motorblok vastgelopen
motorblok vastgelopen
Weet iemand waar ik een 2e hands motorblok kan kopen? De mijne is vastgelopen en niet meer te repareren.
-
- Berichten: 456
- Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
- Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX
Re: motorblok vastgelopen
Iets meer informatie zou dan handig zijn. Gaat het om een 650 of een 1000 en van welk jaar?
- John007
- DL650 berijder
- Berichten: 930
- Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
- Woonplaats: Friesland
Re: motorblok vastgelopen
Dat is balen maar hoe heeft het kunnen gebeuren, daar ben ik wel benieuwd naar.ErwinJ schreef:Weet iemand waar ik een 2e hands motorblok kan kopen? De mijne is vastgelopen en niet meer te repareren.
Zat er te weinig olie in?
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Re: motorblok vastgelopen
Ik zou bijna zeggen tik eens google.nl in je brouwser in.
Groetjes Chris (papendrecht)
Groetjes Chris (papendrecht)

Re: motorblok vastgelopen
Een DL 650. Sorry, stond er ff niet bij stil dat er ook nog een 1000 bestaatSoesko schreef:Iets meer informatie zou dan handig zijn. Gaat het om een 650 of een 1000 en van welk jaar?

Jaar: 16-03-2004.
Groet, Erwin
Re: motorblok vastgelopen
Cronny schreef:Voor een 1000
http://nl.kapaza.be/belgie/motoren-onde ... =&pe=&mpt=
dank je , maar het gaat dus om een 650 uit 2004. Dat jaar is ook nog belangrijk heb ik begrepen. want als je een ander jaar hebt dan zijn de onderdelen een stuk moeilijker aan te sluiten. (volgens motoport veldhoven) en dus een stuk prijziger. Toch bedankt voor je reactie!
Groet erwin
Re: motorblok vastgelopen
Zeg maar gerust geen. Door een samenloop van omstandigheden.John007 schreef:Dat is balen maar hoe heeft het kunnen gebeuren, daar ben ik wel benieuwd naar.ErwinJ schreef:Weet iemand waar ik een 2e hands motorblok kan kopen? De mijne is vastgelopen en niet meer te repareren.
Zat er te weinig olie in?
groet erwin
Re: motorblok vastgelopen
Bruur schreef:Misschien is Boonstra wat.
Ik kijk bijna iedere dag op Boonstra parts, maar tot nu toe nog geen geluk. Verder kijk ik ook naar marktplaats, google, motorwinkel, ask en goparts.nl
Groet erwin
Re: motorblok vastgelopen
Chris schreef:Ik zou bijna zeggen tik eens google.nl in je brouwser in.
Groetjes Chris (papendrecht)
zelfs dat heb ik gedaan.

Groet erwin
Re: motorblok vastgelopen
Hunter6 schreef:Welkom op dit forum.
Zo'n binnenkomst zie je maar zelden
we aim to please
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7703
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: motorblok vastgelopen


Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- John007
- DL650 berijder
- Berichten: 930
- Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
- Woonplaats: Friesland
Re: motorblok vastgelopen
Ik dacht al, het zijn sterke blokken dus dat draai je niet zo maar stuk.ErwinJ schreef:Zeg maar gerust geen. Door een samenloop van omstandigheden.John007 schreef:Dat is balen maar hoe heeft het kunnen gebeuren, daar ben ik wel benieuwd naar.ErwinJ schreef:Weet iemand waar ik een 2e hands motorblok kan kopen? De mijne is vastgelopen en niet meer te repareren.
Zat er te weinig olie in?
groet erwin
Gr. John
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Re: motorblok vastgelopen
Je kan ook voor een SV-650 blok gaan. Dan moet je wel:
- goed kijken om welk jaartal het gaat (> 2003, dacht ik)
- de gasklephuizen mee kopen
- de airbox mee kopen (kost 20 euro tweedehands)
Een SV-blok heeft iets minder koppel in het middenste toerengebied, maar wel een beetje meer topvermogen.
- goed kijken om welk jaartal het gaat (> 2003, dacht ik)
- de gasklephuizen mee kopen
- de airbox mee kopen (kost 20 euro tweedehands)
Een SV-blok heeft iets minder koppel in het middenste toerengebied, maar wel een beetje meer topvermogen.
Re: motorblok vastgelopen
Mijn redder in nood! En dat binnen 1 minuut. Dank je wel!!!
Groet Erwin
-
- Berichten: 456
- Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
- Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX
Re: motorblok vastgelopen
Ik weet niet of dit blok wat is. Ik zie op de foto dat van de achterste cilinder de nokkenaskettingspanner ontbreekt. Het is maar even de vraag of de nokkenassen nog op tijd staan.
Re: motorblok vastgelopen
Vraag het eens aan motorsloop Guido Broux in Opglabbeek. Hij geeft ook garantie op de blokken.
Re: motorblok vastgelopen
dat neem ik ff mee naar overleg met mijn monteurSoesko schreef:Ik weet niet of dit blok wat is. Ik zie op de foto dat van de achterste cilinder de nokkenaskettingspanner ontbreekt. Het is maar even de vraag of de nokkenassen nog op tijd staan.
Thanx
Re: motorblok vastgelopen
Fred schreef:Vraag het eens aan motorsloop Guido Broux in Opglabbeek. Hij geeft ook garantie op de blokken.
heb zijn site bekeken en hij is nog op vakantie.
Thanx
Re: motorblok vastgelopen
Het is een wat ouder bericht, maar wil er toch graag even op in gaan.Leville schreef:Je kan ook voor een SV-650 blok gaan. Dan moet je wel:
- goed kijken om welk jaartal het gaat (> 2003, dacht ik)
- de gasklephuizen mee kopen
- de airbox mee kopen (kost 20 euro tweedehands)
Een SV-blok heeft iets minder koppel in het middenste toerengebied, maar wel een beetje meer topvermogen.
Niet alle SV blokken zijn onderling uitwisselbaar, dit geldt denk ik ook voor de V-Strom. De blokken van 2003-2006 (noemen ze 1st gen) hebben 1 bougie per cylinder. In 2007 is er een nieuw systeem op de blokken gekomen met 2 bougies per cylinder (2nd gen). Ook de het gasklephuis en de CDI zijn anders. Ombouwen kan, dan moet je de ontsteking, koppen en injectie overzetten. Je CDI kun je niet wisselen, dan zou je de complete kabelboom over moeten zetten. Ook zit je dan met je ABS die er bij de SV voor 2007 niet op zat en andere stekkerverbindingen die mogelijk anders zijn geworden.
Ben.
Re: motorblok vastgelopen
Bedankt Ben,
Dat klopt wat je allemaal schrijft. Mijn monteur heeft dat namelijk ook gezegd. En inmiddels heb ik al een nieuw (2e hands blok onder mijn motor liggen. heb er al behoorlijk wat kilometers mee opzitten. Werkt prima. Ik ben weer helemaal blij. Dank voor je reactie.
Groet erwin
Dat klopt wat je allemaal schrijft. Mijn monteur heeft dat namelijk ook gezegd. En inmiddels heb ik al een nieuw (2e hands blok onder mijn motor liggen. heb er al behoorlijk wat kilometers mee opzitten. Werkt prima. Ik ben weer helemaal blij. Dank voor je reactie.
Groet erwin
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7703
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: motorblok vastgelopen
En waar is het blok uiteindelijk vandaan gekomen?


Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Re: motorblok vastgelopen
En is het een V-strom blok of een SV blok geworden?
In ieder geval mooi dat je motor het weer doet. Mijn blok heeft een naar geluid in de 6e versnelling, gierend fluitend. Helaas wordt het geluid steeds erger, daarom wil ik ook mijn blok gaan wisselen. Vandaar dat ik me ereen beetje in verdiept heb.
Ben.
In ieder geval mooi dat je motor het weer doet. Mijn blok heeft een naar geluid in de 6e versnelling, gierend fluitend. Helaas wordt het geluid steeds erger, daarom wil ik ook mijn blok gaan wisselen. Vandaar dat ik me ereen beetje in verdiept heb.
Ben.
Re: motorblok vastgelopen
Hoi Ben,
Het is het hierboven afgebeelde blok geworden. Bij dit blok is het geluid echt anders dan mijn eerste blok. Het is veel zwaarder (eigenlijk mooier) als ik het gas helemaal open trek. Mijn monteur zegt hierover dat dat niets uitmaakt. Hij zegt dat als je 10 v-stroms langs elkaar zet dat er geen een het zelfde klinkt, na een paar jaar rijden. Ik geloof hem hier wel in. Hij is tenslotte degene met meer know-how. Maar toch is het ff wennen, een ander geluid. Ik sta er overigens wel van te kijken dat je een ander blok wilt omdat je het geluid niet vertrouwd. Z'on blok kost 2e hands vlot tussen de 600 en 1000 euro. En dan heb ik het nog niet over het monteren. Dat kostte mij ongeveer 1000 euro. (ik heb 2 linkse handen, en ik vind het veiliger als iemand met verstand van zaken dit maakt) Is er aan jouw gefluit niets te doen? Al was het alleen maar om de kosten.
Groet erwin
Het is het hierboven afgebeelde blok geworden. Bij dit blok is het geluid echt anders dan mijn eerste blok. Het is veel zwaarder (eigenlijk mooier) als ik het gas helemaal open trek. Mijn monteur zegt hierover dat dat niets uitmaakt. Hij zegt dat als je 10 v-stroms langs elkaar zet dat er geen een het zelfde klinkt, na een paar jaar rijden. Ik geloof hem hier wel in. Hij is tenslotte degene met meer know-how. Maar toch is het ff wennen, een ander geluid. Ik sta er overigens wel van te kijken dat je een ander blok wilt omdat je het geluid niet vertrouwd. Z'on blok kost 2e hands vlot tussen de 600 en 1000 euro. En dan heb ik het nog niet over het monteren. Dat kostte mij ongeveer 1000 euro. (ik heb 2 linkse handen, en ik vind het veiliger als iemand met verstand van zaken dit maakt) Is er aan jouw gefluit niets te doen? Al was het alleen maar om de kosten.
Groet erwin
Re: motorblok vastgelopen
Tja, eerst wilde ik ermee doorrijden maar het geluid wordt steeds harder/feller. Ik rij met een yoshi uitlaat zonder DB-killer (maakt veel kabaal) en altijd met oordoppen in. Het geluid overstemt dit nu flink, wat best irritant is. Ik ben bang dat de olie hierdoor slijpsel rond gaat pompen met alle nare gevolgen van dien.
De versnellingsbak zit bij dit blok tussen de carterhelften, je hele blok moet dus letterlijk uit elkaar om erbij te kunnen. Ik sleutel graag, ben niet onhandig maar dat gaat mij te ver. Ik heb een poging gedaan door een defect blok te kopen en dit te reviseren maar ik heb het opgegeven. Een blok wisselen moet me wel lukken. Ik heb een goed blok liggen maar dit is er eentje met het oude type ontsteking. Om dit blok in mijn motor te kunnen zetten moet ik de ontsteking en de koppen overzetten zoals ik hierboven beschreef. Op zich is dat ook nog wel te doen. Kan ik gelijk de klepjes stellen.
Ben.
De versnellingsbak zit bij dit blok tussen de carterhelften, je hele blok moet dus letterlijk uit elkaar om erbij te kunnen. Ik sleutel graag, ben niet onhandig maar dat gaat mij te ver. Ik heb een poging gedaan door een defect blok te kopen en dit te reviseren maar ik heb het opgegeven. Een blok wisselen moet me wel lukken. Ik heb een goed blok liggen maar dit is er eentje met het oude type ontsteking. Om dit blok in mijn motor te kunnen zetten moet ik de ontsteking en de koppen overzetten zoals ik hierboven beschreef. Op zich is dat ook nog wel te doen. Kan ik gelijk de klepjes stellen.
Ben.
Re: motorblok vastgelopen
Als je je onzeker voelt op de motor zou ik het inderdaad aanpassen. Veiligheid boven alles.
Als ik je reactie lees, dan ben je straks wel even zoet. Dan is het misschien maar goed dat de winter er aan komt. Heb je ff de tijd.
(alhoewel ik zelf graag in de winter rij).
Ik wens je veel succes en een gezonde motor toe!
Grts Erwin
Als ik je reactie lees, dan ben je straks wel even zoet. Dan is het misschien maar goed dat de winter er aan komt. Heb je ff de tijd.
(alhoewel ik zelf graag in de winter rij).
Ik wens je veel succes en een gezonde motor toe!
Grts Erwin