Boren in nieuw stuur?
- PDvD
- DL1000 berijder
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
- Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
- Woonplaats: Oosterhout (NB)
- Contacteer:
Boren in nieuw stuur?
In het standaard V-strom stuur zitten 2 gaatjes . Deze zijn voor de bedieningselementen die aan het stuur hangen (verlichting etc...).
Mijn stuur was door mijn schuiver een tikje krom komen te staan en ik heb dus een nieuw exemplaar gekocht. Echter hier zitten geen gaatjes in. Hoe hebben andere strommers dit gedaan? gaatjes geboord in hun nieuwe stuur of de aanhangsels op een andere manier bevestigd en het pinnetje verwijdert wat in deze gaatjes gaat?
Mijn stuur was door mijn schuiver een tikje krom komen te staan en ik heb dus een nieuw exemplaar gekocht. Echter hier zitten geen gaatjes in. Hoe hebben andere strommers dit gedaan? gaatjes geboord in hun nieuwe stuur of de aanhangsels op een andere manier bevestigd en het pinnetje verwijdert wat in deze gaatjes gaat?
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1404
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: Boren in nieuw stuur?
Destijds om de zelfde reden een LSL stuur gekocht. Hier gewoon 2 nieuwe gaatjes in geboord. Kan t beste met een kolomboormachiene. Goed inklemmen zodat t stuur niet verdraaid.
Gr. Chiel
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 8006
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Boren in nieuw stuur?
Geen idee wat voor stuur je gekocht hebt maar als het een stuur van verchroomd staal is zou ik geen gaatjes boren Pim. Het dunne chroomlaagje geeft bescherming tegen roest. Wanneer je eigenhandig gaat boren dan beschadig je de bescherming en zal er bij de gaten roest gaan vormen. Dat geeft na verloop van tijd een zwak punt en maakt het er niet veiliger op.
Een nieuw stuur voorzien van gaten heeft een chroombad gehad en daarmee zijn de gaten beschermd tegen roestvorming.
Een nieuw stuur voorzien van gaten heeft een chroombad gehad en daarmee zijn de gaten beschermd tegen roestvorming.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- PDvD
- DL1000 berijder
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
- Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
- Woonplaats: Oosterhout (NB)
- Contacteer:
Re: Boren in nieuw stuur?
Is een dik aluminiumstuur van ABM met een veel kleinere binnendiameter dan standaard (dus ook speciale ABM stuurgewichtjes).
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 8006
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Boren in nieuw stuur?
Dan de tip van Chiel volgen 

Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1404
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: Boren in nieuw stuur?
Hier ook een alu LSL met dikkere binnendiameter. Heb de standaard strom stuurgewichten aangepast zodat deze er gewoon op passen. Voor het boren het gaatje goed aanslaan met een centerpons.
Gr. Chiel
- PDvD
- DL1000 berijder
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
- Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
- Woonplaats: Oosterhout (NB)
- Contacteer:
Re: Boren in nieuw stuur?
Stalen nagel in mijn geval bij gebrek aan centerpons
moet ook goed gaan in alu.
Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk

Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7703
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Boren in nieuw stuur?
Sommige fabrikanten leveren daarvoor mallen om de gaten op je juiste manier/plek te boren, ik weet alleen even niet meer welke. Maar anders gewoon handmatig. En met een goede centerpunt durf ik het gat ook nog wel met een handboor te maken. Maar ik heb een kolomboormachine dus dat zou niet nodig zijn in mijn geval.


Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7703
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Boren in nieuw stuur?
Dit is wel lichtelijk overdreven. Het zal wel op den duur gaan roesten, maar dat moet dan wel heel lang het geval zijn wil je stuur dusdanig verzwakken dat het gevaar gaat opleveren.Eikie schreef:Geen idee wat voor stuur je gekocht hebt maar als het een stuur van verchroomd staal is zou ik geen gaatjes boren Pim. Het dunne chroomlaagje geeft bescherming tegen roest. Wanneer je eigenhandig gaat boren dan beschadig je de bescherming en zal er bij de gaten roest gaan vormen. Dat geeft na verloop van tijd een zwak punt en maakt het er niet veiliger op.
Een nieuw stuur voorzien van gaten heeft een chroombad gehad en daarmee zijn de gaten beschermd tegen roestvorming.


Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- De Graaf van Salland
- DL650 berijder
- Berichten: 418
- Lid geworden op: wo 02-10-2013, 12:25
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom 650 ABS L1
- Woonplaats: Geëmigreerd van Salland naar Flevoland
Re: Boren in nieuw stuur?
Vlak stukje vijlen en dan een putje er in slaan. Dan glijdt je boor nooit weg:Cplegt schreef:?.......... Voor het boren het gaatje goed aanslaan met een centerpons.

GvS
"There is no such thing as bad weather, only wrong clothes" [Billy Connolly]
- Motormuus
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1606
- Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
- Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
- Woonplaats: brouwershaven
Re: Boren in nieuw stuur?
Precies. Lijkt mij ook overdreven. En anders met een lakstiftje of iets dergelijks een beetje verf in het gat aanbrengen.Iron Horse schreef:Dit is wel lichtelijk overdreven. Het zal wel op den duur gaan roesten, maar dat moet dan wel heel lang het geval zijn wil je stuur dusdanig verzwakken dat het gevaar gaat opleveren.Eikie schreef:Geen idee wat voor stuur je gekocht hebt maar als het een stuur van verchroomd staal is zou ik geen gaatjes boren Pim. Het dunne chroomlaagje geeft bescherming tegen roest. Wanneer je eigenhandig gaat boren dan beschadig je de bescherming en zal er bij de gaten roest gaan vormen. Dat geeft na verloop van tijd een zwak punt en maakt het er niet veiliger op.
Een nieuw stuur voorzien van gaten heeft een chroombad gehad en daarmee zijn de gaten beschermd tegen roestvorming.
- PDvD
- DL1000 berijder
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
- Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
- Woonplaats: Oosterhout (NB)
- Contacteer:
Re: Boren in nieuw stuur?
Zoals ik al zei, de mijne is van alu. Als centerpunt een spijker gebruikt en daarna het gatje geboord. Stuur is zo dik dat het niet eens in de binnenkern uit kwam.



Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk



Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk