De motor heeft wat valschade. Duostepje heeft flinke krassen, rechter kuipdeel is flink beschadigd, zowel het gespoten als het zwarte deel.
Links zitten ook wat krassen op het kuipdeel, koppelinghendel is stukje afgebroken, knipperlicht is kapot.
Verder is er duidelijk mee in de winter gereden, het achterste subframe is nogal roestig op sommige plaatsen en al het aluminium is lelijk geworden.
Het contactslot werkt nog maar met een van de twee sleutels, en met moeite.
En als toetje zit er nog een datatool alarm op wat enorm irritant piept bij alles wat je doen en 30 seconden na het uitzetten van de motor zich zelf aanzet.
De motor rijdt en remt prima, geen rare geluiden en start lekker soepel, het is dus vooral cosmetisch werk wat er moet gebeuren, en grondig onderhoud.
Dit is de eerste keer dat ik zo'n project start, maar mijn vorige motor, een RSM Mille, heb ik zelf onderhouden en daar veel geleerd. Een opleiding motortechniek en het onderhouden en tunen van een Kadett in een grijs verleden helpt ook wel een beetje.

Dit is zoals we de motor opgehaald hebben.

En zo staat de motor inmiddels in de bijkeuken.

Het contactslot is al gerepareerd door deze howto te volgen.
http://www.stromtrooper.com/maintenance ... -pics.html
En het alarm is ook al uitgeschakeld, zonder alle bedrading los te hoeven nemen, met dank aan deze link.
http://www.sonicsideshow.com/blog/-how- ... ycle-alarm
Als de motor helemaal uit elkaar ligt ga ik waarschijnlijk toch het hele alarm er af slopen om problemen in de toekomst te voorkomen met de kabelboom.
Als er nog tips zijn waar ik extra op moet letten bij dit type motor dan hoor ik dat graag natuurlijk!