Contactslot krijg ik niet meer om.
Contactslot krijg ik niet meer om.
Het contactslot van mijn DL650 is heel moeilijk om te zetten, zodra de motor even buiten heeft gestaan. Ik zou denken een vocht probleem. Ik heb vochtwerende goedjes gebruikt, mocht niet baten. Heeft iemand dit zelfde probleem, liefst met een oplossing? Ik heb ook al gekeken voor een vervangend slot. Echter nog geen leverancier van gevonden. Heeft iemand een tip?
DL650 van bj. 2005
DL650 van bj. 2005
Re: Contactslot krijg ik niet meer om.
Probeer eens met een andere sleutel (reserve) Of had je dat al gedaan. Vaak is die nog lekker vers en als er binnenin een kleine beschadiging
zit lukt het soms wel met en nieuwe sleutel.
Als je een nieuw contactslot moet hebben zou je natuurlijk op sloperijen kunnen zoeken. Wellicht dat de volgende firma ook motor-sloten doet?
http://www.carlocksystems.com
zit lukt het soms wel met en nieuwe sleutel.
Als je een nieuw contactslot moet hebben zou je natuurlijk op sloperijen kunnen zoeken. Wellicht dat de volgende firma ook motor-sloten doet?
http://www.carlocksystems.com
Laatst gewijzigd door Frank op zo 16-01-2011, 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: link aangepast... (NB: Plaats EXTERNE links tussen de [url] en [/url] code!)
Reden: link aangepast... (NB: Plaats EXTERNE links tussen de [url] en [/url] code!)
- Redhead
- DL650 berijder
- Berichten: 550
- Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
- Woonplaats: gem renkum
- Contacteer:
Re: Contactslot krijg ik niet meer om.
RvanLith schreef:Het contactslot van mijn DL650 is heel moeilijk om te zetten, zodra de motor even buiten heeft gestaan. Ik zou denken een vocht probleem. Ik heb vochtwerende goedjes gebruikt, mocht niet baten. Heeft iemand dit zelfde probleem, liefst met een oplossing? Ik heb ook al gekeken voor een vervangend slot. Echter nog geen leverancier van gevonden. Heeft iemand een tip?
DL650 van bj. 2005
Suzuki dealer is toch wel te vinden?
- Wullebolle
- DL1000 berijder
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
- Mijn motor is een: DL1000, 2008.
- Woonplaats: Belgische kust
Re: Contactslot krijg ik niet meer om.
Lukt het niet beter als je je sleutel een halve millimeter induwt en eerst een klein stukje terugdraaien vooraleer gewoon te draaien?
Zoals Waalstroom al aangaf: probeer met de reservesleutel: sleutels slijten sneller dan de slotpennetjes.
Ook: slot goed doorweken met naaimachine olie (= hele zuivere smeerolie dat geen stof vasthoudt) en wat laten inwerken zodat de prut in je slot weer soepel wordt en dan je sleutel een paar keer in en uit het slot halen. (Dat werkte goed op mijn vorige motor om het slot beter gangbaar te krijgen)
Je hebt toevallig geen zware bos sleutels hangen aan je contactsleutel?
Zoals Waalstroom al aangaf: probeer met de reservesleutel: sleutels slijten sneller dan de slotpennetjes.
Ook: slot goed doorweken met naaimachine olie (= hele zuivere smeerolie dat geen stof vasthoudt) en wat laten inwerken zodat de prut in je slot weer soepel wordt en dan je sleutel een paar keer in en uit het slot halen. (Dat werkte goed op mijn vorige motor om het slot beter gangbaar te krijgen)
Je hebt toevallig geen zware bos sleutels hangen aan je contactsleutel?
Spooky Action At A Distance !
- John007
- DL650 berijder
- Berichten: 930
- Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
- Woonplaats: Friesland
Re: Contactslot krijg ik niet meer om.
In het contactslot moet vooraan een heel klein plaatje zitten wat dus vocht, vuil etc. moet tegenhouden.RvanLith schreef:Het contactslot van mijn DL650 is heel moeilijk om te zetten, zodra de motor even buiten heeft gestaan. Ik zou denken een vocht probleem. Ik heb vochtwerende goedjes gebruikt, mocht niet baten. Heeft iemand dit zelfde probleem, liefst met een oplossing? Ik heb ook al gekeken voor een vervangend slot. Echter nog geen leverancier van gevonden. Heeft iemand een tip?
DL650 van bj. 2005
Als je, je contactsleutel erin stopt dan druk je dat normaliter gewoon weg. Is dit bij jou nog wel het geval????
Anders zou je even met een kleine schroevendraaier moeten peuteren om dit weer gangbaar maken.
Persoonlijk gebruik ik liever slotspray ( Lubra Rapid ) om het slot in te spuiten.
Dit is wel te koop bij een goede sleutelspecialist.
Succes,
John
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
- Dyrck
- DL650 berijder
- Berichten: 1130
- Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
- Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
- Woonplaats: Almere
Re: Contactslot krijg ik niet meer om.
WD40 doet ook wonderen.
Groeten;
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: do 08-04-2010, 22:13
- Mijn motor is een: V-strom DL 650 2007 matzwart en V-Strom 1000 2014 zwart
- Woonplaats: Fryslân
Re: Contactslot krijg ik niet meer om.
Sleutel d'r in en dan iets naar je toe trekken en dan draaien. En hij doet 't weer.....
Gr.Friestrom
Gr.Friestrom
Re: Contactslot krijg ik niet meer om.
Ik heb met mijn nieuwe V-Strom (L2) ook al problemen ondervonden met het contactslot. Enkele weken geleden moest ik het al smeren om het nog te kunnen draaien en nu met de koude is het gewoon vastgevroren. Dat is misschien niet verwonderlijk voor een motor die altijd buiten staat, maar met mijn Bandit heb ik dit op 5 jaar nooit meegemaakt.
Volgens mij komt er teveel water in het slot omdat dit vrij horizontaal staat. Een dopje (badstopje) om er op te zetten als hij stilstaat lijkt me geen slecht idee.
Volgens mij komt er teveel water in het slot omdat dit vrij horizontaal staat. Een dopje (badstopje) om er op te zetten als hij stilstaat lijkt me geen slecht idee.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7703
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Contactslot krijg ik niet meer om.
Heeft natuurlijk weinig zin wanneer iemand zich aanmeldt, 1 bericht schrijft en vervolgens niks meer van zich laat horen of zelfs maar komt kijken........
Gebruikersnaam:
RvanLith
Geregistreerd:
zo jan 16, 2011 1:08 pm
Laatst bezocht:
zo jan 16, 2011 1:43 pm

Gebruikersnaam:
RvanLith
Geregistreerd:
zo jan 16, 2011 1:08 pm
Laatst bezocht:
zo jan 16, 2011 1:43 pm


Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Peter650
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 113
- Lid geworden op: ma 08-11-2010, 12:08
- Mijn motor is een: BMW R 1150 RT
Re: Contactslot krijg ik niet meer om.
Iron horse,
ik las dit gisteren ook en zie nu pas dat het over januari 2011 gaat.
ik las dit gisteren ook en zie nu pas dat het over januari 2011 gaat.

Handkappen, Kappa K48 Topkoffer, Scotolier, Suzuki skidplate, SW Motech beschermbeugels, Middenbok, 12 V aansluiting, Givi Airflow
- Tulipan
- DL650 berijder
- Berichten: 3071
- Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Woonplaats: Tenerife
Re: Contactslot krijg ik niet meer om.
Volgens mij is het een beetje koud daar in Nederland
Dan krijg je dat er niet gebromt kan worden en dus thuis gebleven moet worden.
Dan slaat de verveling toe en gaan ze het forum doorspitten, zo worden oude topics gelezen en geplempt
Maar zo wordt de data base weer een beetje uitgebreid met antwoorden
De topicstarter zal het niet meer lezen, maar de next generation wel

Dan krijg je dat er niet gebromt kan worden en dus thuis gebleven moet worden.
Dan slaat de verveling toe en gaan ze het forum doorspitten, zo worden oude topics gelezen en geplempt

Maar zo wordt de data base weer een beetje uitgebreid met antwoorden

De topicstarter zal het niet meer lezen, maar de next generation wel

Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
- Peter650
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 113
- Lid geworden op: ma 08-11-2010, 12:08
- Mijn motor is een: BMW R 1150 RT
Re: Contactslot krijg ik niet meer om.
Ja zo werkt datTulipan schreef:Volgens mij is het een beetje koud daar in Nederland![]()
Dan krijg je dat er niet gebromt kan worden en dus thuis gebleven moet worden.
Dan slaat de verveling toe en gaan ze het forum doorspitten, zo worden oude topics gelezen en geplempt![]()
Maar zo wordt de data base weer een beetje uitgebreid met antwoorden![]()
De topicstarter zal het niet meer lezen, maar de next generation wel

Handkappen, Kappa K48 Topkoffer, Scotolier, Suzuki skidplate, SW Motech beschermbeugels, Middenbok, 12 V aansluiting, Givi Airflow
Re: Contactslot krijg ik niet meer om.
Hier hetzelfde probleem met mijn mijn nieuwe V-Strom (L2) gehad
.
Probleem is opgelost voor mij door er redelijk veel WD-40 in te spuiten.

Probleem is opgelost voor mij door er redelijk veel WD-40 in te spuiten.

Re: Contactslot krijg ik niet meer om.
Tis zondag en mijn ogen zijn nog niet goed open
Bovenstaande reacties niet gelezen
Nu wou ik eens iemand helpen

Bovenstaande reacties niet gelezen

Nu wou ik eens iemand helpen

Re: Contactslot krijg ik niet meer om.
Ik heb er ook al veel wd-40 ingespoten. Motor stoot nu op het werk. Volgende week met de dooi nog maar eens proberen.
- Tulipan
- DL650 berijder
- Berichten: 3071
- Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Woonplaats: Tenerife
Re: Contactslot krijg ik niet meer om.
Hoi Erik,
Uit bovenstaande blijkt niet of hij op het stuurslot staat...
Sleutel warm maken of wegenwacht bellen.....optie ?
Het schijnt dat een doosje ( ? ) van de vroegere ( tijd gaat snel ) foto filmrolleltje er prcies overheen past.
Maar dat is dus alleen als het slot weer werkt. Om vuil en vocht in de cilinder te voorkomen.
Uit bovenstaande blijkt niet of hij op het stuurslot staat...
Sleutel warm maken of wegenwacht bellen.....optie ?
Het schijnt dat een doosje ( ? ) van de vroegere ( tijd gaat snel ) foto filmrolleltje er prcies overheen past.
Maar dat is dus alleen als het slot weer werkt. Om vuil en vocht in de cilinder te voorkomen.
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Re: Contactslot krijg ik niet meer om.
Ik heb hem vorige vrijdag weer kunnen starten. Dus morgenvroeg gaat dat ook wel lukken.
Nu nog op zoek naar een 'flimroldoosdopje'.
Bedankt voor de tip.
Nu nog op zoek naar een 'flimroldoosdopje'.
Bedankt voor de tip.
- PDvD
- DL1000 berijder
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
- Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
- Woonplaats: Oosterhout (NB)
- Contacteer:
Re: Contactslot krijg ik niet meer om.
Ik heb de mijne afgelopen zaterdag op stuurslot gezet na wat sleutelwerk en toen ik 'm weer wilde verzetten ging dit er niet meer van af. Ik kon de sleutel niet meer omdraaien... Misschien dat het met de kou te maken had... ik 'heb er flik wat wd40 in gespoten en wacht nu even een paar dagen (motor staat ook niet bij mij thuis). Hopelijkd at de warmere temperaturen van de komende dagen en de wd40 een wonder gaan verrichten... straks ook maar even langs een sleutelboer om slotspray te halen.
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: za 29-12-2012, 18:49
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 (2002)
- Woonplaats: Zwijndrecht
Re: Contactslot krijg ik niet meer om.
Ik heb mijn strom 1 keer op stuurslot gezet. Daarna een half uur bezig geweest om m er weer af te krijgen. Weet iemand of je de cilinder er een beetje makkelijk uit krijgt? Dan zal ik m eens goed schoon maken.
- Gjvdree
- DL1000 berijder
- Berichten: 73
- Lid geworden op: wo 28-03-2012, 16:49
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL-1000 GT (2006)
- Woonplaats: Assendelft
Re: Contactslot krijg ik niet meer om.
2 weken terug gehad, ontdooit met de verfstripper. Litertje kruipolie erin, beetje rommelen en het lukte weer. Kwam er alleen achter bij het tankstation dat ik de tank vergeten was
.


- DesertStrom
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 251
- Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
- Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
- Woonplaats: Uitgeest
Re: Contactslot krijg ik niet meer om.
Tip van mijn Russische collega's: Slot ontdooien doe je door er een paar drupjes wodka in te gooien. (de alcohol verlaagt het vriespunt)
Een slot weigert in de winter vaak doordat het in het slot aanwezige (vervuilde) vet taai wordt, waardoor de pinnetjes op de verkeerde plaats blijven hangen na het insteken van de sleutel. Die rommel moet er dus "uitgespoeld" worden met bv dunne olie (naaimachine olie) of WD40 (lost vet op).
Als het allemaal weer werkt, nabehandelen met silicone-spray. Dat smeert en bevriest niet.
Een slot weigert in de winter vaak doordat het in het slot aanwezige (vervuilde) vet taai wordt, waardoor de pinnetjes op de verkeerde plaats blijven hangen na het insteken van de sleutel. Die rommel moet er dus "uitgespoeld" worden met bv dunne olie (naaimachine olie) of WD40 (lost vet op).
Als het allemaal weer werkt, nabehandelen met silicone-spray. Dat smeert en bevriest niet.
Re: Contactslot krijg ik niet meer om.
of zoiets installeren ? http://www.motorcorner.nl/instrumenten- ... 25131.html
Laatst gewijzigd door Frank op di 05-02-2013, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link aangepast, zet externe URL's aub tussen de [url]_link_[/url] code
Reden: Link aangepast, zet externe URL's aub tussen de [url]_link_[/url] code
- Frank
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 4263
- Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M5 (2025)
- Woonplaats: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: Contactslot krijg ik niet meer om.
Interessante link... Zou dat makkelijk te installeren zijn?
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0 | Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3
Suzuki V-STROM 1050DE 2025 M5| Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | BRIDGESTONE A41 |
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0 | Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3
Suzuki V-STROM 1050DE 2025 M5| Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | BRIDGESTONE A41 |
Re: Contactslot krijg ik niet meer om.
ik denk dat het best wel friemelwerk is om al die draadjes te verleggen en deftig aan te sluiten
- DesertStrom
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 251
- Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
- Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
- Woonplaats: Uitgeest
Re: Contactslot krijg ik niet meer om.
Ziet er zeker interessant uit.
Alleen roept het direct wat vragen op:
- hoe zit het met het stuurslot? Er zijn er die dat nooit gebruiken, maar anderen liever wel.
- hoe zit het met het parkeerlicht? Apart schakelaartje denk ik.
Alleen roept het direct wat vragen op:
- hoe zit het met het stuurslot? Er zijn er die dat nooit gebruiken, maar anderen liever wel.
- hoe zit het met het parkeerlicht? Apart schakelaartje denk ik.
- Emile
- DL1000 berijder
- Berichten: 528
- Lid geworden op: zo 01-02-2015, 19:17
- Mijn motor is een: V-Strom 1050 XT
- Woonplaats: Utrecht
- Contacteer:
Re: Contactslot krijg ik niet meer om.
Had al andere contact spray gebruikt (zonder veel succes), maar nadat ik op aanraden van het forum Lubra Rapid slotspray heb gekocht (online) merk ik dat de sleutel naar een aantal dagen weer soepel gaat...
Dank voor de tip, ben er erg blij mee!
Dank voor de tip, ben er erg blij mee!
Mijn motorroutes, video's en andere nuttige info: http://www.bumabuma.nl/motor