Pagina 1 van 1
OEM lagers
Geplaatst: wo 18-08-2010, 21:37
door Remko
Zijn blijkbaar niet veel soeps....
Kettingwiellager 3000 km geleden vervangen en nu, met nog geen 50.000 op de teller, blijken de voorwiellagers ook aan gruzels. Lagers blijken maar aan 1 kant een stofkapje te hebben. Morgen even knappe lagers halen, welke aan beide zijden zijn afgedicht. Wel een rib uit mijn lijf, kosten toch 12 euro per stuk...
Achterwiellagers draaien nog zo als het hoort, geen piepje of kraakje te voelen!
Morgen middag 2 keer nieuw rubber, BW 501 en 502 en nieuwe voorwiellagers! Dat gaat weer lekker sturen worden!!

Re: OEM lagers
Geplaatst: wo 18-08-2010, 22:17
door Cronny
Re: OEM lagers
Geplaatst: wo 18-08-2010, 22:19
door Capri
Ik gebruik zelf altijd SKF lagers voor profesionele toepassingen.
Deze hebben nagenoeg voor elke lager een vervangende lager.
Top kwaliteit!
Re: OEM lagers
Geplaatst: wo 18-08-2010, 22:32
door Cronny
Laat ons het houden op degelijke kwaliteit.
Voor top kwaliteit FAG,INA,BARDEN,enz.
Dit is niet echt nodig voor toepassingen zoals op een motorfiets
Re: OEM lagers
Geplaatst: wo 18-08-2010, 22:42
door John007
Remko schreef:Zijn blijkbaar niet veel soeps....
Kettingwiellager 3000 km geleden vervangen en nu, met nog geen 50.000 op de teller, blijken de voorwiellagers ook aan gruzels. Lagers blijken maar aan 1 kant een stofkapje te hebben. Morgen even knappe lagers halen, welke aan beide zijden zijn afgedicht. Wel een rib uit mijn lijf, kosten toch 12 euro per stuk...
Achterwiellagers draaien nog zo als het hoort, geen piepje of kraakje te voelen!
Morgen middag 2 keer nieuw rubber, BW 501 en 502 en nieuwe voorwiellagers! Dat gaat weer lekker sturen worden!!

Ik had mijn achterwiellagers bij 9000 km al kapot.
Er zijn toen betere lagers met afdichting ingezet.
Re: OEM lagers
Geplaatst: wo 18-08-2010, 22:50
door Capri
Cronny schreef:Laat ons het houden op degelijke kwaliteit.
Voor top kwaliteit FAG,INA,BARDEN,enz.
Dit is niet echt nodig voor toepassingen zoals op een motorfiets
Degelijk vind ik ook prima, ik ben geen specialist...
Het is mijn persoonlijke ervaring meer niet.
Een groot voordeel vind ik dat ik de lagers gewoon kan ophalen in Rotterdam.
Je hebt gelijk, het is geen vliegtuigmotor!
Re: OEM lagers
Geplaatst: do 19-08-2010, 21:31
door Remko
Zo ziet het OEM lager er dus uit...
Nu zitten er FAG lagers in en uiteraard met dubbelzijdige afdichting...
Als dat ding er toch zo bijstaat....
Morgen even de banden siliconen vrij rijden en dan is die weer beter dan nieuw!!

Re: OEM lagers
Geplaatst: vr 20-08-2010, 18:03
door Johan_Be
hoe merk je dat die lagers kapot zijn ??? Ik ben een leek op dat gebied.
Als ik aan het gas draai en het gaat vooruit ben ik best tevreden .

Re: OEM lagers
Geplaatst: vr 20-08-2010, 22:08
door Remko
Johan_Be schreef:hoe merk je dat die lagers kapot zijn ??? Ik ben een leek op dat gebied.
Als ik aan het gas draai en het gaat vooruit ben ik best tevreden .

Herrie uit het voorwiel.
Speling op het voorwiel.
Twijfelachtig draaien met de hand.
Vreemd slijtage profiel.
Onzeker en zoekerig bochten gedrag.
Bandenboer heeft moeite met balanceren.
En last but not least, als ze er bij inspectie uitzien als op de foto!!

Re: OEM lagers
Geplaatst: za 18-09-2010, 11:29
door Rhino Rider
Deze week bij 33300km veel gekraak en gepiep uit het voorwiel

Dacht eerst dat er een auto naast me een slippende ventilatorriem had.
Toch maar even de weg af..en ja hoor.. ook een lager aan gruzels.
Lager vervangen en rijden maar...

Ik zie ook nooit verkeersdrempels
