Veluwe IJsselvalei treffen, tweede editie, 26 september 2009
Geplaatst: zo 26-04-2009, 11:45
Na het fantastische treffen in Friesland wordt het weer hoog tijd om het volgende evenement in de agenda te krijgen.
De Veluwe IJsselvalei rit. Wordt dit nu ook een jaarlijks Vstrom treffen? Aan jullie de keus.
Noteer alvast in de agenda:
Zaterdag, 26 september 2009
En beste zuiderburen, jullie zijn natuurlijk ook van harte welkom. Organiseer eventueel een meerdaags weekend op een van de vele campings alhier in deze contreien.
Lijst van deelnemers:
1) Paul en Anneke (Voorthuizen)
******************************* INFO LATER BIJGEVOEGD ********************************************************************************************************************
Beste deelnemers, nog twee weken en dan is het eindelijk zo ver.
Het Veluwe IJsselvalei treffen
Ter herinnering,
Zaterdag, September 26
Verzamelen bij:
De Valkenier
Dr. Willem Dreeslaan 10
Barneveld
http://www.de-valkenier.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Verzamelen vanaf 9:00 's morgens
Vertrek uiterlijk 10:30 's morgens
Tips
Ik heb besloten toch een paar kleine aanpassingen aan te brengen op een klein aantal puntjes. De nieuwe variant in GPX formaat
wil ik wel beschikbaar stellen. Wees ervan bewust dat er een mogelijk een afwijking in kan zitten met de route die daadwerkelijk gereden gaat worden. Wil je een copietje, laat even weten middels een berichtje. Dan stuur ik deze naar je mail adres.
Belangrijk
Protocol:
Route aanwijzingen
Er zijn een aantal punten in de route die anders kunnen zijn dan de verwachting. Let wel, dit lijstje is vast onvolledig!
De Veluwe IJsselvalei rit. Wordt dit nu ook een jaarlijks Vstrom treffen? Aan jullie de keus.
Noteer alvast in de agenda:
Zaterdag, 26 september 2009
En beste zuiderburen, jullie zijn natuurlijk ook van harte welkom. Organiseer eventueel een meerdaags weekend op een van de vele campings alhier in deze contreien.
Lijst van deelnemers:
1) Paul en Anneke (Voorthuizen)
******************************* INFO LATER BIJGEVOEGD ********************************************************************************************************************
Beste deelnemers, nog twee weken en dan is het eindelijk zo ver.
Het Veluwe IJsselvalei treffen
Ter herinnering,
Zaterdag, September 26
Verzamelen bij:
De Valkenier
Dr. Willem Dreeslaan 10
Barneveld
http://www.de-valkenier.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Verzamelen vanaf 9:00 's morgens
Vertrek uiterlijk 10:30 's morgens
Tips
- Ongeveer 200 meter van het startpunt is een benzinepomp. Zorg dat je tank vol zit. Zelfs met mijn zuipende DL-1000 kan ik deze route makkelijk op één tank rijden
- Neem wat te eten mee. De eerste helft van de route (tot het restaurant) is redelijk lang. Ik hoop daar tussen half twee en twee uur te arriveren. Bij Elburg (korte pauze plaats) kun je dan een buffertje aanleggen om het vol te houden
Ik heb besloten toch een paar kleine aanpassingen aan te brengen op een klein aantal puntjes. De nieuwe variant in GPX formaat
wil ik wel beschikbaar stellen. Wees ervan bewust dat er een mogelijk een afwijking in kan zitten met de route die daadwerkelijk gereden gaat worden. Wil je een copietje, laat even weten middels een berichtje. Dan stuur ik deze naar je mail adres.
Belangrijk
Protocol:
- Iedereen is "verantwoordelijk" voor de rijder achter hem. Als je deze mist dan bij de eerstvolgende route afslag stoppen en wachten. Als iedereen dit doet ben je er zeker van dat je de groep weer terug zult vinden
- We gebruiken onze weghelft optimaal, door onze positie op de weghelft daar te kiezen dat we langs onze voorganger kunnen kijken. Ondanks de ogenschijnlijke langere remweg, houden we toch voldoende afstand!
- Een ieder rijdt deze route geheel voor eigen verantwoordelijkheid
- Je rijdt de route als zelfstandig beslissend individu, en houdt rekening met het verkeer. Je houdt voldoende afstand, en begrijpt dat de andere motorrijders ook op vreemd terrein zijn met de daardoor voorspelbare "onverwachte" reakties
- Lees bovenstaande twee punten nogmaals
- De te rijden route kan afwijken van de eerder geschetste route. Je navigatie systeem kan een andere aanwijzing geven dan wat de rijder(s) voor je doen. Je ben volledig vrij in je handelen op dat moment, en tijdens andere momenten. Met deze vrijheid komt ook de erbij horende volledige aansprakelijkheid
- De route gaat over vele kleine wegen. Hier is landbouwverkeer aanwezig. Veel wegen zijn niet optimaal (gehavend en/of vervuild wegdek). Pas met name op in bochtige gedeelten waar vaak grind, zand, stof en andere zaken op het wegdek liggen
- Het maais staat hoog. Dit neemt vaak al het uitzicht weg. Rijdt ten alle tijden met gepaste snelheid. Aniticipeer op "plotseling" zichtbaar verkeer
- Verwacht deze dag fietsers en andere recreatieve weggebruikers die geen of op verkeerde manier rekening houden met een stoet motorrijders. Met enige regelmaat zitten deze weggebruikers te dromen over het mooie landschap, en zijn zich verminderd bewust van het verkeer om zich heen
- We komen langs heel veel uitritten van weide, en akkerland. Vaak onoverzichtelijk. Hier kunnen landbouw of andere voertuigen plotseling de weg oprijden
- We komen langs heel veel uitritten van landhuizen, boerderijen, etc. Vaak zijn deze uitermate onoverzichtelijk. Houdt terdege rekening met "spontaan verschijnend" verkeer.
- Meerdere keren zullen we doorgaande wegen oversteken. Dat de voorligger het haald is geen garantie dat jij ook een veilige oversteek zult maken. Kijk altijd heel goed uit en bepaald zelf wanneer het voor jouw veilig is om over te steken. Voorkom "even snel" om te zorgen dat de persoon achter je zonder uitkijken volgt. Wacht tot je voorganger weg is, zodat je geen belemmering hebt aan de overkant: steek pas over als er plaats is aan de andere kant.
- Een aantal maal moeten we linksaf een doorgaande weg op. Om vlak erna deze weg, middels rechts af slaan, weer te verlaten (of omgekeerd). Je voorligger kan dus al gaan afremmen terwijl jij mentaal nog met "gasgeven en vaart maken" bezig bent. Houdt afstand en onthoud dat hoofdwegen voor de hele route slechts een noodzakelijk kwaad zijn waar we zo min mogelijk op willen rijden: komen we erop, dan gaan we er vast heeeel snel weer vanaf
- De route bevat een klein stukje onverhard. Hierin zit een zeer scherpe bocht naar links. Al snel gevolgd door wederom een scherpe bocht naar rechts. Houdt hier heel ruim afstand met de voorligger. Pas je remtechniek hier aan! (zie ook "route details" hieronder)
- Lees de route details aan het eind van dit bericht
Route aanwijzingen
Er zijn een aantal punten in de route die anders kunnen zijn dan de verwachting. Let wel, dit lijstje is vast onvolledig!
- In de buurt van Nijkerk gaan we rechtsaf. De klinkerweg gaat dan over in een stukje onverhard. We doorkruisen hier een boerenerf
- Nadat we het spoor zijn overgestoken, moeten we links af de doorgaande weg op. Kijk uit. Hier rijdt men hard. Honderd meter verder verlaten we deze weg door rechts af te slaan. Pas op bij oversteken fietspad
- Na een serie van drie (grotere) rotondes zal de laatste rotonde driekwart genomen worden. Direct daarna gaan we de snelweg op. Dit is vlak bij Harderwijk. Op de snelweg zullen we direct de volgende afslag weer pakken. Deze "shortcut" voorkomt de passage van een aantal verkeerslichten die we anders hadden moeten trotseren. Aan het eind van afrit, gaan we bij de stoplichten links. Over de snelweg (wederom een stoplicht). Hierna is er mogelijk even file vorming. Dit door werk aan de weg. Een vervelend stukje waar de groep gesplitst zal worden. Blijf rustig. Ca één kilometer verder (bij de eerst volgende verkeerslichten) verlaten we deze ellende door rechtsaf te slaan. Ga nu rechtdoor. Hier zullen we de groep weer bij elkaar laten komen
- Na een heel leuk stukje zien we tenslotte Elburg. Vlak voor Elburg moeten we rechtsaf, via een doorlopende weg. Wederom: hier rijd men hard. Wij blijven op deze weg en gaan bij de rotonde rechtsaf
- In Elburg een korte pauze.
- Na Elburg wordt het alweer snel "kleine wegen" die uiteindelijk uitkomen op de dijk langs de IJssel.
- We gaan de snelweg onderdoor, en dan een stukje over een doorgaande weg. Nadat we deze hebben verlaten moeten we iets later over een weg rechtdoor een inrit op. Dit lijkt verwarrend. Houdt het verkeer in de gaten!
- We komen nu op het onverharde stuk weg met de scherpe bocht naar links. Bij de scherpe bocht naar rechts iets verderop passeren we een fietspad. Doe voorzichtig. Dit gedeelte is behoorlijk onoverzichtelijk
- Na dit mooie stukje bos wederom even uikijken op een doorgaande weg. We gaan linksaf deze weg op, om er direct weer af te gaan
- Stukje langs het Apeldoorns kanaal,en even later via de IJsseldijk
- Het restaurant in Welsum doen we nu aan om even de inwendige mens te verzorgen
- We blijven de dijk volgen totdat we in de verte aan de overkant Deventer zien. Dan verlaten we de dijk. Iets later rechtsaf een doorgaande weg op, en direct na de Chinees aan de overkant, links er weer af
- We rijden even langs de A1. Om dan weer omhoog te gaan. Wederom een doorgaande weg (links, en rechts er weer af
- Op gegeven moment de A50 over, en een paar kiometer later bij een vijfsprong de weg oversteken. Kijk hier uit. Niet echt overzichtelijk. Aan de overkant iets verder wachten we totdat iedereen er weer is
- Op gegeven moment komen we bij de "ijscoboer van vorig jaar" Helaas, we rijden door
- In Elspeet wederom een druk punt. Links af de doorgaande weg op. Een kilometer verlaten we deze weer door rechts af te slaan
- Tenslotte komen we bij het eindpunt in het dorpje Garderen. We proberen de parkeerplaats van Albert H. te gebruiken om de motor te stallen. Waarna we oversteken en de Italiaanse IJsboer van wat clandizie te voorzien
- Dit is tevens het einde van de tocht. Vlak bij Garderen is er een oprit naar de A1 om, indien gewenst, weer snel naar huis te kunnen.