Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
Jouw voorligger let ook zo op jou.
Stunten doe je maar in je eigen tijd.
Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
Ik zag, op de ANWB-site, dat de snelweg-afrit bij Waalwijk naar Loon-op-Zand afgesloten is....
Ik kom bij Breda die snelweg op en denk dat ik de eerste afrit neem (naam dorp vergeten) vandaar loopt er ook 1 lange weg naar L-op-Z
Ik denk dat jij de afrit Capelle bedoelt. Maar je zou ook via Oosterhout/Dongen kunnen rijden. Of evt. vanuit Breda richting Dorst/Rijen en dan bij "De Reeshof" links, da's een stukje voorbij MCR. Dan kom je ook bij "De weg door Midden Brabant" uit (da's de weg van Tilburg naar Waalwijk). Kom je alleen van de andere kant...
Er wordt alleen volop aan deze weg gewerkt (wordt opnieuw aangelegd), dus je kunt dan ook 100 meter door rijden en bij de volgende verkeerslichten linksaf slaan. Kom je ook in Loon op Zand uit.
You can't buy happiness, but you can buy a V-Strom...
Gewoon in de Garmin zetten en dan kom je er vanzelf.
Net voordat je Tilburg noord wilt uitrijden (bij de rotonde met dat huis erop) ga je richting de autozaken. Vlak daarachter (voorbij de vuilnisstort) ben je er al...de weg daarlangs is leuk met de snelle korte bochten...zeker als je de cursus net hebt gehad .
Veel plezier.
Tapatalk via mijn iPhone
Groeten Erik DL650A K9 (2011-2024) | Suzuki V-Strom 1050XT (2024-…)
Let ff op met wegrijden op de motor. Je eigen motor is een dikke 100kg zwaarder.
Ik vergiste me vorig jaar een beetje op de eerste rotonde, hoppa, motor zo plat als ie kan en dan opvangen met je voet .. Niet doen ..
Neem ff een paar stevige schoenen, hoge bergschoenen of oude motorlaarzen om aan te trekken bij t crossen. Veel plezier en verkijk je niet op de instructrice ..
Ik kom vanuit het noorden over de A27 en ga dus bij Raamsdonkveer de A59 op.
Ik dacht bij Waspik al de snelweg af te gaan; via Waspik, Vaart & De Moer kom ik dan ook bij L-op-Z.
Ik denk dat jij afslag 38 bedoeld (Waalwijk-Centrum) en dan een stukje door Waalwijk toch weer op de Brabantse weg te komen.
Ik ga in ieder geval maar op tijd weg en zie ter plekke wel.....
Weet je zeker dat het aan die TT lag dat je van de route afweek?
Viel me op dat je bij je eigen Bomba-ritten met je eigen uitgezette route op de Garmin ook al moeite had om de juiste route te volgen...... Maar 3x fout met een TT is dan al een hele verbetering voor je
Rembrandt was de voorrijder bij de Veluwerit.. dus hij week af van de route.. en dat lag dus aan het verschil in route van J-K en zijn TTT.
Met de Bomba week ik ook af van de route, maar dat lag niet aan de Garmin, maar aan het feit dat ik met Ma Bella over de intercom aan het kletsen was en domweg afslagen voorbij reed...
Het was helemaal geweldig, wat een topdag! Onderweg naar huis wel twee moeten stoppen vanwege vermoeidheidskramp in mijn benen, en dat rijdt niet lekker kan ik jullie vertellen. Net gedouched, helemaal kapot, maar prima naar mijn zin gehad.
Wat mij betreft volgend jaar weer.
Het was een super dag vandaag. Zeker voor herhaling vatbaar, maar dan de gevorderde cursus. Agnes heeft het goed naar ons over gebracht. Peter bedankt voor het organiseren. We zijn moe maar voldaan.
2x hard onderuit, nu compleet gebroken (alles doet zeer/stijf en een grote blauwe bult op m'n been) maar een dag die niet gemist had mogen worden
Peter, bedankt voor het organiseren : toppie
Hoi BIkkels mijn complimenten Jullie hebben je prima 'staande' weten te houden. Zoals gezegd is het vermoeiender dan je denkt. Hard werken hé Ook kwam Jurgen van den Goorbergh even langs om nog wat van ons te leren voor zijn aanstaande Dakar. Hier alvast een filmpje en een paar foto's.
Mooie plaatjes Peter!
Verrassende dag op een zeer mooi terrein. De instructie was super.
En nooit gedacht dat ik met zoveel lol op een quad rond zou crossen.
Peter, bedankt voor het initiatief!
Groet, Bas
DL650A YYG Candy Daring Red, TomTom Rider, Schubert C3 Pro
Hmm, als ik het zo eens bekijk heb ik spijt als haren op mijn gat dat ik niet heb ingeschreven. Misschien een volgende keer (als die er komt) toch maar wel doen... (mits ik toestemming krijg van mijn betere helft natuurlijk)
You can't buy happiness, but you can buy a V-Strom...