Heb op mn 1000 meerdere dingen aan de schokbreker versleten, door de km's en het rijgedrag. Het is wel een hyperpro schokdemper en deze is nog te reviseren. Geen idee of dat met een orginele ook kan. In Bornerbroek zit een specialist die je graag wil helpen. Zelf altijd tevreden door hem geholpen met zn kennis en kunde.
Slijtage onderhevige onderdelen vallen buiten de garantie, echter zou ik zeker terug gaan naar de dealer. Uit coulance zal hij zeker iets moeten doen. Motor Oost staat goed aangeschreven en verwacht dat ze het heel netjes voor je oplossen.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown. V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
De levensduur van een shock zal gemiddeld zo'n 6 jaar zijn of ong. 75.000 km . Dat is idd. slijtage. Maar als een shock lek raakt op een motor van zo'n 1.5 jaar met ca. 20.000 km dan voldoet het onderdeel niet aan de verwachting. Het is dan wel redelijk dat ong. een derde van de kostprijs van de shock in rekening wordt gebracht. Volgens mij zijn zulke zaken wel beschreven.
You can't buy happiness, but you can buy an Africa Twin and that is pretty close
Keep calm and twist the throttle
in de shock zit stikstof. Die kan in de loop der jaren er uit lekken waardoor je je instelbaarheid verliest. Bij mij heeft hyperpro deze netjes bijgevuld er gelijk een betere veer op gezet en de boel afgesteld. Ding is weer als nieuw, maar dan veel beter.