Anakees uit Duitsland
Anakees uit Duitsland
De afgelopen weken in Duitsland Anakees laten monteren. Banden bevallen goed en de prijs aldaar bevalt me nog veel beter! 215 euro, inclusief de hele reutemeteut! Doe ik volgend jaar ook maar weer als ik nieuwe bandjes wil hebben!

Re: Anakees uit Duitsland
Hele reutemeteut ??? Dus rijdend naar binnen op oud rubber en rijdend naar buiten op verse anakees ???
Voor 215 duitse euro's, nou das leuk om speciaal een ritje voor te maken lijkt mij.
Was dat ver in duitsland of viel dat mee.
Voor 215 duitse euro's, nou das leuk om speciaal een ritje voor te maken lijkt mij.
Was dat ver in duitsland of viel dat mee.
- DesertStrom
- EX- V-Strom berijder
- Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Complete routebeschrijving staat hierGraafie68 schreef:.....Was dat ver in duitsland of viel dat mee.
- Eric66
- EX- V-Strom berijder
Die link naar die route lijkt mij een klein stukje te ver om.
Remco geef even het juiste adres, kunnen mede Strommers er hun voordeel mee doen.
Je hebt zeker wel een goede deal gemaakt daar, ik ben ook op zoek naar goed en goedkoop maar zo'n prijs is mij nog niet gelukt.
Bedankt voor de tip alvast en veel plezier met je nieuwe rubber.
gr. Eric.
Remco geef even het juiste adres, kunnen mede Strommers er hun voordeel mee doen.
Je hebt zeker wel een goede deal gemaakt daar, ik ben ook op zoek naar goed en goedkoop maar zo'n prijs is mij nog niet gelukt.
Bedankt voor de tip alvast en veel plezier met je nieuwe rubber.
gr. Eric.
V-Strom, The great compromiser !!
Nou ja 217 eigenlijk, voor een voor en achterband.Matthijs schreef:Even voor de duidelijkheid, 2 (!) banden voor €215?
Ik heb zelf, op de stoep mijn wielen er even uitgehaald, maar daar rekende de goede man ook maar een paar euro voor. Dan heb je nog steeds voor ongeveer 230 euro 2 nieuwe banden.
Motodrom in Bergneustadt
Othestrasse 40
motodrom-tetzlaff@web.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Hij heeft ze niet standaard op voorraad, maar vandaag besteld is morgen in huis.
- V-TWim
- Mijn motor is een: '05 V-Strom Touring en '99 SV 650 S, double fun :)
Via motorbandenmarkt.nl had ik ze ook voor 220 bij de deur liggen. Dan moeten ze er idd nog even om.
Only dead fish go with the flow.
- Eric66
- EX- V-Strom berijder
Ik heb ze te koop staan voor 200, maar het loopt niet echt strom. (storm)V-TWim schreef:Via motorbandenmarkt.nl had ik ze ook voor 220 bij de deur liggen. Dan moeten ze er idd nog even om.
V-Strom, The great compromiser !!
- RedStrom
- DL650 berijder
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Het gaat wel om Anakees 2 en niet 1 toch?
Vanuit Winterswijk is me dit te ver. Ik ga eens hier vlak over de grens zoeken.
Genoeg Bikertreffs om wat tips te krijgen.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)

DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Spurm
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
- Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
- Contacteer:
beter laat dan nooitRedStrom schreef:Het gaat wel om Anakees 2 en niet 1 toch?

Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Zoals het er nu naar uitziet heb ik voor de zomervakantie ook een nieuwe achterband nodig, en heb wel interesse in dat adresje in Duitsland.
Ik denk alleen niet dat het een Anakee word, ik had ze op mijn vorige Dl650 zitten, en vond de Battlewings toch beter rijden...
Alvast bedankt
Ik denk alleen niet dat het een Anakee word, ik had ze op mijn vorige Dl650 zitten, en vond de Battlewings toch beter rijden...
Alvast bedankt

Gr. Chiel
- Spurm
- Contacteer:
15 minuten rijdenHunter6 schreef:Als je Ahaus dichtbij genoeg vindt heb ik wel een adresje.

Adres in Ahaus is:
Reifen Farwick
von -Braun -Straße 2
48683 Ahaus
Tel.: 0049-2561 -3770
Vragen naar Tonnie (is een Nederlandse monteur)
Zeg hem maar dat ik (Martin) je gestuurd heb.
Reifen Farwick
von -Braun -Straße 2
48683 Ahaus

- Spurm
- Contacteer:
DANK U!Hunter6 schreef:Adres in Ahaus is:
Reifen Farwick
von -Braun -Straße 2
48683 Ahaus
- RedStrom
- DL650 berijder
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Idem.
Goed dat ik zaterdag niet naar Motoport kan ivm rit.
Kan ik mooi naar Ahaus.
Dank je Hunter.

@Spurm
Sven, als je toevallig eerder prijzen, ervaring hebt met dit adres laat het mij (pb/email) of liever ons weten.
Goed dat ik zaterdag niet naar Motoport kan ivm rit.
Kan ik mooi naar Ahaus.
Dank je Hunter.

@Spurm
Sven, als je toevallig eerder prijzen, ervaring hebt met dit adres laat het mij (pb/email) of liever ons weten.
Eerst rijden, dan oordelen.

Let wel op, banden op voorraad hebben is niet vanzelfsprekend in Duitsland (net als een ketting, accu, oid). Als je slim bent bel je morgen ochtend eerst of de prijs je aanstaat. Zo ja, en ze hebben de band niet op voorraad, dan kunnen ze ze waarschijnlijk zaterdag ochtend wel in huis hebben.
- Spurm
- Contacteer:
ik rijd eerst deze voorband even naar z'n grootje, en wanneer ik canvas zie, is het tijd voor Ahaus 

Ik zit er ook aan te denken om ze via internet te bestellen,alleen dat omleggen.Ik weet wel iemand die dat voor mij wil doen,alleen doet hij dat dan met bandenlichters ipv een omlegapparaat.Iemand ervaring hiermee? Kan het kwaad? Of gaat de boel stuk,waardoor er onbalans enzo ontstaat?Eric66 schreef:Ik heb ze te koop staan voor 200, maar het loopt niet echt strom. (storm)V-TWim schreef:Via motorbandenmarkt.nl had ik ze ook voor 220 bij de deur liggen. Dan moeten ze er idd nog even om.
Will
Afgelopen weekend,
260 hollandse Euro's Op zaterdag middag in Almere.
Nieuwe voor , en nieuwe achterband, haakse ventielen, demontage en montage, balanceren uiteraard, ( haaks ventiel is zwaarder, dus is even nodig)
Viel gelukkig dus wel mee.
260 hollandse Euro's Op zaterdag middag in Almere.
Nieuwe voor , en nieuwe achterband, haakse ventielen, demontage en montage, balanceren uiteraard, ( haaks ventiel is zwaarder, dus is even nodig)
Viel gelukkig dus wel mee.
- Dyrck
- DL650 berijder
- Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Waar heb je dat laten doen?De Clown schreef: 260 hollandse Euro's Op zaterdag middag in Almere.
Groeten;
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Moest het even opzoeken
http://www.arvw.nl/wheelservice/
Van oorsprong een rijschool, en daarnaast doet hij bandenwissels Iest wat hij stiekem leuker lijkt te vinden.
Zeg maar gerust dat je hem via mij kent.. dat zegt hem natuurlijk toch niets, en extra korting krijg je er ook niet van, Maar het klinkt zo leuk om dat op te schrijven. hi hi hi.
Doe er uw voordeel mee.
Groetjes Maarten
http://www.arvw.nl/wheelservice/
Van oorsprong een rijschool, en daarnaast doet hij bandenwissels Iest wat hij stiekem leuker lijkt te vinden.
Zeg maar gerust dat je hem via mij kent.. dat zegt hem natuurlijk toch niets, en extra korting krijg je er ook niet van, Maar het klinkt zo leuk om dat op te schrijven. hi hi hi.
Doe er uw voordeel mee.
Groetjes Maarten
Twee Anakees 2 van http://www.motorbandenmarkt.nl : 221.50
Demontage, montage, balanceren en haakse ventielen door Theo Huurdeman in Soest (http://www.huutraco.nl): 44.50
Totaal: 262 Euro's
Demontage, montage, balanceren en haakse ventielen door Theo Huurdeman in Soest (http://www.huutraco.nl): 44.50
Laatst gewijzigd door Iron Horse op wo 03-10-2012, 21:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Externe links a.u.b. altijd tussen [url]link[/url] zetten.
Reden: Externe links a.u.b. altijd tussen [url]link[/url] zetten.
Zo, de eerste week en kilometers met de Anakees 2 zit erop en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben. In vergelijking met de Trail Attacks die eraf kwamen is de voorkant van de motor een heel stuk stabieler geworden (had erg last van shimmy met de TA's
) en het bochtengedrag is een stuk rustiger. Daar waar de TA's altijd een beetje "vallerig" aanvoelden, zijn de Michelins een stuk vaster in de bocht.
Je moet een fractie meer input geven in de bochten, maar dat went binnen 10 kilometer. Daarna voelt het eigenlijk lekkerder dan het erg lichte stuurgevoel van de TA's.
Kortom: een bandenset die mij veel vertrouwen geeft. Ik ben erg tevreden en ben benieuwd hoe ze zich houden op de langere termijn.

Je moet een fractie meer input geven in de bochten, maar dat went binnen 10 kilometer. Daarna voelt het eigenlijk lekkerder dan het erg lichte stuurgevoel van de TA's.
Kortom: een bandenset die mij veel vertrouwen geeft. Ik ben erg tevreden en ben benieuwd hoe ze zich houden op de langere termijn.
- Vstromrijder
- DL1000 berijder
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
je kan ze de volgende keer beter hier bestellen [url]https://www.mopedreifen.de/ [/ur]Robert_vd_B schreef:Twee Anakees 2 van http://www.motorbandenmarkt.nl : 221.50
scheeld toch gauw zo'n 50 euro, ik ben meestal rond de 211 kwijt incl verzenden. En nooit meer dan een week levertijd gehad.
Echt een perfecte service daar
Laatst gewijzigd door Stroompje op wo 10-10-2012, 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Externe Links tussen de [url] en [/url] code's plaatsen aub.....!!
Reden: Externe Links tussen de [url] en [/url] code's plaatsen aub.....!!
Een dag niet gereden is een dag niet geleefd! 

Jaha, dat klopt wel, maar ook bij Mopedreifen moeten ze nog gemonteerd worden, dus dan is het prijsverschil ongeveer €16 op twee banden. Montage komt er hoe dan ook bij (want da kannik zelluf nie.....)