Met een L3 en een Griso in de Alpen
Geplaatst: vr 12-06-2015, 12:07
Net teruggekomen van een prachtige tour met de Vstrom en mijn maat met een MotoGuzzi Griso 12008v. Groot verschil qua motor, maar gelukkig zitten we op 1 lijn qua tempo en ideeën over een leuke motorvakantie.
Dag 1 zijn we via Cochem binnendoor naar Saarbrucken gereden en naar het Zwarte Woud waar we een hotel hadden geboekt 20 minuten van het museum in Mulhouse.
Altijd mooi vergezicht bij de Moezel

Dag 2 zijn we eerst Bugatti's en ander moois gaan kijken in Mulhouse, om daarna een route over Zwitserland te rijden via Biel (langs de Rolex fabriek) en Evian naar het eindpunt bij Thonon-Les-Baines.
Vanaf dag 3 zijn we de collen gaan beklimmen. Prachtige vergezichten, de Vstrom heeft echt zijn best gedaan de Griso bij te houden vooral de col omhoog was een uitdaging maar hij heeft het dapper volgehouden. Het stuk rondom Val D' Isere was schitterend




Daarna weer richting het noorden gereden naar huis. Conclusie: de Alpen zijn prachtig om te rijden, de VStrom is hier voor mij de ideale motor. Een 1000 staat nu op de bucketlist zodat ook de collen omhoog nog wat vlotter gaan maar is niet echt nodig meer een luxe. Op naar de volgende trip, en wie weet toch met een nieuwe 1000 in kleur beige
Dag 1 zijn we via Cochem binnendoor naar Saarbrucken gereden en naar het Zwarte Woud waar we een hotel hadden geboekt 20 minuten van het museum in Mulhouse.
Altijd mooi vergezicht bij de Moezel

Dag 2 zijn we eerst Bugatti's en ander moois gaan kijken in Mulhouse, om daarna een route over Zwitserland te rijden via Biel (langs de Rolex fabriek) en Evian naar het eindpunt bij Thonon-Les-Baines.
Vanaf dag 3 zijn we de collen gaan beklimmen. Prachtige vergezichten, de Vstrom heeft echt zijn best gedaan de Griso bij te houden vooral de col omhoog was een uitdaging maar hij heeft het dapper volgehouden. Het stuk rondom Val D' Isere was schitterend




Daarna weer richting het noorden gereden naar huis. Conclusie: de Alpen zijn prachtig om te rijden, de VStrom is hier voor mij de ideale motor. Een 1000 staat nu op de bucketlist zodat ook de collen omhoog nog wat vlotter gaan maar is niet echt nodig meer een luxe. Op naar de volgende trip, en wie weet toch met een nieuwe 1000 in kleur beige
