Dus dan ook maar een sportuitlaat-topic voor de kleine broer, de 650

Afgelopen weekend onder mijn L2 een Remus Okami laten monteren bij Mile Pajic in Gendringen. Geweldig om te zien hoe de meester het allemaal keurig passend maakt. De demper en bochten zijn af fabriek en Mile hoefde het eigenlijk alleen maar te monteren... alleen de demper volgde niet netjes de lijn van het frame dus de zaag er in en een nieuw stukje RVS buis er op gelast (zie je niks van) zodat de demper in een iets andere hoek kwam te staan. Daarna van een strip RVS een aparte beugel gemaakt om alles goed vast te zetten.
Voor de montage eerst een dyno-run met de oude en daarna met de nieuwe uitlaat uitgevoerd.
1e run met de oude uitlaat : max 68pk en 60Nm bij 8500 tpm
2e run met nieuwe uitlaat: max 69pk en 65Nm bij 8500 tpm
Geen schrikbarend verschil maar er is tussen de 4800 tpm en 8500 tpm ca. 5pk en 7Nm meer beschikbaar dan bij de oude uitlaat.
Het geluid is niet te vergelijken met een standaard demper. Met DB killer vol en diep, zonder DB killer, mwaaaaahhhhh dopjes in de oren

Bij de nieuwe demper komen beide bochten pas samen net voor de lambda-sonde in de demper. Er is dus geen 'balanspijp' meer zoals bij de oude demper.
Als het weer het toelaat zal ik binnenkort een filmpje met geluid maken en toevoegen in dit topic. Moet het nu even doen met een paar foto's.
De oude demper niet in beeld maar dit is het standaard bochtenwerk.

De meester aan het werk en dyno-run



Het extra beugeltje
