Topkoffer verzetten
Topkoffer verzetten
Ik rijd een DL1000GT met dus de 3-delige kofferset. Vandaag heb ik de topkoffer iets naar achteren gezet. De ruimte voor de bijrijder is aan de krappe kant en dus moest de koffer naar achter. Ik heb het vierkante blokje waar de afsluitlip in valt 3 cm naar achteren kunnen zetten en deze met 2 boutjes met nieuwe gaten vastgezet. Ook de twee voorste bevestigingspunten heb ik 3 cm teruggezet en door de drager geboord en opnieuw vastgezet. Resultaat: de complete koffer staat 3 cm terug en dit bevalt mijn duo al een stuk beter en het is een fluitje van een cent!!
Laatst gewijzigd door Gast op za 28-01-2006, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Hierbij de foto's van de aanpassing die ik heb gedaan voor het verplaatsen van de topkoffer. Zoals je ziet heb ik 2 bouten door het blokje geboord en op de drager vastgezet. Aan de kant van het zadel zie je dat ik twee nieuwe gaten heb geboord zodat ik de stiften waarop de koffer wordt bevestigd ook naar achteren heb gezet. Hierdoor is de koffer 3 cm naar achteren gezet.

- Strombert
- Berichten: 64
- Lid geworden op: wo 14-09-2005, 18:55
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 GT K5
- Woonplaats: Apeldoorn
Hoi,
Ik (wij) hebben dit probleem ook, ik heb gisteren een kussentje geplaatst. Daarna zijn we wezen rijden,maar mijn vrouw had er weinig plezier van. Heeft het naar achteren plaatsen nog geen problemen opgeleverd? Instabiel? Misschien heb je de foto nog,mag je wel mailen, a.hoornenborg@chello.nl vriendelijk dank Bert
Ik (wij) hebben dit probleem ook, ik heb gisteren een kussentje geplaatst. Daarna zijn we wezen rijden,maar mijn vrouw had er weinig plezier van. Heeft het naar achteren plaatsen nog geen problemen opgeleverd? Instabiel? Misschien heb je de foto nog,mag je wel mailen, a.hoornenborg@chello.nl vriendelijk dank Bert
fly with the EAGLE or scratch with the CHICKEN
-
- Berichten: 125
- Lid geworden op: za 11-06-2005, 19:57
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 k2
- Woonplaats: beverwijk (broekpolder)
kofferrek
heb gewoon het complete rek 3 cm naar achter geplaats nu heb moeders ruimte zat en ik zit ook beter meer met gestrekte armen plus het stuur iets naar voren gebracht. gr perry
wees zuinig gepoetste kant boven houden
- Stroompje
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 5179
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
- Woonplaats: Lunteren.
Toontje schreef:Als ik op dat plaatje klik, wordt het nix groter. Je moet even ".th" uit de link halen.
Toon bij mij werkt het wel ........eerst aangepast aan mijn computerscherm en bij nogmaals klikken op originele grootte.....er zal op jouw PC wel iets staan wat er voor zorgt dat de link niet werkt......beveiliging ofzo??.........


Greetings, Heleen.
Smiling all the way ...


- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7703
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Ik doe helemaal niks anders en er verschijnt gewoon de uitvergroting. Er verschijnt echter ook een (extra) scherm met een foto die niet is uitvergroot. Die th staat voor de "thumbnail" van het fotootje in het bericht. Het voorste deel van de code (http://img168.echo.cx/my.php?image=p43000075ou.jpg) is de verwijzing naar de vergroting.Toontje schreef:Als ik op dat plaatje klik, wordt het nix groter. Je moet even ".th" uit de link halen.


Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7703
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Die staat bij mij ook aan!Toontje schreef:Google Toolbar Popup-blocker stond aan. Wel vreemd, dat ik wel het venster met het kleine plaatje kreeg, maar niet die met het grote.


Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Strombert
- Berichten: 64
- Lid geworden op: wo 14-09-2005, 18:55
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 GT K5
- Woonplaats: Apeldoorn
Volgens mij heb je de koffer 2,5 cm. naar achteren gezet, als ik het achterste blokje 3 cm. naar achteren zet zie je de oorspronkelijke gaatjes,wil je (als dat kan) het nog eens nameten??biker schreef:Hierbij de foto's van de aanpassing die ik heb gedaan voor het verplaatsen van de topkoffer. Zoals je ziet heb ik 2 bouten door het blokje geboord en op de drager vastgezet. Aan de kant van het zadel zie je dat ik twee nieuwe gaten heb geboord zodat ik de stiften waarop de koffer wordt bevestigd ook naar achteren heb gezet. Hierdoor is de koffer 3 cm naar achteren gezet.



fly with the EAGLE or scratch with the CHICKEN
He luitjes
Na het lezen van deze topic ben ik ook aan de slag gegaan en heb de topkoffer ook 2,6 cm naar achteren gezet. Mijn duopassagier is er erg blij mee!! Ze zit nu net iets ruimer achterop en kan nog eens een keertje gaan verzitten als ze dat wil.
Dat 2,6 cm zoveel verschil kan maken !! En het is nog vrij eenvoudig uittevoeren ook.
Geweldig idee !!!
Na het lezen van deze topic ben ik ook aan de slag gegaan en heb de topkoffer ook 2,6 cm naar achteren gezet. Mijn duopassagier is er erg blij mee!! Ze zit nu net iets ruimer achterop en kan nog eens een keertje gaan verzitten als ze dat wil.
Dat 2,6 cm zoveel verschil kan maken !! En het is nog vrij eenvoudig uittevoeren ook.
Geweldig idee !!!
Nou dat viel me erg mee, ik denk dat ik 3,5 uur bezig ben geweest. Dat was met het spuiten. Ik heb de montage de volgende dag gedaan. Dat was in een kwartiertje klaar.
In feite is het alleen meten meten meten, en dan boren.
Tsja dat hitteschild wilde ik al eerder zwart maken, kwam toevallig zo uit dat ik toch al met de lak in mijn hand stond.
P.
In feite is het alleen meten meten meten, en dan boren.
Tsja dat hitteschild wilde ik al eerder zwart maken, kwam toevallig zo uit dat ik toch al met de lak in mijn hand stond.
P.
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5148
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Ik heb gewoon een "oude" universeelplaat van Givi genomen en deze iets van 3,5 cm naar achteren op m'n bestaande drager geschroefd. Deze werkt met van de klembeugeltjes, en zit zo vast als 'n huis. De koffer komt alleen iets hoger op de motor te zitten. Dit lukt met Kappa en Givi koffersets.
Groet,
Mark
Groet,
Mark
Ik heb hetzelfde gedaan als Rhino Vstrom, gewoon het bevestigingsblokje op een stalen plaatje schroeven. Het lijkt me niet verstandig om 2 nieuwe gaten in het blokje zelf te boren, het wordt daar niet sterker van. Ik heb zo de koffer 4,5 cm naar achteren verplaatst, voldoende om het buddy seat eraf te kunnen halen zonder de koffer eerst te moeten verwijderen.
Ik vind het overigens knap knullig werk van Suzuki: ik heb het originele rek en topkoffer. Het lijkt wel of het oorspronkelijk voor een ander model fiets ontworpen was en het teveel moeite was om het voor een V-strom ietsje aan te passen. Eigenlijk schandalig.
Ik vind het overigens knap knullig werk van Suzuki: ik heb het originele rek en topkoffer. Het lijkt wel of het oorspronkelijk voor een ander model fiets ontworpen was en het teveel moeite was om het voor een V-strom ietsje aan te passen. Eigenlijk schandalig.
top koffer verzetten
Volgens Motoport was ik de eerste met het probleem van een te ver naar voren zittende top-koffer. Tja is dan wel origineel maar tenzij je enkel kabouters achterop meeneemt verre van optimaal. Geen oplossing voorhanden en dan is daar het Vstrom forum. Allemaal bedankt, prima oplossing , ook ik heb met een stalen plaatje van 11 x 6 cm de koffer 7 cm naar achteren geplaatst. Inderdaad de koffer begint nu pas waar het zadel stopt. Suzuki, wordt wakker, maak hier een standaard oplossing voor.
Re: top koffer verzetten
Motoport leest dan kennelijk de bladen niet; in de ProMotor van augustus werd dit probleem van de topkoffer met passagier als een min-punt aangemerkt. Zowiezo vind ik het opstappen met de topkoffer erop nou niet echt ideaal.rienootje schreef:Volgens Motoport was ik de eerste met het probleem van een te ver naar voren zittende top-koffer. Tja is dan wel origineel maar tenzij je enkel kabouters achterop meeneemt verre van optimaal. Geen oplossing voorhanden en dan is daar het Vstrom forum. Allemaal bedankt, prima oplossing , ook ik heb met een stalen plaatje van 11 x 6 cm de koffer 7 cm naar achteren geplaatst. Inderdaad de koffer begint nu pas waar het zadel stopt. Suzuki, wordt wakker, maak hier een standaard oplossing voor.
Peter.
Re: Topkoffer verzetten
Ik heb ook hetzelfde gedaan als Rhino VStrom . Mijn koffer is nu 5,8 cm verzet.1,5 uur werk. Mijn vrouw gaat dit zalig vinden.
Marc
Marc
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5148
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Topkoffer verzetten
Op de nieuwjaarsmeeting kun je afrekenenGeiteboer schreef:Ik heb ook hetzelfde gedaan als Rhino VStrom . Mijn koffer is nu 5,8 cm verzet.1,5 uur werk. Mijn vrouw gaat dit zalig vinden.
Marc

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- The Suus
- DL650 berijder
- Berichten: 92
- Lid geworden op: za 30-06-2007, 13:07
- Mijn motor is een: 2007 V-Strom 650A Black Rhino
- Woonplaats: Hoogerheide (Noord-Brabant)
Re: Topkoffer verzetten
Geiteboer schreef:Ik heb ook hetzelfde gedaan als Rhino VStrom . Mijn koffer is nu 5,8 cm verzet.1,5 uur werk. Mijn vrouw gaat dit zalig vinden.
Marc
Ik ben ook maar ff bezig geweest 7,8 cm verzet



suzuki 250dr
Yamaha Diversion XJ600S
2007 V-Strom 650A Black Rhino
zumo 550
Yamaha Diversion XJ600S
2007 V-Strom 650A Black Rhino
zumo 550
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7703
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Topkoffer verzetten
Toch raar dat we dit zelf allemaal moeten doen. Kennelijk een concept dat alleen voor kleine en dunne Japannertjes is bedoeld. Men zou hier toch onderhand wel op hebben kunnen inspelen en dit voor de Europeesche markt aanpassen. Het laat verder wel de inventiviteit van de eigenaren zien in zo'n topic als dit.


Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Re: Topkoffer verzetten
ik heb echt nooit de noodzaak gezien om de topkoffer te verplaatsen en ik heb toch al vele duizenden kilometers met een passagier gereden 
ligt het misschien aan jullie eigen omvang?

ligt het misschien aan jullie eigen omvang?

- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7703
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Topkoffer verzetten
Het probleem doet zich vooral voor wanneer je er een rugsteun op hebt. Zonder valt het wel mee. Met is het echt te krap ook al ben je maar een mager scharminkel.


Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Re: Topkoffer verzetten
Los van de ruimte voor de passagier is er nog een heel andere reden om de topkoffer naar achteren te verplaatsen. Je krijgt anders je zadel er niet af! Ik vind het persoonlijk bijzonder knullig van Suzuki, dat je bij gebruik van een originele Suzuki topkoffer op een origineel rek, je eerst de topkoffer eraf moet halen voordat je je zadel open kunt doen.
Voor mij was dit de belangrijkste reden om de topkoffer 3,5 cm naar achteren te verplaatsen.


Voor mij was dit de belangrijkste reden om de topkoffer 3,5 cm naar achteren te verplaatsen.
-
- DL650 berijder
- Berichten: 171
- Lid geworden op: za 21-02-2009, 18:13
- Mijn motor is een: DL650 L6
- Woonplaats: 't Stad
Re: Topkoffer verzetten
Ik heb een originele V-Strom (DL650), een origineel zadel (voorlopig nog) en een originele topkoffer van Suzuki. Toch gaat mijn zadel er zonder probleem af 
Nu heb ik wel de originele BANDIT koffers, misschien dat daar het verschil zit?

Nu heb ik wel de originele BANDIT koffers, misschien dat daar het verschil zit?
Re: Topkoffer verzetten
ik heb de originele topkoffer, het originele kofferrek, het originele kussentje en het originele 1000 zadel (maar daarvoor ook het 650 zadel) en heb echt nergens last van. We hebben dan zelfs beide een Dainese Wave rugprotector om en zelfs nog in 1 van de jassen de originele rugprotector (kan er niet uit)Iron Horse schreef:Het probleem doet zich vooral voor wanneer je er een rugsteun op hebt. Zonder valt het wel mee. Met is het echt te krap ook al ben je maar een mager scharminkel.

tuurlijk merk je wel dat je een passagier achter je hebt zitten, maar het is totaal niet hinderlijk: ik vind het zelfs comfortabeler dat extra steuntje in de rug

en mijn zadel haal ik alleen van mijn motor af als ik een lekke band heb, moet sleutelen of mijn Pro-oiler bij moet vullen (bandenplaksetje, gereedschapsset en Pro-oiler reservoir zitten onder de buddy) dus dat is zo eens in de 10.000km ofzo

- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7703
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Topkoffer verzetten
Ik had er een GIVI 46 liter opzitten en ook geen last met het zadel. Van de originele Suzuki's heb ik het wel vaker gehoord, maar van de koffers zijn verschillende uitvoeringen geleverd (waaronder made by GIVI).


Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Re: Topkoffer verzetten
Bij mijn weten betreft het probleem van het niet-verwijderbare zadel vrijwel iedereen die de originele Suzuki V-strom topkoffer met originele V-strom topkofferrek heeft op zijn DL650 (van de DL1000 weet ik het niet). De jaargang van de brommer maakt niet uit.
Hoogstwaarschijnlijk zit het probleem in de lengte van de beugels van het topkofferrek (waar het rek mee aan het frame bevestigd is). Als die beugels 25 mm langer waren geweest had niemand daar een probleem mee gehad. Het probleem is dat je het zadel bij het losmaken iets naar achteren moet schuiven. Dat gaat niet als de topkoffer bevestigd is.
In meerdere andere topics wordt daar uitvoerig op ingegaan, met name op allerlei creatieve oplossingen om dit probleem te ondervangen.
Hoogstwaarschijnlijk zit het probleem in de lengte van de beugels van het topkofferrek (waar het rek mee aan het frame bevestigd is). Als die beugels 25 mm langer waren geweest had niemand daar een probleem mee gehad. Het probleem is dat je het zadel bij het losmaken iets naar achteren moet schuiven. Dat gaat niet als de topkoffer bevestigd is.
In meerdere andere topics wordt daar uitvoerig op ingegaan, met name op allerlei creatieve oplossingen om dit probleem te ondervangen.
Re: Topkoffer verzetten
Wat een eenvoudige oplossing voor een onnodig probleem .
Totdat je erachter komt wat een gemak het nu is om makkelijker onder je zadel te kunnen komen , met als pluspunt meer ruimte voor de passagier.
Heb deze aanpassing net ook gedaan & ben benieuwd of ik nu van de strepen op mijn koffer verlost blijf . Iedere keer met opstappen trek ik net effe een klein streepje op mn koffer met de punt van mijn laars.
! Bedankt voor de tip !
Totdat je erachter komt wat een gemak het nu is om makkelijker onder je zadel te kunnen komen , met als pluspunt meer ruimte voor de passagier.
Heb deze aanpassing net ook gedaan & ben benieuwd of ik nu van de strepen op mijn koffer verlost blijf . Iedere keer met opstappen trek ik net effe een klein streepje op mn koffer met de punt van mijn laars.
! Bedankt voor de tip !
- Chopperbiker
- Berichten: 427
- Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
- Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
- Woonplaats: Schagen, Noord Holland
- Contacteer:
Re: Topkoffer verzetten
Heb ook de topkoffer verzet. M'n meissie paste er nooit tussen en het zadel kon er niet af
.
Dus gaatjes geboord en de 2 stiften wat naar achteren gezet. Ook het borgblokje verzet en bevestigd op de buitenste buis van het topkofferrekje.
Schoefjes zwart gemaakt, aanpassing valt helemaal niet op.



Dus gaatjes geboord en de 2 stiften wat naar achteren gezet. Ook het borgblokje verzet en bevestigd op de buitenste buis van het topkofferrekje.
Schoefjes zwart gemaakt, aanpassing valt helemaal niet op.

Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
- RichardA
- Berichten: 265
- Lid geworden op: za 30-05-2009, 15:59
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000A L4 wit (voorheen DL-650 K9 wit)
Re: Topkoffer verzetten
Als ik de reactie van "Leipo" & "Kwakel-BE" lees, hebben zij geen enkel probleem met de positie van de topkoffer....
Is het probleem met latere uitvoeringen soms verholpen ??
- wat me wel opviel is dat de bagage-dragers er verschillend uitzien.
Ik heb Zaterdag een 650AT besteld, met gelijk het rugkussentje op de koffer;
- ik zag dat de drager die ik er op krijg een S-sysmbool uitgesneden heeft in de drager
-- dit zie ik nergens terug op alle foto's : dus toch een andere beugel als daarvoor ??
Verder lijkt het me vreemd dat waneer je een "T"-uitvoering koopt, dat het dan allemaal niet zou passen;
- de T-uitvoering kost me zo'n €500,- meer.....
- dan zou je toch niet meer hoeven te sleutelen aan dat ding ??
Richard.
Is het probleem met latere uitvoeringen soms verholpen ??
- wat me wel opviel is dat de bagage-dragers er verschillend uitzien.
Ik heb Zaterdag een 650AT besteld, met gelijk het rugkussentje op de koffer;
- ik zag dat de drager die ik er op krijg een S-sysmbool uitgesneden heeft in de drager
-- dit zie ik nergens terug op alle foto's : dus toch een andere beugel als daarvoor ??
Verder lijkt het me vreemd dat waneer je een "T"-uitvoering koopt, dat het dan allemaal niet zou passen;
- de T-uitvoering kost me zo'n €500,- meer.....
- dan zou je toch niet meer hoeven te sleutelen aan dat ding ??
Richard.
-
- DL650 berijder
- Berichten: 171
- Lid geworden op: za 21-02-2009, 18:13
- Mijn motor is een: DL650 L6
- Woonplaats: 't Stad
Re: Topkoffer verzetten
Hey Richard,
Zoals ik al aangaf rij ik wel rond met koffers van een Bandit. Dat kan alvast mijn niet-probleem verklaren
Groetjes,
Erik
Zoals ik al aangaf rij ik wel rond met koffers van een Bandit. Dat kan alvast mijn niet-probleem verklaren

Groetjes,
Erik
-
- DL1000 berijder
- Berichten: 475
- Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
- Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
- Woonplaats: België - Hasselt
Re: Topkoffer verzetten
Als je Strom binnenkomt in de garage moet je proberen het zadel weg te nemen met de topkoffer gemonteerd. Lukt dit niet, laat je dealer dan onmiddellijk op zijn kosten je topkoffer een cm of 5 - 6 naar achteren verplaatsen!!RichardA schreef: andere beugel als daarvoor ??
Verder lijkt het me vreemd dat waneer je een "T"-uitvoering koopt, dat het dan allemaal niet zou passen;
- de T-uitvoering kost me zo'n €500,- meer.....
- dan zou je toch niet meer hoeven te sleutelen aan dat ding ??
Richard.
Anders ben je nadien zelf aan het sleutelen voor een fabricagefout van Suzuki!
Honi soit qui mal y pense!!
Re: Topkoffer verzetten
ik rij met een dl 1000 en had dat probleem van dag 1. ik heb gewoon twee gaatjes geboord en een givi plaat op gemonteerd en mijn givi maxi 52 l stond er op daarna een givi zijrek gekocht (bij RAD 113 euro) en alles was klaar. voordeel is goedkoper en naderhand als ik een ander moto koop kan ik mijn koffers nog gebruiken. mijn orginele topkoffer staat te koop. groeten
Re: Topkoffer verzetten
He!!!!!!!!!!! TOPPIE TOPPIE TOPPIE,
Wilde dit zelf ook doen,
Scheelt mij een hoop denkwerk.
Bedankt
Gr Ron
Wilde dit zelf ook doen,
Scheelt mij een hoop denkwerk.
Bedankt
Gr Ron
Re: top koffer verzetten
rienootje schreef:Volgens Motoport was ik de eerste met het probleem van een te ver naar voren zittende top-koffer. Tja is dan wel origineel maar tenzij je enkel kabouters achterop meeneemt verre van optimaal. Geen oplossing voorhanden en dan is daar het Vstrom forum. Allemaal bedankt, prima oplossing , ook ik heb met een stalen plaatje van 11 x 6 cm de koffer 7 cm naar achteren geplaatst. Inderdaad de koffer begint nu pas waar het zadel stopt. Suzuki, wordt wakker, maak hier een standaard oplossing voor.
Hoi Rienootje,
Heb je toevallig een tekeningetje van dat stalen plaatje met daarin de maatvoering van de gaten etc.. Ik ben voornemens om mijn topkoffer ook 7 cm naar achter teplaatsen. Kan je me de gegevens, als je ze hebt, doormailen?
thx.
Maricello