Moet bij mijn 650 k8 wat koelvloeistof bijvullen en dan moet de tank omhoog. Zie er diverse topics over en ook 't handboek laat wat plaatjes en tekst zien. Volgens sommige topics moeten de zijpanelen compleet verwijderd worden, bij anderen is losmaken voldoende. Ook het handboek zegt dat losmaken voldoende is Toch begrijp ik t nog niet helemaal: losmaken en dan beetje wegklappen of zo ? Zie in topics staan dat de zijpanelen met touwtje aan spiegels vastgemaakt worden zodat er ruimte is om de tank omhoog te tillen zonder krassen te maken. Heeft iemand eventueel een fotootje van de weggeklapte zijpanelen-met-touwtje ? Klappen ze dan meer omhoog of opzij ? Vast bedankt!
Groet, Ivor
Ps als er een andere truc is om makkelijker koelvloeistof bij te vullen bij n k8 graaaaag natuurlijk
Moet bij mijn 650 k8 wat koelvloeistof bijvullen en dan moet de tank omhoog. Zie er diverse topics over en ook 't handboek laat wat plaatjes en tekst zien. Volgens sommige topics moeten de zijpanelen compleet verwijderd worden, bij anderen is losmaken voldoende. Ook het handboek zegt dat losmaken voldoende is Toch begrijp ik t nog niet helemaal: losmaken en dan beetje wegklappen of zo ? Zie in topics staan dat de zijpanelen met touwtje aan spiegels vastgemaakt worden zodat er ruimte is om de tank omhoog te tillen zonder krassen te maken. Heeft iemand eventueel een fotootje van de weggeklapte zijpanelen-met-touwtje ? Klappen ze dan meer omhoog of opzij ? Vast bedankt!
Groet, Ivor
Ps als er een andere truc is om makkelijker koelvloeistof bij te vullen bij n k8 graaaaag natuurlijk
Laat de tank en panelen maar gerust. Je kan prima bij het expansievatje langs onder tussen de vorkpoten.
Neem een klein drinkglas ofzo, vul dit met koelvloeistof, trek de stop uit het vatje (draaien, doen alsof je het eruit schroeft), en giet in. Motor op middenbok, en blok koud.
Easy ...
Dank je Wullebolle maar geloof dat t bij jouw DL1000 anders zit....mijn expansievat zit onder de tank net voor de accu......daar kom je via de voorpoten nooooooit bij . Dat heeft Suzuki heel merkwaardig gemaakt bij de 650 vanaf bwjr 2007........nogmaals bedankt voor je snelle reactie
Ivor schreef:Dank je Wullebolle maar geloof dat t bij jouw DL1000 anders zit....mijn expansievat zit onder de tank net voor de accu......daar kom je via de voorpoten nooooooit bij . Dat heeft Suzuki heel merkwaardig gemaakt bij de 650 vanaf bwjr 2007........nogmaals bedankt voor je snelle reactie
Groet, Ivor
OWLA sorry maat.
(wist ik zelfs nie, da soez da gewijzigd had? pfff)
Toevallig de tank afgelopen maand verwijderd met behulp van een Griek
Die heeft afgelopen maand een topic op het forum gezet waar hij zijn video's onder de aandacht bracht
Aan de hand van zijn video heb ik de tank verwijderd en dat ging veel makkelijker dan ik had gedacht
Kijk eerst de video, dan weet je wat je te wachten staat
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gNwFb5WpznQ&feature=plcp[/youtube]
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal ) Alle Toeters en Bellen " Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Het kan ook zonder de zaak te demonteren. Je kunt met wat moeite de rubberen dop verwijderen en dan met een knijpfles of dmv een slang koelvloeistof bijvullen. Daarna komt de moeilijkste klus en dat is de dop weer terug plaatsen. Met twee lange schroevendraaiers of iets wat klemt lukt dat wel. het is al met al even een gepiel, maar wel te doen. Ik spreek uit ervaring.
Jeetje wat is dat een slaapverwekkende video van die Griek. En zoals al eerder aangehaald, je hoeft echt niet heel het plaatwerk te verwijderen en zeker niet de voorzijde. Enkel hier en daar losmaken en wat uitbuigen bij het eruit halen en inzetten van de tank. Scheelt heel wat gedoe. Denk echt niet dat er één werkplaats is waar ze dat zo zullen doen als het niet echt nodig is. En doen ze het wel dan betaal je de hoofdprijs aan onnodige arbeidstijd. Maar goed als je het nog nooit gedaan hebt en je wilt geheel op zeker gaan dan kun je er uiteraard baat bij hebben. Het werkt uiteindelijk wel zo, al ben je 2 keer langer bezig dan nodig is.
Groeten, Rob.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Bedankt voor de reacties jongens. Ga inderdaad s proberen of ik niet met n knijpfles via de dop of t ontluchtings-slangetje n beetje koelvloeistof kan bijvullen zonder de halve brommert uit elkaar te halen. Koelvloeistof-nivo staat nu op L en wil t toch liever op F hebben voordat ik naar Italie rij met de vakantie. Geen zin om eventueel onderweg zijpanelen weg te halen en tank op te moeten tillen.
Jeetje wat is dat een slaapverwekkende video van die Griek
Maar wel de moeite genomen om het goed in beeld te brengen
Uberhaupt de moeite genomen.
Je kunt tegenwoordig doorspoelen met die video´s
Maar natuurlijk is er volgens goed nederlands gebruik altijd wel wat op aan te merken
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal ) Alle Toeters en Bellen " Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
we kunnen hem natuurlijk ook op het forum Nederlands leren, z'n Engels is ook al niet al te best
maar wel mooie video's, altijd handig! heb m er ook ff bij gehad met m'n ketting/tandwielen wissel
Ik heb wel kritiek, maar de bedoeling van die Griek is natuurlijk wel prima. Maar om je dan ook maar meteen DOKTER V-Strom te noemen ...... gaat me wel een beetje ver. Het blijft een Griek hé, leuke lui .
Groeten, Rob.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Tis gelukt, ook zonder de griekse dokter........heb gelukkig niet zulke dikke handen dus onder de tank dopje eraf getrokken, met knijpfles koelvloeistof bijgevuld er dopje weer erop gefrummeld........5 minuten werk.......scheelt weer n consult, kan de dokter andere patienten helpen ......moet wel gezegd worden, hij besteed er heel veel aandacht aan, alle lof !!!!