gesinterde remblokken
-
- Berichten: 69
- Lid geworden op: zo 17-03-2013, 22:47
- Mijn motor is een: DL 1000 2014
- Woonplaats: veldhoven
gesinterde remblokken
hallo heb het forum al doorgezocht wat betreft gesinterde remblokken eigenlijk niet kunnen vinden wat ik wil weten
heb begrepen dat gesinterde remblokken beter remmen en meer bite hebben dan de originele ook heb ik begrepen dat je schijven sneller slijten heeft hier iemand ervaring mee en is de extra slijtage echt veel meer of valt dit mee
ik heb vorig jaar met de vakantie nl even van motor geruild was een yamaha 1400 stuurt lang niet zo fijn als mijn dl 650 maar de remmen waren stukken beter vooral in de bergen vond ik dit wel fijn nu zit ik te denken aan gesinterde blokken en misschien stalen remleidingen te monteren om ook wat betere remwerking te krijgen heeft hier iemand ervaring mee bij de dl 650
gr lex
heb begrepen dat gesinterde remblokken beter remmen en meer bite hebben dan de originele ook heb ik begrepen dat je schijven sneller slijten heeft hier iemand ervaring mee en is de extra slijtage echt veel meer of valt dit mee
ik heb vorig jaar met de vakantie nl even van motor geruild was een yamaha 1400 stuurt lang niet zo fijn als mijn dl 650 maar de remmen waren stukken beter vooral in de bergen vond ik dit wel fijn nu zit ik te denken aan gesinterde blokken en misschien stalen remleidingen te monteren om ook wat betere remwerking te krijgen heeft hier iemand ervaring mee bij de dl 650
gr lex
Re: gesinterde remblokken
Eén tip: motorrem. En goed inschatten. Afgelopen lente in middelgebergte amper aan de voorrem geweest. Nochtans genoeg haarspeldbochten gedaan. En zeker niet helemaal als een doetje. Af en toe gewoon wat bijremmen achteraan of indien echt nodig vooraan. Zo slijten die schijven enkel wanneer het nodig is. En je spaart wat brandstof op de koop toe.
-
- Berichten: 456
- Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
- Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX
Re: gesinterde remblokken
Met gesinterde remblokken heb ik geen ervaring, met stalen remleidingen wel. Dat is op elke motor een aanrader, dus ook op de V-strom. Ik koop ze altijd rechtstreeks bij Hel in Engeland en heb ze doorgaans binnen twee weken in huis.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7703
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: gesinterde remblokken
Ik heb er voor en achter de stalen remleidingen op en achter sinds vorig jaar gesinterde blokken. (Nogmaals voor de duidelijkheid; stalen remleidingen zijn niet van staal maar hebben een teflon binnenleiding die stugger is dan rubber en hebben een (RVS) staalomvlechting die er meer voor het zicht omheen zit dan dat het functioneel is.) De gesinterde blokken remmen achter duidelijk merkbaar beter. Of het meer slijtage zal geven lijkt me wel, maar ik vond de achterrem gewoon slecht. Voor vind ik het niet direct nodig ik heb al vaak genoeg een geblokkeerd voorwiel gehad zonder gesinterde blokken. Het effect van de "stalen" remleidingen vind ik ook niet echt spectaculair, maar alle beetjes helpen. Het helpt o.a. ook bij de levensduur van je remvloeistof omdat er minder vocht kan penetreren. Al met al zijn het dus kleine veranderingen die je persoonlijk moet beoordelen of je het de uitgave, het werk en de eventuele extra slijtage en daarmee de extra kosten op termijn waard vindt.


Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Wullebolle
- DL1000 berijder
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
- Mijn motor is een: DL1000, 2008.
- Woonplaats: Belgische kust
Re: gesinterde remblokken
Toen op mijn vorige moto (div900) de standaard remleidingen aan vervanging toe waren (9 jaar oud
) heb ik ze vervangen door staalomvlochten.
Kostprijs van deze tov verse in rubber was nauwelijks hoger (een 50e verschil dacht ik).
Remmen deed de div nadien niet harder. Wel was het remgevoel beter gelijkmatiger voorspelbaarder.
Of dit kwam doordat staalomvlochten nu eenmaal dat effect hebben OF omdat de oude rubberen zo oud waren dat ze te flexibel waren geworden weet ik niet.
Op de Strom, nog geen staalleidingen, wel gesinterde blokjes sinds een jaartje of twee. Remt alleszins nog steeds naar behoren.

Kostprijs van deze tov verse in rubber was nauwelijks hoger (een 50e verschil dacht ik).
Remmen deed de div nadien niet harder. Wel was het remgevoel beter gelijkmatiger voorspelbaarder.
Of dit kwam doordat staalomvlochten nu eenmaal dat effect hebben OF omdat de oude rubberen zo oud waren dat ze te flexibel waren geworden weet ik niet.
Op de Strom, nog geen staalleidingen, wel gesinterde blokjes sinds een jaartje of twee. Remt alleszins nog steeds naar behoren.
Laatst gewijzigd door Wullebolle op do 13-03-2014, 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Spooky Action At A Distance !
- Dyrck
- DL650 berijder
- Berichten: 1130
- Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
- Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
- Woonplaats: Almere
Re: gesinterde remblokken
Ik had op mijn solo FJ1200 ook gesinterde blokken (met staalomvlochten leidingen) en het remt echt beter.
Het nadeel was wel dat binnen de kortste keren mijn voorremschijven versleten waren (ca. 500 gulden destijds).
Dat die yamaha (ik neem aan FJR1300) beter remt is ook wel logisch.
Dat ding heeft veel meer massa en moet dus vanaf de fabriek al betere remmen hebben (om al die massa binnen de normen tot stilstand laten komen).
Onze remmen zijn wat goedkoper, maar voldoen m.i. ook ruimschoots, ook bij stevig remmen (behalve aan de achterkant, maar die gebruik je toch niet veel).
Ik zou beginnen met staalomvlochten leidingen (die van Hel zijn goedkoopst).
Het nadeel was wel dat binnen de kortste keren mijn voorremschijven versleten waren (ca. 500 gulden destijds).
Dat die yamaha (ik neem aan FJR1300) beter remt is ook wel logisch.
Dat ding heeft veel meer massa en moet dus vanaf de fabriek al betere remmen hebben (om al die massa binnen de normen tot stilstand laten komen).
Onze remmen zijn wat goedkoper, maar voldoen m.i. ook ruimschoots, ook bij stevig remmen (behalve aan de achterkant, maar die gebruik je toch niet veel).
Ik zou beginnen met staalomvlochten leidingen (die van Hel zijn goedkoopst).
Groeten;
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7703
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: gesinterde remblokken
Was daar niet een kortingscode voor die ik toen vergeten ben te gebruiken? (Heb ze toen ook elders besteld.)Dyrck schreef:Ik zou beginnen met staalomvlochten leidingen (die van Hel zijn goedkoopst).


Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- PDvD
- DL1000 berijder
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
- Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
- Woonplaats: Oosterhout (NB)
- Contacteer:
Re: gesinterde remblokken
Ik heb zeker ervaring met gesinterde remblokken. Deze happen inderdaad een stuk lekkerder dan de normale blokjes. Ik heb niet echt gemerkt dat mijn schijven sneller slijten. Heb rond de 90K mijn schijven moeten vervangen omdat ze onder de maat waren. Tsja dat is een duur geintje, maar volgens mij is dit een redelijk normale stand om ze te vervangen. Denk dat ik 2 seizoenen met een setje remblokken doe. Normale zou je ook moeten vervangen ivm verglazing. Dan heb ik liever dat ze opslijten. Ik vind ze een beter gevoel geven in ieder geval.
Dit alleen voor de voorrem natuurlijk. Ik heb ze er 1 x achter op gehad en dat duurde slechts 5000 km eer de blokken weg waren! Gesinterd slijt te hard achter! En daar heb je doordat je met je voet remt zat remkracht.
Dit alleen voor de voorrem natuurlijk. Ik heb ze er 1 x achter op gehad en dat duurde slechts 5000 km eer de blokken weg waren! Gesinterd slijt te hard achter! En daar heb je doordat je met je voet remt zat remkracht.