Gisteren op weg naar het werk viel dashboard weer uit. Had ik al eerder een keer last van gehad, dus ik wist dat de zekering weer was doorgebrand. Gelukkig was ik dicht bij het werk en in de garage even naar gekeken. Nieuwe zekering erin en weer doorgebrand. Alleen de koplampen doen het dan nog. Meteen de dealer gebeld en kon vrijdagmiddag terecht. Zekere voor het onzekere genomen en wilde graag voor donker daar zijn. Best wel eng zonder achterlicht, want mensen reageren toch op bv remlicht. Heelhuids aangekomen. Meteen maar gezegd om een kleine beurt te laten doen. Teller staat nu op 35 dkm. Ik heb principe van 6000 interval maar losgelaten en mag mij ook om de 7 tot 8 dkm. Bleek doorbranden veroorzaakt te worden door een enkele draad tussen de kabelboom (die al eerder gemodificeerd was) die op 3 plekken versleten was en contact maakte met frame.

Ik stond echt verbaast toen ik dit hoorde. Hoe kan dit nou. Ik twijfel niet aan mijn dealer maar is toch raar. Ze hebben hem binnen 3,5 uur weer helemaal in orde gekregen. Rekening naar Nimag.
Nu de kleine beurt nog. Er zat corrosie bij stekkers en is goed gemaakt. Verder olie, filter, koelvloeistof, remblokken voor en nieuwe kettingset. Totale rekening 446 euro incl btw. Alles is weer gesmeerd en rijdt weer als nieuw. Ik had een leenmotor en was weer blij met mijn eigen motor. De strom rijdt gewoon top!!! Het gekke is dat als je wat anders hebt gereden dat de strom toch weer het best is.
Voor de statistieken: ik heb met de Trailwings bijna 30 dkm gereden en kon zeker nog wel tot 35 gaan, maar ik dacht de vrieskou voor te zijn. Verder met 1ste kettingset 35 dkm gereden en dit kon nog wel tot 40 dkm. Voordeel van regelmatig (2 keer per week) smeren met Osco.