Balhoofdlagers
Balhoofdlagers
Hoi,
Ik ben bezig met het vervangen van de balhoofdlagers van mijn dl1000 van 2005.
Ik krijg met geen mogelijkheid de ronde moer met 6 sleuven los.
Slaan met hamer en dremel of schroevendraaier wil niet lukken.
Jullie nog tips ?
Bijvoorbeeld waar ik de passende haak of dop kan kopen of lenen.
Gr,
Rob
Ik ben bezig met het vervangen van de balhoofdlagers van mijn dl1000 van 2005.
Ik krijg met geen mogelijkheid de ronde moer met 6 sleuven los.
Slaan met hamer en dremel of schroevendraaier wil niet lukken.
Jullie nog tips ?
Bijvoorbeeld waar ik de passende haak of dop kan kopen of lenen.
Gr,
Rob
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7703
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Balhoofdlagers
Ik heb er diverse liggen maar net niet die maat. Elke goede gereedschapszaak of motorzaak verkoop ze.


Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Bozobin †
- DL650 berijder
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
- Woonplaats: Delft
- Contacteer:
Re: Balhoofdlagers
Dagje laten weken met WD40 ?
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Re: Balhoofdlagers
Dit: klik
Maandag besteld, zaterdag in huis. Kost wel iets, ziet er netjes uit, moet hem nog testen.
Maandag besteld, zaterdag in huis. Kost wel iets, ziet er netjes uit, moet hem nog testen.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7703
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Balhoofdlagers
Ook een optie en kost inderdaad wel wat (meer), maar goed gereedschap is het halve werk.


Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Re: Balhoofdlagers
Met een hamer en dremel???
Mededeling van de engineers can Suzuki:
wilt u zich even melden op de achterste pakeerplaats om daar uw pak slaag in ontvangst te nemen???
Als je gaat lopen hakken, koop dan een dopsleutel en hak/zaag daar de passende sleuven in......
Mededeling van de engineers can Suzuki:
wilt u zich even melden op de achterste pakeerplaats om daar uw pak slaag in ontvangst te nemen???

Als je gaat lopen hakken, koop dan een dopsleutel en hak/zaag daar de passende sleuven in......

- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7703
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Balhoofdlagers
Zal ongetwijfeld drevel moeten zijn. Al blijft het natuurlijk sloopwerk .....Leon schreef:Met een hamer en dremel???



Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Re: Balhoofdlagers
Normaal gesproken gaat hij met licht tikken met een drevel en een hamer los, dus niet rammen en slopen.
WD40 heeft geen zin want het zit niet vastgerot.
Ik heb afgelopen vrijdag die dop op ebay besteld, ik hoop dat ik hem snel binnen heb want mijn motor is mijn vervoermiddel.
En de 29e lekker een week op vakantie met de motor
In ieder geval bedankt voor de reakties.
WD40 heeft geen zin want het zit niet vastgerot.
Ik heb afgelopen vrijdag die dop op ebay besteld, ik hoop dat ik hem snel binnen heb want mijn motor is mijn vervoermiddel.
En de 29e lekker een week op vakantie met de motor

In ieder geval bedankt voor de reakties.
Re: Balhoofdlagers
Yes, dop vrijdag besteld in UK en nu al binnen.
T Stuk is los, lagers en bussen uit frame en t stuk verwijderd.
Vanavond even kijken of ik de boel weer in elkaar krijg.
Zal wel een wereld van verschil worden want de oude lagers hadden behoorlijk standjes en dat zie je ook aan de oude lagers.
En weer een special tool van 40 eurie in mijn kist.
T Stuk is los, lagers en bussen uit frame en t stuk verwijderd.
Vanavond even kijken of ik de boel weer in elkaar krijg.
Zal wel een wereld van verschil worden want de oude lagers hadden behoorlijk standjes en dat zie je ook aan de oude lagers.
En weer een special tool van 40 eurie in mijn kist.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7703
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Balhoofdlagers
En? Heb je er meteen conische lagers ingezet?


Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Re: Balhoofdlagers
De motor zit weer helemaal in elkaar.
Zelf nog even special tool gemaakt om de nieuwe bussen en lagers te kunnen monteren.
De oude bus uit het frame, die heb ik aan de buitenkant gedremeld zodat hij makkelijk in het frame valt, hiermee kan ik de nieuwe bussen in het frame slaan en de oude er weer makkelijk uit pakken.
Het oude lager, die heb ik aan de binnenkant gedremeld zodat hij makkelijk over de pen van het t stuk valt, hiermee heb ik het lager op het t stuk geslagen en het oude lager er weer afgepakt.
De dop werkte ook perfect en verder nog een enorme inbus om het voorwiel los en vast te zetten.
Het was een behoorlijk geram om de bussen en de lagers op hun plek te krijgen, ondanks ik de zooi had ingevroren.
En uiteraard zijn het konische lagers geworden.
Straks even een proefrit.
Gr,
Rob
Zelf nog even special tool gemaakt om de nieuwe bussen en lagers te kunnen monteren.
De oude bus uit het frame, die heb ik aan de buitenkant gedremeld zodat hij makkelijk in het frame valt, hiermee kan ik de nieuwe bussen in het frame slaan en de oude er weer makkelijk uit pakken.
Het oude lager, die heb ik aan de binnenkant gedremeld zodat hij makkelijk over de pen van het t stuk valt, hiermee heb ik het lager op het t stuk geslagen en het oude lager er weer afgepakt.
De dop werkte ook perfect en verder nog een enorme inbus om het voorwiel los en vast te zetten.
Het was een behoorlijk geram om de bussen en de lagers op hun plek te krijgen, ondanks ik de zooi had ingevroren.
En uiteraard zijn het konische lagers geworden.
Straks even een proefrit.
Gr,
Rob
Re: Balhoofdlagers
Net even een korte proefrit.
Langzaam rechtdoor is het lastig om een rechte lijn te houden, ik denk dat ik ze iets te strak heb staan.
Langzaam rechtdoor is het lastig om een rechte lijn te houden, ik denk dat ik ze iets te strak heb staan.
- Bozobin †
- DL650 berijder
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
- Woonplaats: Delft
- Contacteer:
Re: Balhoofdlagers
Dat weet ik wel zeker.
Zorg dat je voorwiel los van grond is, zet je stuur recht en geef dan een tikje tegen je voorwiel.
Je wiel moet dan tegen de aanslag vallen, zowel links als rechts.
Zelfs het aandraaien van de contramoer heeft hier invloed op.
Zorg dat je voorwiel los van grond is, zet je stuur recht en geef dan een tikje tegen je voorwiel.
Je wiel moet dan tegen de aanslag vallen, zowel links als rechts.
Zelfs het aandraaien van de contramoer heeft hier invloed op.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Re: Balhoofdlagers
Inmiddels getest: prima pasvorm, nauwkeurig gemaakt en werkt goedThijs schreef:Dit: klik
Maandag besteld, zaterdag in huis. Kost wel iets, ziet er netjes uit, moet hem nog testen.

Wel een

Het balhoofd vervangen is typisch zo'n klus die met het originele gereedschap 300% makkelijker gaat.