Akraprovic op DL1000 van 2008
Akraprovic op DL1000 van 2008
Ik kan jammer genoeg weinig informatie vinden op dit forum m.b.t. de Akraprovic set voor een DL1000 van 2008, terwijl dit volgens mij toch wel een toppertje is qua uitlaten.
Ik ben aan het overwegen om deze set aan te schaffen i.c.m. een K&N Filter. Volgens mij kan je dan het beste de ECU laten afstellen bij een professional.
Iemand ervaring met deze combinatie?
M.v.g. Wil
Ik ben aan het overwegen om deze set aan te schaffen i.c.m. een K&N Filter. Volgens mij kan je dan het beste de ECU laten afstellen bij een professional.
Iemand ervaring met deze combinatie?
M.v.g. Wil
- Knarf1990
- DL1000 berijder
- Berichten: 113
- Lid geworden op: do 29-07-2010, 09:36
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
- Woonplaats: kop van Noord-Holland
- Contacteer:
Re: Akraprovic op DL1000 van 2008
Beste Tatanka,
Ik ben zelf in het bezit van een DL1000 met Akra's. Ik kan je vertellen dat er een mooie sound uit komt. Zonder db killers net ff te als je het mij vraagt. Met de db er in, prima, zeker op hogere toeren.
Afstellen schijnt wel nodig te zijn. Ik heb zelf een powercommander. Maar via de ecu afstellen is volgens mij ook mogelijk.
Ik ben zelf in het bezit van een DL1000 met Akra's. Ik kan je vertellen dat er een mooie sound uit komt. Zonder db killers net ff te als je het mij vraagt. Met de db er in, prima, zeker op hogere toeren.
Afstellen schijnt wel nodig te zijn. Ik heb zelf een powercommander. Maar via de ecu afstellen is volgens mij ook mogelijk.
Re: Akraprovic op DL1000 van 2008
Bedankt voor je snelle reactie. Voorheen heb ik een Akra op de BMW gehad, en daar vond ik het geluid ook al VETTER. Ik denk met twee uitlaten dat ie dan het geluid geeft wat ik zoek. Kwaliteit is voor mij een must.
Heb je trouwens ook een K&N Filter erop? En heb je de Power Commander (de V) zelf gemonteerd? Ik heb begrepen dat ze deze software matig kunnen afstellen op motor en systeem!
Heb je trouwens ook een K&N Filter erop? En heb je de Power Commander (de V) zelf gemonteerd? Ik heb begrepen dat ze deze software matig kunnen afstellen op motor en systeem!
- Knarf1990
- DL1000 berijder
- Berichten: 113
- Lid geworden op: do 29-07-2010, 09:36
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
- Woonplaats: kop van Noord-Holland
- Contacteer:
Re: Akraprovic op DL1000 van 2008
Geluid en kwaliteit hoef je je geen zorgen over te maken. Akrapovic is kwalitatief een topper.
Ik kocht de motor met de Akra's en de powercommander (5), daar heb ik zelf dus niets aan gedaan. Na de aankoop heb ik de motor wel meteen een beurtje gegeven en hierbij het standaard filter vervangen voor een K&N filter. Maar om nu te zeggen dat dit merkbaar verschil oplevert, nee.
Het is mogelijk om een map in de Powercommander te laden welke gebaseerd is op jou type motor, uitlaatsysteem en luchtfilter. Maar de ene dl1000 is de andere niet..
Je hoort hier veel goede verhalen over Hoegee. Dat zijn de specialisten voor wat betreft het afstellen van je Suzuki. Tegenwoordig kunnen ze ook in de ECU de motor afstellen en is een powercommander of een soortgelijk apparaatje misschien wel helemaal niet nodig.

Ik kocht de motor met de Akra's en de powercommander (5), daar heb ik zelf dus niets aan gedaan. Na de aankoop heb ik de motor wel meteen een beurtje gegeven en hierbij het standaard filter vervangen voor een K&N filter. Maar om nu te zeggen dat dit merkbaar verschil oplevert, nee.
Het is mogelijk om een map in de Powercommander te laden welke gebaseerd is op jou type motor, uitlaatsysteem en luchtfilter. Maar de ene dl1000 is de andere niet..
Je hoort hier veel goede verhalen over Hoegee. Dat zijn de specialisten voor wat betreft het afstellen van je Suzuki. Tegenwoordig kunnen ze ook in de ECU de motor afstellen en is een powercommander of een soortgelijk apparaatje misschien wel helemaal niet nodig.

Re: Akraprovic op DL1000 van 2008
Inderdaad ECU kan je beter per motor afstellen, is mijn mening, is goedkoper en vooral beter afgesteld, mits je weet waar...>!
Je hebt ook MIVV welke een paar honderd euro goedkoper zijn. Het is altijd moeilijk om dan een beslissing te nemen. Bij Akra weet ik wat je hebt, en bij die andere merken (wil niet zeggen dat die niet goed zijn) twijfel ik.
Zie trouwens strak uit.
Je hebt ook MIVV welke een paar honderd euro goedkoper zijn. Het is altijd moeilijk om dan een beslissing te nemen. Bij Akra weet ik wat je hebt, en bij die andere merken (wil niet zeggen dat die niet goed zijn) twijfel ik.
Zie trouwens strak uit.
- R.Vanmeegen
- DL1000 berijder
- Berichten: 604
- Lid geworden op: vr 12-07-2013, 22:25
- Mijn motor is een: KTM 1190
- Woonplaats: Huissen
Re: Akraprovic op DL1000 van 2008
Ik heb ook 2 Akra's en wauw wat een geluid. helemaal top.
Ik zou je willen adviseren naar Genderingen te rijden om daar 2 Akra's onder je Stom te laten zetten (Pajic) en dan vervolgend de motor op een Dyno bank laten afstellen.

Ik zou je willen adviseren naar Genderingen te rijden om daar 2 Akra's onder je Stom te laten zetten (Pajic) en dan vervolgend de motor op een Dyno bank laten afstellen.
DL 1000 - Zilver grijs - K3 - TomTom Rider 400 - 2 Akra's - Sony HDR-AS200
Re: Akraprovic op DL1000 van 2008
Ik ben op dit moment met Bolski in onderhandeling, dus ff afwachten.
Re: Akraprovic op DL1000 van 2008
Het is Motocorner geworden, konden hem snel leveren en is nog beperkt leverbaar.
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1050XT
- Woonplaats: Maasbree
Re: Akraprovic op DL1000 van 2008
Wss bedoel je motorcorner (met r) hier in Venlo.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 (2011-2024) | Suzuki V-Strom 1050XT (2024-…)
DL650A K9 (2011-2024) | Suzuki V-Strom 1050XT (2024-…)
- Knarf1990
- DL1000 berijder
- Berichten: 113
- Lid geworden op: do 29-07-2010, 09:36
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
- Woonplaats: kop van Noord-Holland
- Contacteer:
Re: Akraprovic op DL1000 van 2008
Zet er ff een foto op als de uitlaten er onder zitten! Veel plezier er mee.
Re: Akraprovic op DL1000 van 2008
Inderdaad Motorcorner, maar ze hadden me beloofd de uitlaten deze week te leveren, en nu wordt het volgende week. Overal hetzelfde m.b.t. afspraken nakomen. Maar we zullen maar zeggen, geduld is een schoonheid.
Re: Akraprovic op DL1000 van 2008
Ik heb de Akra's er nu onder zitten, en ben DIK tevreden. Rijdt super, en vraag me af of het noodzakelijk is om de ECU af te stellen. Heeft iemand hier ervaring mee, m.b.t. het verschil. Want bij mij komt nu de vraag op als de DL al super loopt, zou die dan met een motormanagement echt nog beter lopen. Ik heb genoeg koppel onderin. En het bokken onder de 3000 toeren kunnen ze ook niet garanderen, want het blijft een V Twin.
Re: Akraprovic op DL1000 van 2008
Rond een bepaald toerental bokken ze wat ja. Koppel en vermogendip op zo'n punt. Bij mij werd het erger met de akras (icm met K&N filter.
Na afstellen op de dynojet was die dip (3500 bij mij) goed als weg. Hoewel ik h'm nog kan laten bokken hoor. Maar het geheel is na afstellen weer lekker op elkaar ingeregeld.
Maar als de motor lekker loopt zou ik het zo houden.
Na afstellen op de dynojet was die dip (3500 bij mij) goed als weg. Hoewel ik h'm nog kan laten bokken hoor. Maar het geheel is na afstellen weer lekker op elkaar ingeregeld.
Maar als de motor lekker loopt zou ik het zo houden.
Re: Akraprovic op DL1000 van 2008
Inderdaad, als het niet nodig is, niet doen. Je kan altijd nog een afstelling realiseren indien je ontevreden bent.
Re: Akraprovic op DL1000 van 2008
Ik heb de ECU toch laten afstellen, en bemerkte dat hij de bergen, rare bokkingen gaat maken. Komt dit nu door de ijlere lucht?
Als je door "normale" natuurgebieden rijdt, rijd hij echt een stuk beter, vooral in de stad en rotondes, waar je normaal moet zoeken voor het gas-moment. Het verbruik is op dit moment 1:15 dus daar moet je ook rekening mee houden.
Als je door "normale" natuurgebieden rijdt, rijd hij echt een stuk beter, vooral in de stad en rotondes, waar je normaal moet zoeken voor het gas-moment. Het verbruik is op dit moment 1:15 dus daar moet je ook rekening mee houden.
Re: Akraprovic op DL1000 van 2008
Ik heb hem nu bij 2 erkende bedrijven laten afstellen m.b.t. ECU op testbank, en nog loopt die niet lekker in lage toeren (bokken). Het laatste bedrijf heeft de stekker van de Lambasonde er tussen uit gehaald, waardoor je een foutmelding krijgt en je rode lampje gaat branden, dat is toch geen manier van afstellen. En inderdaad is het bokken een stuk minder. Heeft daar dan niemand nu last van, of hebben jullie ermee leren leven? Ik zoek eigenlijk een bedrijf die ook de garantie kan geven dat die dit probleem kan verhelpen, want zo schiet het ook niet echt op..>!
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 8006
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Akraprovic op DL1000 van 2008
Marc Hoegee. Tis effe 150km rijden naar Afferden maar die krijgt hem goed.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Re: Akraprovic op DL1000 van 2008
3 keer is scheepsrecht zullen we maar zeggen, maar wat een gedoe zeg..!
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5152
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Akraprovic op DL1000 van 2008
Ja, je moet er wat voor over hebben als je Akra's eronder wilt. 

HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Re: Akraprovic op DL1000 van 2008
Inmiddels bij Hoegee geweest, en de motor rijdt beduidend beter, toch blijft het V Twin eigenschap aanwezig m.b.t. het bokken (2500 en 4000 toeren), maar dit is te verwaarlozen.
Ik wel ff opmerken (noem geen namen) dat niet iedereen dit probleem kan verhelpen die een testbank heeft.
Ik wel ff opmerken (noem geen namen) dat niet iedereen dit probleem kan verhelpen die een testbank heeft.
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 8006
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Akraprovic op DL1000 van 2008
Je mag de naam best met ons delen Wil. Daar zijn fora voor om anderen te helpen en te behoeden voor malafide garages.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin