12V zekeringdoos installeren: hoe verder?
Geplaatst: di 19-04-2016, 21:31
Hi, ik zit met een soort-van-issue. Ik heb sinds ik mijn K6 heb (juli vorig jaar) meteen een mooie Blue Sea Systems zekeringdoos gekocht, met het plan om deze netjes te installeren (geschakelde draad gebruiken icm 12V relais) om zo mijn TT400 van prik te voorzien. Tevens wil ik een 12V plug op mijn stuur erbij plaatsen (in het beugeltje van mijn gaskabel, past precies
), en later mogelijk nog mistlampen, en wie weet wat nog meer
.
De afgelopen maanden heb ik e.e.a. verzameld van wat ik denk nodig te hebben om dit allemaal voor elkaar te krijgen. Het laatste wat ik binnenkreeg was een paar meter (voor de zekerheid
) Flexo Clean Cut 3/8" (9,5mm) om mijn kabels netjes te kunnen bundelen (http://www.techflex.nl/general-purpose- ... 41_47.html" onclick="window.open(this.href);return false;). Een aantal dingen heb ik op de foto getoond.
Een punt waar ik het meest over twijfel, zijn de krimpschoenen/ogen/etc. Ik heb bij Radio Twenthe in Den Haag een krimptang gekocht voor geïsoleerde kabelschoenen (dubbel), incl een paar setjes (Velleman) kabelogen/schoenen. Deze werken allemaal prima (beetje mee gespeeld), maar na online wat voorbeelden gezien te hebben/fora gelezen te hebben, en ook de voorbeelden in "The essential guide to motorcycle travel" door Dale Cayner (leuk boek, aanrader), twijfel ik of dit materiaal wel geschikt is voor motortoepassingen. Het materiaal van de kabelogen is hard plastic, en ik weet niet of het koper geleiding is. Vaak zie je echter dat mensen ongeïsoleerde schoenen/ogen gebruiken en dan er een doorzichtige bescherming (PVC?) er overheen schuiven. Of kabelschoenen met krimpkous om het waterdicht te maken.
Heeft er iemand tips /suggesties wat ik nu het beste kan doen? Gewoon doorgaan met wat ik heb, of toch wat meer investeren en het écht goed aanpakken. Of een tussen oplossing? Dank!


De afgelopen maanden heb ik e.e.a. verzameld van wat ik denk nodig te hebben om dit allemaal voor elkaar te krijgen. Het laatste wat ik binnenkreeg was een paar meter (voor de zekerheid

Een punt waar ik het meest over twijfel, zijn de krimpschoenen/ogen/etc. Ik heb bij Radio Twenthe in Den Haag een krimptang gekocht voor geïsoleerde kabelschoenen (dubbel), incl een paar setjes (Velleman) kabelogen/schoenen. Deze werken allemaal prima (beetje mee gespeeld), maar na online wat voorbeelden gezien te hebben/fora gelezen te hebben, en ook de voorbeelden in "The essential guide to motorcycle travel" door Dale Cayner (leuk boek, aanrader), twijfel ik of dit materiaal wel geschikt is voor motortoepassingen. Het materiaal van de kabelogen is hard plastic, en ik weet niet of het koper geleiding is. Vaak zie je echter dat mensen ongeïsoleerde schoenen/ogen gebruiken en dan er een doorzichtige bescherming (PVC?) er overheen schuiven. Of kabelschoenen met krimpkous om het waterdicht te maken.
Heeft er iemand tips /suggesties wat ik nu het beste kan doen? Gewoon doorgaan met wat ik heb, of toch wat meer investeren en het écht goed aanpakken. Of een tussen oplossing? Dank!