten 450 eurootjes. Alleen een beurtje dus, inclusief klepjes stellen en nieuwe remblokken voor. Banden waren nog goed en een Dragstar is een cardan fietsje dus niks nieuwe ketting.V-rider schreef:Eerder heb ik dit laten doen op de 24.000 km. Is vergelijkbaar met wat jou zult moeten betalen denk ik.
- Kleppen gesteld (te strak)
- klepdekselpakking
- koppelingsvloeistof vervangen
- bougies vervangen
- luchtfilter gechecked
- synchronisatie (aangekruisd)
- motorolie vervangen
- oliefilter
- lagers gechecked
- luchtfilterrubber was pleite, dus even een nieuw erop gezet
- remvloeistof vervangen
- blokjes gechecked (prima in orde, kan ik voorlopig nog mee door)
- kettingset vervangen
- kabels en verlichting nagekeken
- nieuwe voor en achterband (Trailwings)
- klein materiaal
- benzine (was toch iets te leeg aangekomen, sloeg af tijdens testen)
- diverse smeermiddeltjes en milieuheffing
3,75 uur a 45 euro.
Alsof je een emmer leeggooit!
750 eurootjes!!! Waarvan dik 450 voor de banden en kettingset.
Nou voor diegene die het weten wil wat deze beurt gekost heeft:
afdichtring 8 st. 24,09
pakking oliestop 1 1,58
bougie 2 st. 18,47
achterband 1 160,89
klepdekselpakking 2 st. 33,70
pakking 2 st. 6,07
voorband 1 116,62
klepstelplaatje 260 4 st. 26,52
klepstelplaatje 265 4 st. 26,52
luchtfilter 1 28,32
oliefilter 1 12,50
kettingwiel voor 1 34,01
ketting 1 133,43
kettingwiel achter 1 43,19
olie castrol superbike 1 49,92
diversen schoonmaken 1 30,00
remolie 1 4,80
uurloon 5 260,00
Totaal 1010,63
Moet wel zeggen dat de motor als nieuw rijdt en dat mag ook wel voor die prijs denk ik. Ook het schakelen ging voorheen van de 1 naar de 2 met een beetje gehakketak, da´s nu ook weg.
afdichtring 8 st. 24,09
pakking oliestop 1 1,58
bougie 2 st. 18,47
achterband 1 160,89
klepdekselpakking 2 st. 33,70
pakking 2 st. 6,07
voorband 1 116,62
klepstelplaatje 260 4 st. 26,52
klepstelplaatje 265 4 st. 26,52
luchtfilter 1 28,32
oliefilter 1 12,50
kettingwiel voor 1 34,01
ketting 1 133,43
kettingwiel achter 1 43,19
olie castrol superbike 1 49,92
diversen schoonmaken 1 30,00
remolie 1 4,80
uurloon 5 260,00
Totaal 1010,63
Moet wel zeggen dat de motor als nieuw rijdt en dat mag ook wel voor die prijs denk ik. Ook het schakelen ging voorheen van de 1 naar de 2 met een beetje gehakketak, da´s nu ook weg.
Oei!! EUR 1.010,-- voor een grote beurt.
Dat is wel erg veel geld.
Nu kom ik niet zo vaak bij de dealer, want ik probeer zoveel mogelijk
zelf te doen, maar EUR 210,00 voor een kettingset en EUR 53,04 voor 8 klepstelplaatjes is toch wel erg duur.
Maar ja hij rijdt weer als nieuw en daar gaat het om
gr.
Richard
Dat is wel erg veel geld.

Nu kom ik niet zo vaak bij de dealer, want ik probeer zoveel mogelijk
zelf te doen, maar EUR 210,00 voor een kettingset en EUR 53,04 voor 8 klepstelplaatjes is toch wel erg duur.
Maar ja hij rijdt weer als nieuw en daar gaat het om

gr.
Richard
- Stroompje
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 5179
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
- Woonplaats: Lunteren.
Ja Jan maar dat is dan ook wel een heeeeeeeele kleine beurt.....Jado schreef:Ik heb mijn eerste 1000 km beurt laten uitvoeren was dat bij de Bandit nog 125 euro nu was ik 55,93 kwijt. Dus niet gek dacht ik.


Die grote die komt nog wel als je lekker door Stro(o)mt

Greetings, Heleen.
Smiling all the way ...


Daarom rijdt ie nu zo mooi en was de beurt zo duur
Kijk hier: http://www.suzuki.nl/nimag?nav=delcfDsHcPvMrJMcBaE" onclick="window.open(this.href);return false;

Kijk hier: http://www.suzuki.nl/nimag?nav=delcfDsHcPvMrJMcBaE" onclick="window.open(this.href);return false;