Heb vandaag dan toch de knoop doorgehakt.
Na veel testen van verschillende modellen, merken en vele bezoekjes aan verschillende winkels een Arai Astro R aangeschaft.
heb hem aangekocht in de winkel waar ik ook mijn 1000 heb gekocht.
Mijn vorige helm een AGV was aan vervanging toe.
Het vizier stond vol met krassen en ook de pashouding was niet meer wat het geweest was
In deze winkel hadden ze demo modellen waarmee je ook de straat op kon om een testrit te maken met de helm.
Was ie niet goed geen probleem gewoon een andere te nemen.
Mijn oog was gevallen op de Astro R omdat deze zo eenvoudig was van kleur en design maar het belangrijkse om de pasvorm.
Na de pinlock te hebben geinstalleerd dan maar gaan testrijden.
Begon het natuurlijk te sneeuwen en te hagelen etc maar toch volhard en doorgereden.
De helm had een perfecte pasvorm en sluit dan ook perfect aan.
Toch ietsjes meer windgeruis dan de AGV die half in prijs was dan wel 4 jaar geleden
Ivm met de turbulentie moet ik zeggen dat het heel wat geminderd is tov de AGV maar toch niet volledig uit te sluiten.
Ook heeft de helm tal van mogelijkheden ivm met de verluchting wat ik niet had met de AGV.
Uiteindelijk heb ik dan toch nog een leuke korting gekregen wat me besloot de helm te kopen (490€ ipv 580€)
Vanavond +1Celsius naar het werk rijden met volledig gesloten verluchting moet ik zeggen dat de pinlock echt wel helpt.Geen aandampen enz..Dus ook niet meer bezig met viziertje open en toe

wat ook al veel bijbrengt in het rijplezier.
Ook een reden voor een aankoop van deze helm is dat Arai door de meeste winkels wordt verdeeld wat het makkelijker maakt later ivm met vervangingen etc..
Echt wel een heel verschil tov van de AGV.
Wat mij betreft een aanrader.
Groeten Lange..