Zodra ze gemonteerd zijn, laat ik mijn bevindingen nog wel weten

Volgens mijn dealer zijn de ringen van aluminium dus wel metaal op (licht)metaal contact, maar er is nog hoop, ik heb gisteren de verstralers opgehaald, ben van plan ze dit weekeinde te gaan monteren. Ik hou jullie op de hoogte.Grote Smurf schreef:He allemaal,
Ik heb net nog eens naar m'n Smurfstrom gekeken, hem gestart en eens goed geluisterd en de valbeugel vastgehouden. Het is inderdaad zo, dat hij wel wat trilt, wat verergerd rond de 4800 rpm. Maar ik hoor echt niks geks. Een verklaring zou kunnen zijn, dat bij ons op de valbeugels verstralers van SW-Motech gemonteerd zijn, die veranderen wrs toch wat. En ik zie ook dat er bij ons bij de beugel een aantal ringen gebruikt worden, die ervoor zorgen dat er geen direct metaalcontact is. Anders zou ik het ook niet weten. Hopelijk wordt het voor jullie snel opgelost.
Groeten,
Grote Smurf
TT-Strom schreef:Zo, net mijn L2 weer opgehaald bij de dealer.
Trilling/resonantie is duidelijk. Ze hebben de valbeugels weer losgehaald en opnieuw vastgezet, met rubber bij het gedeelte waar ze aan elkaar vastzitten.
Eerlijk is eerlijk, het is wel een stuk beter geworden, maar tussen 4000/4500 en 5000 toeren is er nog steeds een erg duidelijke resonantie/trilling waarneembaar, in het stuur en de hele fiets. Hinderlijk? Zal persoonlijk zijn, maar ik vindt het niet prettig. Dit was er niet zonder de valbeugels.
Ik ga morgen nog even een stukje rijden om te kijken of het echt hinderlijk is, maar de kans is redelijk dat ik ze er weer onderuit laat halen.
Oproep/vraag aan overige L2 rijders:
1. met originele valbeugels: merken jullie ook een resonantie tussen het genoemde toerental?
2. Met Givi beugels: merken jullie in een bepaald toerengebied een resonantie trilling of helemaal niets?
Zou iemand met de Givi's nog eens een paar duidelijke foto's van de zijkant kunnen plaatsen?
Dank!
Vanmorgen contact gehad met de dealer, die daarna met Nimag heeft gebeld over HETTT-Strom schreef:Blijkt dus toch een algemeen probleem te zijn.
Volgens mijn dealer heeft de NIMAG het doorgezet naar Suzuki tokkiwokkiland, waar ze het in onderzoek hebben.
daar de mijne toch zo goed als zeker niet meer rijd dit jaar, wacht ik het wel even af. Maar als ze het niet oplossen, gaan ze er zeker weer onderweg.
Hoi willem,Willem schreef:Hoi allemaal,
Het klinkt wellicht vreemd, maar ik heb dit trillen (resonantie) in het verleden ook gehad met een RVS valbeugel op mijn toenmalige 1996 Transalp. Deze valbeugel bleek hol te zijn. Ik heb hem gevuld met droog zand en daarna afgesloten met purschuim. Door de hogere massa van de beugel bleek daarna de trilling verdwenen.
Ik heb nu een 2004 dl650 met valbeugel zonder trillingen en weet niet of deze (nood)oplossing toepasbaar is op de nieuwe L2 beugels.
Groet, Willem
Dit zei ik dus al in het allereerste bericht van dit topicSilverstorm schreef:De givibeugel blijkt dezelfde te zijn als deze op het oudere model.
Ok top!Aad900 schreef:Andries, ik heb net ff gekeken en gevoeld (voordeel van een koud blok) maar er zit nog bijna 1 cm ruimte tussen, ik kon mijn vinger er bijna tussen krijgen. Dus dat lijkt me geen probleem.
De beugel is wel mooier maar die plastic kliko onder het blok hoort er niet.... stalen versie zou stoerder staan! (echter die zijn er niet voor givi beugels voor zover ik weet)...Stromtrooper schreef:Begrijp mij niet verkeerd, maar ik vind dat het met valbeugels en carterbeschermer een beetje rommeltje worden... er zit niet echt structuur in...
Mi wordt het er niet mooier van......sorry
Het antwoord op mijn vraag daar was dat het gewoon de Suzuki carterplaat was... En ik maak mij sterk dat dat ook onder een L2 past.V-TWim schreef:Hee, wat voor carterplaat zit daaronder? Ik heb dezelfde valbeugels maar niemand die mij vertellen kan welke carterplaat dit is. En een carterplaatje zou 'm wel af maken. Op een Trax koffersetje na dan... Maar dat gaat nog heel, heel lang duren voordat ik die nodig heb. Binnen nu en een paar dagen wordt deze jongen papa van nr. 3.javabo schreef:Hier ook een paar foto's van mijn V-Strom.
Groeten jan
Waarom condensatie? De openingen werden afgesloten met pur. Als het zand droog was, zal het droog blijven.V-TWim schreef:Ik denk dat je alleen vergeet dat er condensatie (en dus vochtophoping) kan ontstaan in de buizen van je valbeugel. Waardoor ie van binnenuit kan gaan roesten. Met alle respect, maar ik zou gewoon een goede oplossing van Suzuki verlangen.
Oke, bedankt voor jullie reacties, ben blij dat ik de Suzuki beugels niet heb genomen. Vind ze ook niet kleuren bij een zwarte, en als ik de reacties lees over resonantie. Nog tips waar ik ze het beste kan aanschaffen? Hoop dat ze bij Rad snel weer die kortingen geven.Rhino VStrom schreef:Heb op mijn L2 de beugels van SW-Motech. Ben er na 400km nog steeds tevreden over. Geen rare geluiden of iets anders. Zijn iets dikker als die van Suzuki en ik vind de kleur (zwart) mooier bij mijn motor staan.
Toch wel hoor,heb ze ook besteld gehad tijdens een kortingsactie van alles aan - 20%Wullebolle schreef: Beugels gaan niet in de afslag denk ik.
Heb je een foto? Ben benieuwd hoe die eruitzien t.o.v. de Givi's.Rhino VStrom schreef:Heb op mijn L2 de beugels van SW-Motech. Ben er na 400km nog steeds tevreden over. Geen rare geluiden of iets anders. Zijn iets dikker als die van Suzuki en ik vind de kleur (zwart) mooier bij mijn motor staan.
Ach Peter, zal het maar eerlijk bekennen, 't is gewoon jaloerzie van mij hoorRhino VStrom schreef:Ik heb zo'n idee Franc, dat die uitlaatbeschermer nog wel eens in het zwart verkrijgbaar wordt. Het stoorde me nog niet, totdat jij er over begon![]()
Maar ik wacht nog wel even, dan zullen de witte RAW glaasjes er ook wel onderhand zijn.
Peter