Pagina 1 van 1

Stuiterende koppeling dl 1000 K5

Geplaatst: do 26-04-2012, 15:23
door Claudio.D
Hallo allemaal

Sind kort heb ik een dl 1000 uit 2006 (k5) en ik verneem dat als ik met slippende koppeling plotseling
een stoot gas geef, het net is als of de koppeling meer gaat aan grijpen en dit geeft een geschud door
het hele frame. Het is erger als get blok nog niet warm is. Gedraag ik me echter keurig op mn fiets
merk ik er helemaal niets van. Weet iemand wat dit kan zijn

Voor de rest een super ding zo`n DL 1000

ps heeft iemand een idee hoe ik aan een werkplaats hand boek kom?

Re: Stuiterende koppeling dl 1000 K5

Geplaatst: do 26-04-2012, 16:10
door PDvD
Goed zoeken op internet ;)
Schudden doet de mijne ook wel eens.. geef je waarschijnlijk gas in een te hoge versnelling en dan gaat ie bokken.

Re: Stuiterende koppeling dl 1000 K5

Geplaatst: do 26-04-2012, 20:35
door Claudio.D
Hoi,

Het is absoluut geen bok gedrag, dit gebeurt nl rond de 5 duizend
Toeren. Mijn Dl is nl ook geremapped door hoegee, heeft k&n
Lucht filter en iridium pitten. Je merkt het nl ook niet op lagere
Toeren.

Elk geval thnx voor je reactie :D

Re: Stuiterende koppeling dl 1000 K5

Geplaatst: do 26-04-2012, 21:24
door Cronny
met slippende koppeling plotseling
een stoot gas geef
Dit heeft enkel zin als u zo snel mogelijk uw koppeling wil verbranden.
Voor werkplaatshandboek staan er verschillende links op het forum
http://forum.v-strom.nl/viewtopic.php?f ... ual#p83031

Re: Stuiterende koppeling dl 1000 K5

Geplaatst: vr 27-04-2012, 07:19
door Wullebolle
Claudio.D schreef:Hoi,

Het is absoluut geen bok gedrag, dit gebeurt nl rond de 5 duizend
Toeren. Mijn Dl is nl ook geremapped door hoegee, heeft k&n
Lucht filter en iridium pitten. Je merkt het nl ook niet op lagere
Toeren.

Elk geval thnx voor je reactie :D
WTF?
Waarom slippende koppeling op 5000 rpm?
Trek je wheelies ofzo? Of wil je je koppelingsplaten blauwheet stoken?
Klinkt als stel licht kromme koppelingsplaten

Bibbert ie ook als je gewoon op een standaard manier optrekt zonder slippende kopppeling? ttz schakelen aan max 5000, en cruisend rijden tussen 3500 & 4500?

Re: Stuiterende koppeling dl 1000 K5

Geplaatst: vr 27-04-2012, 09:41
door Hunter6
Het eerste waar ik zo aan denk is een versleten koppeling. Is het een schokkende beweging die erop lijkt alsof de koppeling pulseert?

Re: Stuiterende koppeling dl 1000 K5

Geplaatst: vr 27-04-2012, 13:58
door Soesko
Misschien heb je verouderde of verkeerde olie in je blok. Dat wil ook wel eens problemen met de koppeling geven.

Re: Stuiterende koppeling dl 1000 K5

Geplaatst: di 01-05-2012, 10:38
door Claudio.D
Thanx voor alle reactie`s het was idd vervuilde olie in het blok :lol:

Re: Stuiterende koppeling dl 1000 K5

Geplaatst: di 01-05-2012, 11:07
door Claudio.D
Beetje dom van mij ik heb de service manual gewoon op pdf staan :oops:

Re: Stuiterende koppeling dl 1000 K5

Geplaatst: di 01-05-2012, 21:22
door Wullebolle
Claudio.D schreef:Thanx voor alle reactie`s het was idd vervuilde olie in het blok :lol:
Hoe bedoel je vervuilde olie? Zat ze er dan al 20.000km in of wa?
Of zat er verkeerde (auto) olie in?

Re: Stuiterende koppeling dl 1000 K5

Geplaatst: vr 04-05-2012, 13:42
door Claudio.D
Nee hoor de olie was 12000 km oud en git zwart. Heb het blok warm laten draaien en koppeling vast
gezet met een tie strip, toen afgetapt en uit laten lekken zodat allesook tussen de platen zou verdwijnen.
toen motul 5100 er in en het was over. (uiteraard ook filter vervangen)

Re: Stuiterende koppeling dl 1000 K5

Geplaatst: za 05-05-2012, 10:43
door Bozobin †
Claudio.D schreef:Nee hoor de olie was 12000 km oud en git zwart. Heb het blok warm laten draaien en koppeling vast
gezet met een tie strip, toen afgetapt en uit laten lekken zodat allesook tussen de platen zou verdwijnen.
toen motul 5100 er in en het was over. (uiteraard ook filter vervangen)
Hier maak je even een denkfoutje.
Waar denk je dat meer olie aan blijft hangen, koppelingsplaten die heel stijf op elkaar gedrukt worden of laten die en beetje los van elkaar aan het uitdruipen zijn ?

Nog afgezien van het feit dat dat wat aan de platen blijft hangen zo marginaal is dat het totaal geen invloed heeft.
Mocht er al olie achterblijven dan ligt dat onder in je carter, samen met evt vervuiling.
Daar hoef je trouwens helemaal niet benauwd voor te zijn want waarom denk je dat de olie door het filter gaat VOORDAT het het blok in geperst wordt ?

Re: Stuiterende koppeling dl 1000 K5

Geplaatst: za 05-05-2012, 14:34
door Wullebolle
12000km zal wel niet de oorzaak zijn geweest.
Olie kan wel zééér oud geweest zijn, vol mayonaise, of gewoon foute (auto) olie voor droge koppelingen ...

Maa tis opgelost dus :-)}