De ruit komt 2 cm naar voren. De opening aan de onderkant wordt dus groter.
Minder onderdruk dus achter de ruit.
De hoogteverstelling is alleen naar boven toe. Maakt er een toerruit+ van.
Naar beneden toe komt er niks bij.
De hoek kan nu nog iets verder naar je toe. De hoekverstelling van Soes werkt ook nog.
Madstad adviseert de middelste stand om mee te beginnen. En ook om de ruit zo'n 55-65 graden schuin te hebben.
Dat is eigenlijk al de schuinste stand. En inderdaad de ruit rechtop is een crime.
Een vlakke plaat rechtop in de wind is qua luchtweerstand het slecht. Cw waarde boven de 1.
Idem qua turbulentie en druk op het stuur. Dat moet je met alle ruiten vermijden.
De Madstad zorgt voor minder herrie en minder turbulentie en daardoor sneller rijden.
Ik zou ook nog ruitjes met flipup kunnen testen, maar dat verandert 1 ding niet. En dat is de breedte.
Tov de oude 650 valt op dat ik meer rijwind op de armen heb. Dat doet ook wat met geluid en turbulentie bij je helm.
In de zomer wel lekker, maar toen ik gisteren een bui in reed werd ik natter dan anders. Op de armen dus. En ook de kol werd natter dan anders.
Mijn oude ruit met flipup op de 650 is net zo breed als de huidige op de 1000. Maar de motor is duidelijk anders. Kuipje en kappen, etc.
De meeste ruiten die mensen goed bevallen op de 1000 zijn breder dan standaard, of geleiden de rijwind zo dat het zo lijkt.
De Airflow is daar 1 van. De onderruit is breder dan standaard. Daarom ben ik ook benieuwd naar het rijden met alleen de onderruit.
Met de Airflow op de 650 was dat helemaal niks. Ook niet op een kloontje en ook nog met een flipup er op gemonteerd. Je moet met bovenruit rijden.
De onderruit voor de 1000 lijkt beter gevormd.