Gaan we zo beginnen .....Bozobin schreef:En als ik het zo bekijk is er nog een behoorlijk stukje profiel nooit gebruikt. In de bochten heeft dat bandje het nooit echt druk gehad.

Gaan we zo beginnen .....Bozobin schreef:En als ik het zo bekijk is er nog een behoorlijk stukje profiel nooit gebruikt. In de bochten heeft dat bandje het nooit echt druk gehad.
Nee hoor, doe ik al jaren. Feitelijke constateringPeterzeeland schreef:Gaan we zo beginnen .....Bozobin schreef:En als ik het zo bekijk is er nog een behoorlijk stukje profiel nooit gebruikt. In de bochten heeft dat bandje het nooit echt druk gehad.![]()
![]()
Ik probeer me je zithouding even voor ogen te halen. Met je voeten aan de grond en dan nog zo'n schaamrand op de band. Ik raak ook af en toe (eerder zelden) met de steuntjes de grond maar mijn voet heeft nog nooit de grond geraakt tijdens het rijden.Tulipan schreef:Dat laatste centimetertje is uitwijkmogelijkheid, maar nog nooit nodig gehad![]()
Met volle bepakking heb ik toch regelmatig de bok en zelfs carterbescherming aan de grond ( scherp bochie )
Kom nu ook al met de punten van de schoen op de grond, da's genoeg
Dan trek ik de voet wel in, maar de oeps is er geweest
Okee, vergissing mijnerzijds, ik had echt het idee dat je bij iedere normale band gewoon het hele profiel kon gebruiken.Tulipan schreef:Maar moet dat dan....steppies aan de grond, ben je dan stoerder of zo ???
Ik vind het heerlijk om zonder te leunen of te verzitten een bocht in te duiken.
En als er dan nog een centimeter overblijft op de band... so what.
Daar hoef je dus ook niet voor naar Tenerife. Vanuit utrecht naar Arnhem ligt de A12 op een groot aantal plekken helemaal open (opgeruwd voor een nieuwe toplaag).Leville schreef:Redelijk ruwe asfalt zeker, in Tenerife?
He Bozobin, even terugkomend op dat laatste centimetertje van de band....Bozobin schreef:Okee, vergissing mijnerzijds, ik had echt het idee dat je bij iedere normale band gewoon het hele profiel kon gebruiken.Tulipan schreef:Maar moet dat dan....steppies aan de grond, ben je dan stoerder of zo ???
Ik vind het heerlijk om zonder te leunen of te verzitten een bocht in te duiken.
En als er dan nog een centimeter overblijft op de band... so what.
Gaat ook wel gebeuren.. wees maar niet bang..Bozobin schreef:Die motten dr af hoor !!!
Gewoon iets rustiger de bocht ingaan lijkt mij een veel betere (en ook veiliger) optie.Bozobin schreef:Hoeveel zijn er niet die de bocht uitvliegen omdat ze niet platter durven en het idee hebben dat dit ook niet kan ?
Het is heel erg prettig om te WETEN dat je bijna altijd een stukje door kunt drukken om die bocht net WEL te halen.
Same here... Helaas slijten die dingen nogal traag heb ik gemerkt...Peterzeeland schreef:Kan niet wachten tot mijn trailattacks op zijn.
vandaag kwam ik erachter dat het ergens geregend had, omdat ik over een teerlijntje reed in een bocht...![]()
stapje opzij...
Naja, denk overigens dat je van geen enkele band dan nog wonderen mag verwachten.
Jij bent zeker nog nooit een goed knijpende bocht tegengekomen ?Robert_vd_B schreef:Gewoon iets rustiger de bocht ingaan lijkt mij een veel betere (en ook veiliger) optie.Bozobin schreef:Hoeveel zijn er niet die de bocht uitvliegen omdat ze niet platter durven en het idee hebben dat dit ook niet kan ?
Het is heel erg prettig om te WETEN dat je bijna altijd een stukje door kunt drukken om die bocht net WEL te halen.
Hoop t nooit tegen te hoeven komen en hanteer daarom in NLD toch altijd eerst 1 keer de bocht rustig doorrijden. Daarna weet je hoe hij loopt en kan het wat harder. Vandaag voor het eerst die vervelende bocht A20-A13 genomen. Erg scherp voor snelweg bocht en dan ook nog met knik erin.Bozobin schreef:Jij bent zeker nog nooit een goed knijpende bocht tegengekomen ?Robert_vd_B schreef:Gewoon iets rustiger de bocht ingaan lijkt mij een veel betere (en ook veiliger) optie.Bozobin schreef:Hoeveel zijn er niet die de bocht uitvliegen omdat ze niet platter durven en het idee hebben dat dit ook niet kan ?
Nog nooit een oeps gehad van een bocht die toch wat scherper blijkt dan jij dacht ?
Nog nooit een andere weggebruiker tegengekomen die in een bocht iets anders doet dan jij verwacht ?
Het gaat mij juist om het vergroten van de veiligheid door kennis en ervaring en die ook weten te gebruiken op het moment dat het nodig is.
En dat zul je toch echt moeten oefenen.
Roerend mee eens.Ebrostrom schreef:Hoop t nooit tegen te hoeven komen en hanteer daarom in NLD toch altijd eerst 1 keer de bocht rustig doorrijden. Daarna weet je hoe hij loopt en kan het wat harder. Vandaag voor het eerst die vervelende bocht A20-A13 genomen. Erg scherp voor snelweg bocht en dan ook nog met knik erin.Bozobin schreef:Jij bent zeker nog nooit een goed knijpende bocht tegengekomen ?Robert_vd_B schreef:Gewoon iets rustiger de bocht ingaan lijkt mij een veel betere (en ook veiliger) optie.Bozobin schreef:Hoeveel zijn er niet die de bocht uitvliegen omdat ze niet platter durven en het idee hebben dat dit ook niet kan ?
Nog nooit een oeps gehad van een bocht die toch wat scherper blijkt dan jij dacht ?
Nog nooit een andere weggebruiker tegengekomen die in een bocht iets anders doet dan jij verwacht ?
Het gaat mij juist om het vergroten van de veiligheid door kennis en ervaring en die ook weten te gebruiken op het moment dat het nodig is.
Ja hoor, regelmatig, maar nog nooit op een dusdanige manier dat het tot schrikreacties heeft geleid. Toch een kwestie van ietsje rustiger de bocht in. Mij instructeur riep altijd al: "Als een ouwe lul de bocht in en als een jonge god er weer uit". Tot op heden heb ik mij daaraan gehouden en het werkt prima.Bozobin schreef:Jij bent zeker nog nooit een goed knijpende bocht tegengekomen ?Robert_vd_B schreef:Gewoon iets rustiger de bocht ingaan lijkt mij een veel betere (en ook veiliger) optie.Bozobin schreef:Hoeveel zijn er niet die de bocht uitvliegen omdat ze niet platter durven en het idee hebben dat dit ook niet kan ?
Aad900 schreef:Na zulke goeie berichten heb ik de TR91 intussen ook besteld. De TW zitten er nu 16.000 km onder en het beste is er wel van af