rammelend koppelingshuis
Re: rammelend koppelingshuis
http://www.gls-netherlands.com/CustomsF ... id=50#faq1
Waarom moet ik invoerrechten en BTW over eigen goederen betalen?
U hoeft geen invoerrechten en BTW over eigen goederen te betalen wanneer u met bewijsstukken kunt aantonen dat de goederen uw eigendom zijn. Indien het verhuisgoederen zijn, zoals persoonlijke goederen van studenten, kunt u een vrijstelling halen bij de inspectie van de douane in uw woonplaats.
Dus eerst langs de douane alvorens je de koppeling laat versturen.
Het kopie bewijsstuk stuur je naar het bedrijf die jou een gemodificeerde koppeling opstuurt, hij doe het bewijstuk in de doos en klaar is klara?
GR.
Waarom moet ik invoerrechten en BTW over eigen goederen betalen?
U hoeft geen invoerrechten en BTW over eigen goederen te betalen wanneer u met bewijsstukken kunt aantonen dat de goederen uw eigendom zijn. Indien het verhuisgoederen zijn, zoals persoonlijke goederen van studenten, kunt u een vrijstelling halen bij de inspectie van de douane in uw woonplaats.
Dus eerst langs de douane alvorens je de koppeling laat versturen.
Het kopie bewijsstuk stuur je naar het bedrijf die jou een gemodificeerde koppeling opstuurt, hij doe het bewijstuk in de doos en klaar is klara?
GR.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7703
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: rammelend koppelingshuis
Ik denk dat die redenatie niet op gaat. Als je een artikel dat in Nederland is gekocht alleen maar heen en weer zou sturen gaat dat op. Maar de kosten van het geleverde product, namelijk de modificatie plus de verzendkosten, zijn € 310,50. En die kosten voor het geleverde product, of dat nu materiaal of diensten zijn maakt niet uit, voer je in vanuit een niet EU land. Betekent dus gewoon betalen als de douane het opent en/of controleert. Brief van origine of niet, dat maakt in dit geval niet uit.


Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: rammelend koppelingshuis
Het enige wat helpt is de korf wat vettig maken en zeggen dat het een versleten onderdeel is met de waarde van 40 euro.
maar dat moet de zender doen en dan kan er geen factuur in de doos zitten.
doos aan de binnenkant een beetje zwart maken en klaar.
maar dat moet de zender doen en dan kan er geen factuur in de doos zitten.
doos aan de binnenkant een beetje zwart maken en klaar.
Re: rammelend koppelingshuis
Hoi,
Het product wat jij ontvangt van hun 'de gemodificeerde koppeling' is toch jou 'orginele'
Vandaar eerst papieren halen bij de douane dan stuur je dat papier per mail op naar de persoon die de koppeling gaat modificeren die stopt het papier bij die gemodificeerde koppeling, als het ware jou orginele is die is aangepast.
Dan heb jij gewoon jou koppeling heen en weer gestuurd en dat mag gewoon.
Of staan er serienummers in die dingen of zo?
De factuur kunnen ze je wel sturen via e-mail hoeft die ook niet in het doosje.
GR.
Of ik denk weer veel te simpel komt nog al eens voor gehe.
Het product wat jij ontvangt van hun 'de gemodificeerde koppeling' is toch jou 'orginele'

Vandaar eerst papieren halen bij de douane dan stuur je dat papier per mail op naar de persoon die de koppeling gaat modificeren die stopt het papier bij die gemodificeerde koppeling, als het ware jou orginele is die is aangepast.
Dan heb jij gewoon jou koppeling heen en weer gestuurd en dat mag gewoon.
Of staan er serienummers in die dingen of zo?
De factuur kunnen ze je wel sturen via e-mail hoeft die ook niet in het doosje.
GR.
Of ik denk weer veel te simpel komt nog al eens voor gehe.
Re: rammelend koppelingshuis
Ja je kan het ieder geval proberen kan nooit kwaad
En nee er staan geen serie nummers in.
En nee er staan geen serie nummers in.
Re: rammelend koppelingshuis
En mocht het door de douane onderschept worden dan wordt je gebeld.
Want de man die het terug stuurt vraagt jou telefoon nummer voor de douane
Want de man die het terug stuurt vraagt jou telefoon nummer voor de douane
Re: rammelend koppelingshuis
Even een update vandaag de nieuwe koppeling gemonteerd.
En een stuk gereden.
Conclusie helemaal top geen geratel meer en naar mijn mening schakelt de motor ook soepeler dus echt een aanrader om te doen.
En een stuk gereden.
Conclusie helemaal top geen geratel meer en naar mijn mening schakelt de motor ook soepeler dus echt een aanrader om te doen.
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: rammelend koppelingshuis
Dat is mooi, ik ga eens goed nadenken 

- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1404
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: rammelend koppelingshuis
Hier gaat het ook gebeuren, een aangepaste koppelingskorf. Ben nog ff aan t uitzoeken wat de beste maker is (vermoed de amerikaan). Op dit moment zit een vriend van me in Amerika, en die komt midden april terug naar nederland. Kan ie mooi de korf meenemen, scheelt toch weer in de kosten. En dan komt ie precies op tijd voor t grote onderhoud aan mn strom.
Ben benieuwd
.
Ben benieuwd

Gr. Chiel
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: rammelend koppelingshuis
ik heb nog eens goed gekeken, maar het is niet te vinden wat er precies gedaan wordt.
Heb 2 korfen liggen, 3 incl. die van mij. als ik het geld kan missen dan ga ik er ook (bij de amerikaan) aan beginnen. Hopen dat dit niet voor niets is!
Bij veel "upgrades" of "100% zeker dat dit de oplossing bied" verhalen heb ik al veel pech gehad.
Zo merk ik maar ernstig weinig van mijn betere achterveer... dus het blijft een gok.
Hoe ben jij van plan de korf te demonteren? aangezien je er "speciaal" gereedschap voor nodig hebt.
Heb 2 korfen liggen, 3 incl. die van mij. als ik het geld kan missen dan ga ik er ook (bij de amerikaan) aan beginnen. Hopen dat dit niet voor niets is!
Bij veel "upgrades" of "100% zeker dat dit de oplossing bied" verhalen heb ik al veel pech gehad.
Zo merk ik maar ernstig weinig van mijn betere achterveer... dus het blijft een gok.
Hoe ben jij van plan de korf te demonteren? aangezien je er "speciaal" gereedschap voor nodig hebt.
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1404
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: rammelend koppelingshuis
We hebben met meerdere echte techneuten en mensen die veel van motoren begrijpen er naar zitten kijken en zij vermoeden dat ze het probleem begrijpen. Alleen de oplossing is dus lastig.
Helaas worden er voor zover ik weet geen losse pakketen verkocht om de rammel zelf wel op te lossen. Voor bijvoorbeeld sommige gsx moddelen is dit wel het geval.
Over de aanpak van de engelsman en de amerikaan zeggen zij dat t grofweg t zelfde is. Alleen doet de amerikaan meer, zoals het uitbalenceren van de korf. Vraag is of dit nodig is.
Punt blijft dat de amerikaan goedkoper is na alle kosten en teruggaves.
Op t moment zit een vriend van mij in de usa en komt midden april terug, hij neemt de korf voor mij mee. Scheelt verzendkosten en evt invoerrecht.
Als de korf tzt hier gaan we kijken of t evt niet zelf te maken is ...
Betreft demontage en montage voorzie ik geen moeilijkheden. Een tool om het huis vast te houden is eenvoudig te maken. Verder heb ik de beschikking over een dikke pneumatischslagmoersleutel en vliegwiel en lager trekkers in de grote van 2 euro muntstukken tot 45cm.
Helaas worden er voor zover ik weet geen losse pakketen verkocht om de rammel zelf wel op te lossen. Voor bijvoorbeeld sommige gsx moddelen is dit wel het geval.
Over de aanpak van de engelsman en de amerikaan zeggen zij dat t grofweg t zelfde is. Alleen doet de amerikaan meer, zoals het uitbalenceren van de korf. Vraag is of dit nodig is.
Punt blijft dat de amerikaan goedkoper is na alle kosten en teruggaves.
Op t moment zit een vriend van mij in de usa en komt midden april terug, hij neemt de korf voor mij mee. Scheelt verzendkosten en evt invoerrecht.
Als de korf tzt hier gaan we kijken of t evt niet zelf te maken is ...
Betreft demontage en montage voorzie ik geen moeilijkheden. Een tool om het huis vast te houden is eenvoudig te maken. Verder heb ik de beschikking over een dikke pneumatischslagmoersleutel en vliegwiel en lager trekkers in de grote van 2 euro muntstukken tot 45cm.
Gr. Chiel
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: rammelend koppelingshuis
Ik heb een wringijzer, beter dan een cheap ass compressor en slagsleutel die ik heb haha.
een fatsoenlijke compressor en lucht gereedschap staat al 5 jaar op het lijstje, de korf nu ook al sinds dat jij eens hier bent geweest en wij de rammel hebben kunnen vergelijken..
Vaak heb ik gewoon onwijs pech, nu ook weer met mijn ketting, ligt er nog geen 3300 km op en is al helemaal verroest. heb wel met pekel gereden maar alleen op droge dagen en daarna de hele motor afgespoeld en ketting ingevet. De scottoiler lijkt het ook niet echt te doen dus die sloop ik er nu toch echt af.. dat was weer 150 euro naar de kloten.. Heb dit nog nooit eerder gehad!
Ik wil er ook 1 uit Amerika hebben omdat die kerel inderdaad iets goedkooer is, meer retour geeft en meer doet voor het geld.
Ik durf het eigenlijk niet te vragen, maar doe eens gek:
Kan jouw vriend er misschien 2 meenemen?
Scheelt onwijs veel geld en wil er eventueel ook nog wel iets voor geven.
Ik vind het vervelend om iemand daar mee te belasten, zeker als het om vakantie o.i.d. gaat, maar nooit geschoten is altijd mis en sommige mensen vinden jet écht niet erg om te doen
een fatsoenlijke compressor en lucht gereedschap staat al 5 jaar op het lijstje, de korf nu ook al sinds dat jij eens hier bent geweest en wij de rammel hebben kunnen vergelijken..
Vaak heb ik gewoon onwijs pech, nu ook weer met mijn ketting, ligt er nog geen 3300 km op en is al helemaal verroest. heb wel met pekel gereden maar alleen op droge dagen en daarna de hele motor afgespoeld en ketting ingevet. De scottoiler lijkt het ook niet echt te doen dus die sloop ik er nu toch echt af.. dat was weer 150 euro naar de kloten.. Heb dit nog nooit eerder gehad!
Ik wil er ook 1 uit Amerika hebben omdat die kerel inderdaad iets goedkooer is, meer retour geeft en meer doet voor het geld.
Ik durf het eigenlijk niet te vragen, maar doe eens gek:
Kan jouw vriend er misschien 2 meenemen?
Scheelt onwijs veel geld en wil er eventueel ook nog wel iets voor geven.
Ik vind het vervelend om iemand daar mee te belasten, zeker als het om vakantie o.i.d. gaat, maar nooit geschoten is altijd mis en sommige mensen vinden jet écht niet erg om te doen

- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 8006
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: rammelend koppelingshuis
€5 zekerSanscorp schreef: .... en wil er eventueel ook nog wel iets voor geven.

Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: rammelend koppelingshuis
goh jullie kennen mij door en door 
Toch loont dat zoeken en vragen van mij regelmatig.
Heb al contact met Chiel gehad.

Toch loont dat zoeken en vragen van mij regelmatig.

Heb al contact met Chiel gehad.
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1050XT
- Woonplaats: Maasbree
Re: rammelend koppelingshuis

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik
DL650A K9 (2011-2024) | Suzuki V-Strom 1050XT (2024-…)
DL650A K9 (2011-2024) | Suzuki V-Strom 1050XT (2024-…)
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 8006
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: rammelend koppelingshuis
Haha meneer 5 euro. Zijn je eigen woorden.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: rammelend koppelingshuis
Weet ik 
Maar vaak word het ook heel verkeerd gezien of gelezen.
Zeg niet dat de intenties hier nu niet goed zijn, maar ik ben (helaas) ook iemand die heeel snel in de verdediging schiet
Er zit ook een heel groot deel frustratie in voor mij, maar da's een heel ander topic hahaha

Maar vaak word het ook heel verkeerd gezien of gelezen.
Zeg niet dat de intenties hier nu niet goed zijn, maar ik ben (helaas) ook iemand die heeel snel in de verdediging schiet

Er zit ook een heel groot deel frustratie in voor mij, maar da's een heel ander topic hahaha

-
- Berichten: 48
- Lid geworden op: zo 15-03-2015, 22:29
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2003)
Re: rammelend koppelingshuis
Hoeveel kilometer hebben jullie al gemaakt met het koppelingshuis van de usa of uk?
Mijne rammelt ook en denk er ook over om een andere uit usa te laten komen en zelf te monteren.
Als het gerammel terug komt met die vd usa en uk zet ik een origionele.
Grtjs
Mijne rammelt ook en denk er ook over om een andere uit usa te laten komen en zelf te monteren.
Als het gerammel terug komt met die vd usa en uk zet ik een origionele.
Grtjs
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1404
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: rammelend koppelingshuis
Dr zijn nu ook een paar duitsers die het doen voor een schappelijke prijs. Met de usa en uk koppelingskorven blijft t gerammel weg. Met een vervangende korf van suzuki komt ie bijna gegarandeerd weer terug.
Ik laat de mijne binnenkort in duitsland reviseren en monteer em daarna zelf weer. Ben benieuwd hoe dat gaat rijden straks.
Ik laat de mijne binnenkort in duitsland reviseren en monteer em daarna zelf weer. Ben benieuwd hoe dat gaat rijden straks.
Gr. Chiel
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: rammelend koppelingshuis
Nog even het e.e.a. uitvragen.
UK is plm. 300 euro, USA iets duurder.
Duitsland schatten we nu op 250 euro maar moeten even wachten op antwoord.
USA lijkt meer te doen zoals balanceren enzovoort, maar er woedt een flinke ruzie tussen die 2 volgens mij
Er is dus niet achter te komen wie wat doet en waarom.
UK is plm. 300 euro, USA iets duurder.
Duitsland schatten we nu op 250 euro maar moeten even wachten op antwoord.
USA lijkt meer te doen zoals balanceren enzovoort, maar er woedt een flinke ruzie tussen die 2 volgens mij

-
- Berichten: 48
- Lid geworden op: zo 15-03-2015, 22:29
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2003)
Re: rammelend koppelingshuis
Als je iets weet van Duitsland mag je het me laten weten.
Ben van plan om het toch te doen.
Krijgen we mss korting als er verschillende korven besteld worden.
Grtjs
Ben van plan om het toch te doen.
Krijgen we mss korting als er verschillende korven besteld worden.
Grtjs
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: rammelend koppelingshuis
wel iets ja, maar zo kan je hem ook naar Engeland sturen met iets korting. Iig verzenkosten delen en wellicht nog iets op de korfen zelf.
Altijd de moeite waard!
De duitse is nu op vakantie maar zodra ik wat hoor dan zal ik het delen.
Altijd de moeite waard!
De duitse is nu op vakantie maar zodra ik wat hoor dan zal ik het delen.
-
- Berichten: 48
- Lid geworden op: zo 15-03-2015, 22:29
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2003)
Re: rammelend koppelingshuis
oke bedankt Sanscorp
- Bibaboeba
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 15-01-2015, 23:09
- Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984)
- Woonplaats: Utrecht
Re: rammelend koppelingshuis
Als jullie iets van korting kunnen regelen bij meerdere korfen dan doe ik misschien wel mee.
Heb nu het plan om er bij een metaalbewerker een bronzen lager in te laten zetten en de zogenaamde spring retainer plate zelf vast te zetten maar mocht het relatief goedkoop bij een pro kunnen dan doe ik dat natuurlijk liever.
Heb nu het plan om er bij een metaalbewerker een bronzen lager in te laten zetten en de zogenaamde spring retainer plate zelf vast te zetten maar mocht het relatief goedkoop bij een pro kunnen dan doe ik dat natuurlijk liever.
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: rammelend koppelingshuis
wat vraagt hij er voor dan en geeft hij geen korting bij meerdere?
- Bibaboeba
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 15-01-2015, 23:09
- Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984)
- Woonplaats: Utrecht
Re: rammelend koppelingshuis
Geen idee, heb bij een paar een ruwe prijsopgaaf gedaan en zitten tot nu toe allemaal zo rond de 80,-
Er is vast wel een te vinden die korting wil geven zou je zeggen toch?:)
Er is vast wel een te vinden die korting wil geven zou je zeggen toch?:)
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: rammelend koppelingshuis
Voor zover ik weet moet dit gebeuren:
- korf openmaken door klinknagels uit te boren.
- Korf afnemen op draaibank
- lager op maat maken op draaibank (binnen en buitenmaat)
- lager vastzetten in korf, 5 gaten uitboren (die eerder met het afdraaien deels verdwenen zijn)
- 5x m5 gaten tappen, basisplaat vastzetten aan korf.
- 3x tappen om de korf weer dicht te maken en hier en daar een drupje locktite.
als dat voor 80 euro kan zou ik niet meer verder zoeken en ook niet eens zeuren om korting, dan kom ik vandaag nog die kant op om er 3 te laten doen!
- korf openmaken door klinknagels uit te boren.
- Korf afnemen op draaibank
- lager op maat maken op draaibank (binnen en buitenmaat)
- lager vastzetten in korf, 5 gaten uitboren (die eerder met het afdraaien deels verdwenen zijn)
- 5x m5 gaten tappen, basisplaat vastzetten aan korf.
- 3x tappen om de korf weer dicht te maken en hier en daar een drupje locktite.
als dat voor 80 euro kan zou ik niet meer verder zoeken en ook niet eens zeuren om korting, dan kom ik vandaag nog die kant op om er 3 te laten doen!
Re: rammelend koppelingshuis
Ik heb er nu 5k mee gereden. Voelt nog steeds als nieuw.Fhsdl1000 schreef:Hoeveel kilometer hebben jullie al gemaakt met het koppelingshuis van de usa of uk?
Mijne rammelt ook en denk er ook over om een andere uit usa te laten komen en zelf te monteren.
Als het gerammel terug komt met die vd usa en uk zet ik een origionele.
Grtjs
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1404
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: rammelend koppelingshuis
EensSanscorp schreef: als dat voor 80 euro kan zou ik niet meer verder zoeken en ook niet eens zeuren om korting, dan kom ik vandaag nog die kant op om er 3 te laten doen!

Nadat ik de mijne heb vervangen wil ik evt wel helpen met het vervangen van de andere korven.
Gr. Chiel
- Bibaboeba
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 15-01-2015, 23:09
- Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984)
- Woonplaats: Utrecht
Re: rammelend koppelingshuis
Er moet wel nog iets meer gebeuren, de speling op het lager is namelijk maar een van de twee problemen.Sanscorp schreef:Voor zover ik weet moet dit gebeuren:
- korf openmaken door klinknagels uit te boren.
- Korf afnemen op draaibank
- lager op maat maken op draaibank (binnen en buitenmaat)
- lager vastzetten in korf, 5 gaten uitboren (die eerder met het afdraaien deels verdwenen zijn)
- 5x m5 gaten tappen, basisplaat vastzetten aan korf.
- 3x tappen om de korf weer dicht te maken en hier en daar een drupje locktite.
als dat voor 80 euro kan zou ik niet meer verder zoeken en ook niet eens zeuren om korting, dan kom ik vandaag nog die kant op om er 3 te laten doen!
Het tweede probleem is namelijk dat het plaatje waar de veren in liggen niet vast ligt, hier zit dus speling op en deze wordt door de slijtage van onderdelen steeds groter.
Rond de 3000 toeren gaat dit plaatje met veren trillen en dit vormt een deel van het euvel.
Wat er dus buiten het plaatsen van een nieuw lager moet gebeuren is dat dit plaatje vast moet.
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: rammelend koppelingshuis
Het staat er misschien wat cryptisch, maar dat schreef ik ook al
" 5 gaten uitboren (die eerder met het afdraaien deels verdwenen zijn)
- 5x m5 gaten tappen, basisplaat vastzetten aan korf."


" 5 gaten uitboren (die eerder met het afdraaien deels verdwenen zijn)
- 5x m5 gaten tappen, basisplaat vastzetten aan korf."
- Bibaboeba
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 15-01-2015, 23:09
- Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984)
- Woonplaats: Utrecht
Re: rammelend koppelingshuis
aj, heb ik weer eens niet goed genoeg gelezen.
Maar ja, dan heb je gelijk, dat is inderdaad alles wat er moet gebeuren.
De 80,- is wel puur en alleen het plaatsen van het lager, de rest kan vast ook maar zit hier niet bij in.
Ik heb zelf wel wat ideetjes voor het vastzetten van de basisplaat, hier kunnen we met een groepje eens naar gaan kijken?
Helaas heb ik hier zelf geen kolomboormachine en geen lasapparaat, als hier iemand is die wel de beschikking heeft over dit gereedschap kunnen we er samen eens naar kijken?
Maar ja, dan heb je gelijk, dat is inderdaad alles wat er moet gebeuren.
De 80,- is wel puur en alleen het plaatsen van het lager, de rest kan vast ook maar zit hier niet bij in.
Ik heb zelf wel wat ideetjes voor het vastzetten van de basisplaat, hier kunnen we met een groepje eens naar gaan kijken?
Helaas heb ik hier zelf geen kolomboormachine en geen lasapparaat, als hier iemand is die wel de beschikking heeft over dit gereedschap kunnen we er samen eens naar kijken?
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: rammelend koppelingshuis
Een kolomboormachine heb ik ook niet, lassen is niet nodig als we de 5 gaten (die in de korf zitten) voorzien van schroefdraad en dan op die manier de basisplaat vast zetten.
Sterker nog, ik zou lassen afraden omdat je 2 verschillende legeringen aan elkaar moet maken en je door hitte de boel goed kan vervormen of verzwakken..
Ook moet je de basisplaat niet vastzetten aan de 3 bussen waar de klinknagels origineel doorheen gaan omdat deze niet gemaakt zijn om de krachten over te dragen binnen de korf.
Daarom dus vastzetten met 5 m5 schroeven, zoals ook hieronder in de afbeelding (link) te zien is.
Het is leuk dat ik "begrijp" hoe de modificatie uitgevoerd moet worden, maar ik loop dus tegen een gebrek van kennis en apparatuur aan
Hier overigens een hele mooie illustratie over de modificatie, dan kan je precies zien hoe hij het opgelost heeft.
Er staan geen specs bij, maar zoals ik eerder al zei, het is geen rocket sience, wel een secuur werkje.
Schijnbaar (als ik het goed gelezen heb op stromtrooper) komt de methode van Sharealike (John) af en doet hij dus in feit hetzelfde maar dan voor ruim 300 euro.
https://m.flickr.com/#/photos/lynnlswea ... 302269896/
Onder de foto's staan trouwens ook comments waar je heel wat wijzer van wordt.
Let wel op: Het lager druk je er niet kant en klaar in, dit moet ook afgedraaid worden naar specificatie.
Je draait dus de korf af, dan maak je een lager wat daar precies in past, dit zet je vast met locktite bearing fix, dan draai je een koperen bus af dat precies in het lager in de korf past en de binnenkant van die bus moet je zo afdraaien dat het precies mooi over je naaldlager past.
Dus die 80 euro kunnen we wel gaan vergeten
Sterker nog, ik zou lassen afraden omdat je 2 verschillende legeringen aan elkaar moet maken en je door hitte de boel goed kan vervormen of verzwakken..
Ook moet je de basisplaat niet vastzetten aan de 3 bussen waar de klinknagels origineel doorheen gaan omdat deze niet gemaakt zijn om de krachten over te dragen binnen de korf.
Daarom dus vastzetten met 5 m5 schroeven, zoals ook hieronder in de afbeelding (link) te zien is.
Het is leuk dat ik "begrijp" hoe de modificatie uitgevoerd moet worden, maar ik loop dus tegen een gebrek van kennis en apparatuur aan

Hier overigens een hele mooie illustratie over de modificatie, dan kan je precies zien hoe hij het opgelost heeft.
Er staan geen specs bij, maar zoals ik eerder al zei, het is geen rocket sience, wel een secuur werkje.
Schijnbaar (als ik het goed gelezen heb op stromtrooper) komt de methode van Sharealike (John) af en doet hij dus in feit hetzelfde maar dan voor ruim 300 euro.
https://m.flickr.com/#/photos/lynnlswea ... 302269896/
Onder de foto's staan trouwens ook comments waar je heel wat wijzer van wordt.
Let wel op: Het lager druk je er niet kant en klaar in, dit moet ook afgedraaid worden naar specificatie.
Je draait dus de korf af, dan maak je een lager wat daar precies in past, dit zet je vast met locktite bearing fix, dan draai je een koperen bus af dat precies in het lager in de korf past en de binnenkant van die bus moet je zo afdraaien dat het precies mooi over je naaldlager past.
Dus die 80 euro kunnen we wel gaan vergeten

- Bibaboeba
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 15-01-2015, 23:09
- Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984)
- Woonplaats: Utrecht
Re: rammelend koppelingshuis
Mijn plan is ook niet om de basisplaat vast te lassen maar wel om bussen op de basisplaat te lassen waardoor deze aansluiten aan de 3 bussen waar de klinknagels in zitten. Daarnaast wil ik de basisplaat vast zetten met 3 metalen pinnen die in de v-vormige stukken komen. Hierdoor heeft de basisplaat meer dan genoeg punten om zijn kracht over te brengen, zelfs meer dan orgineel.
De 5 m5 schroeven op de afbeelding doen niet helemaal wat jij denkt dat ze doen volgens mij, kijk nog maar eens goed. (zitten in de olie-kanalen, is geen ruimte voor met korf in elkaar, bied lang niet genoeg stevigheid om de plaat vast te houden en zoals op de laatste plaatjes te zien is zitten ze er bij het eindproduct niet meer in.)
Edit: praten we wel over dezelfde bouten? op de foto zijn het er namelijk 6...?
Edit 2: Dit is mijn plan:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fAOMrZjCLz8[/youtube]
De 5 m5 schroeven op de afbeelding doen niet helemaal wat jij denkt dat ze doen volgens mij, kijk nog maar eens goed. (zitten in de olie-kanalen, is geen ruimte voor met korf in elkaar, bied lang niet genoeg stevigheid om de plaat vast te houden en zoals op de laatste plaatjes te zien is zitten ze er bij het eindproduct niet meer in.)
Edit: praten we wel over dezelfde bouten? op de foto zijn het er namelijk 6...?
Edit 2: Dit is mijn plan:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fAOMrZjCLz8[/youtube]
Laatst gewijzigd door Iron Horse op ma 13-04-2015, 11:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is niet nodig en ongewenst!
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is niet nodig en ongewenst!
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: rammelend koppelingshuis
Dat zou heel goed kunnen hoor, ik schreef ook "begrijp" want ik denk dat ik het begrijp maar da's dus niet zo
Ik zie nu niet helemaal voor me hoe jij het bedoeld, maar op stromtrooper is te lezen dat iemand alle kracht op de 3 bussen van de klinknagels had gezet, en dat deze finaal afgebroken waren.
Of de genoemde extra punten voldoende zijn weet ik echt niet.. Ik zit in de ICT en sleutelen is mijn hobby, korf demonteren, opsturen en monteren lukt me nog wel, verder kom ik ook niet haha
En tellen is ook lastig, 6 idd

Ik zie nu niet helemaal voor me hoe jij het bedoeld, maar op stromtrooper is te lezen dat iemand alle kracht op de 3 bussen van de klinknagels had gezet, en dat deze finaal afgebroken waren.
Of de genoemde extra punten voldoende zijn weet ik echt niet.. Ik zit in de ICT en sleutelen is mijn hobby, korf demonteren, opsturen en monteren lukt me nog wel, verder kom ik ook niet haha
En tellen is ook lastig, 6 idd
- Bibaboeba
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 15-01-2015, 23:09
- Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984)
- Woonplaats: Utrecht
Re: rammelend koppelingshuis
Als je de boel zo uitmeet dat de veren nog tegen het tandwiel liggen dan vind hier de meeste krachtoverdracht plaatst, lijk me dus dat dit dan geen probleem moet vormen. Helemaal met de 3 pinnen zie ik niet in hoe dit een probleem zou vormen. Wel ben ik van plan om de 3 bussen niet nog verder uit te boren maar er gewoon helicoils in te zetten, hierdoor verzwak je deze niet nog meer. (heb er net nog een linkje naar een youtube filmpje bij gezet waarin alles duidelijk wordt)
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: rammelend koppelingshuis
Ik zag het inderdaad, wat een stem zeg.......
Anyhow, ik ben wel erg benieuwd wat hier uit gaan komen.
Ik kan voor 15 pond een lager uit de UK laten komen (sharealike) maar zal eens vragen of hij de koperen bus ook op kan sturen en wat dit kost.
Het was 5 pond voor het lager en 10 pond verzenden.


Anyhow, ik ben wel erg benieuwd wat hier uit gaan komen.
Ik kan voor 15 pond een lager uit de UK laten komen (sharealike) maar zal eens vragen of hij de koperen bus ook op kan sturen en wat dit kost.
Het was 5 pond voor het lager en 10 pond verzenden.
- Bibaboeba
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 15-01-2015, 23:09
- Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984)
- Woonplaats: Utrecht
Re: rammelend koppelingshuis
Lijkt me niet nodig, als we de korf uit laten frezen bij een metaalbewerker kan diezelfde metaalbewerker ook wel een lager om maat frezen.
Bovendien lijkt me dat een metaalbewerker ook wel over bronzen bussen beschikt of in ieder geval wel aan kan komen.
Al is 5 pond niet veel geld:)
Bovendien lijkt me dat een metaalbewerker ook wel over bronzen bussen beschikt of in ieder geval wel aan kan komen.
Al is 5 pond niet veel geld:)
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: rammelend koppelingshuis
ach ja, ik heb het gewoon even gevraagd, voor 5 pond kan je niet mis grijpen inderdaad.
- Bibaboeba
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 15-01-2015, 23:09
- Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984)
- Woonplaats: Utrecht
Re: rammelend koppelingshuis
Het mooiste zou zijn als we een hobbyist weten te vinden met een cnc machine(automatische frees machine).
Heb een aanvraag voor een account om een nederlands cnc forum geplaatst, zal daar eens kijken of er iemand is die dit een leuk project vindt.
Mocht dit lukken dan heb ik iets meer spelingsruimte om eens rustig aan de slag te gaan en wat uit te proberen dan dat je bij een metaalbewerker zit die je per uur betaald.
Heb een aanvraag voor een account om een nederlands cnc forum geplaatst, zal daar eens kijken of er iemand is die dit een leuk project vindt.
Mocht dit lukken dan heb ik iets meer spelingsruimte om eens rustig aan de slag te gaan en wat uit te proberen dan dat je bij een metaalbewerker zit die je per uur betaald.
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: rammelend koppelingshuis
ik ken helaas niet veel mensen in deze wereld, enige wat ik kan doen is bedrijven zoeken en mailen.
ken wel iemand met een draaibank, volgens mij was dat hobby maar wel met enige ervaring, misschien goedkoop.
edit, heb Bob net een mail gedaan wat hij er van vind en of hij er iets mee kan.
Lijkt me handig om eens samen te komen om het geheel door te spreken. Wellicht kan Bob er mog wat leuks mee.
ken wel iemand met een draaibank, volgens mij was dat hobby maar wel met enige ervaring, misschien goedkoop.
edit, heb Bob net een mail gedaan wat hij er van vind en of hij er iets mee kan.
Lijkt me handig om eens samen te komen om het geheel door te spreken. Wellicht kan Bob er mog wat leuks mee.
- Bibaboeba
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 15-01-2015, 23:09
- Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984)
- Woonplaats: Utrecht
Re: rammelend koppelingshuis
Klinkt erg positief!
Ik heb nog even een oproep gepost op het CNC forum, misschien dat ik daar wat op terug krijg..
We houden elkaar in ieder geval op de hoogte;)
Ik heb nog even een oproep gepost op het CNC forum, misschien dat ik daar wat op terug krijg..
We houden elkaar in ieder geval op de hoogte;)
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: rammelend koppelingshuis
helaas kan bob niet te veel doen, zou tussendoor op ziun werk moeten, even afdraaien is geen probleem maar alles er omheen kost de baas tijd..
- Bibaboeba
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 15-01-2015, 23:09
- Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984)
- Woonplaats: Utrecht
Re: rammelend koppelingshuis
Ook niks mogelijk buiten werktijd of in het weekend o.i.d.?
En/of natuurlijk tegen betaling....?
En/of natuurlijk tegen betaling....?
- Sanscorp
- DL1000 berijder
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
- Mijn motor is een: DL1000 K2
- Woonplaats: Almere
Re: rammelend koppelingshuis
nope, niet echt geloof ik..
dat was mijn enige "contact" haha.
Heel misschien wel een draaibank ergens nog, maar geen idee hoe lang die stil gestaan heeft en of we die kunnem gebruiken, waar hij staat is iig geen kennis over de werking van dat apparaat haha
dat was mijn enige "contact" haha.
Heel misschien wel een draaibank ergens nog, maar geen idee hoe lang die stil gestaan heeft en of we die kunnem gebruiken, waar hij staat is iig geen kennis over de werking van dat apparaat haha
- Bibaboeba
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 15-01-2015, 23:09
- Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984)
- Woonplaats: Utrecht
Re: rammelend koppelingshuis
Hmmm, dan wordt het lastig denk ik.. Denk dat we wel een heel eind komen met het juiste gereedschap, desnoods even oefenen op wat anders maar een vakman erbij helpt zeker!
Ik wacht nog even af of ik reactie krijg op het cnc forum en zo niet dan gaan we wel verder zoeken.
Er is hier niemand die toevallig een reserve korf heeft zodat we aan de slag kunnen zonder dat de strom stil hoeft te staan..?
Ik wacht nog even af of ik reactie krijg op het cnc forum en zo niet dan gaan we wel verder zoeken.
Er is hier niemand die toevallig een reserve korf heeft zodat we aan de slag kunnen zonder dat de strom stil hoeft te staan..?
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7703
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: rammelend koppelingshuis
Ik weet uiteraard niet wat de mogelijkheden in de praktijk zijn. Maar zomaar even een brainwave erin gooien. Niet geschoten is altijd mis.
Ik ben enkele malen bij Mieps (forumlid met destijds een V-Strom) en haar man Grethus (met destijds een DL1000) in Großlittgen geweest in 1 van hun appartementen, Ferienwohnung Löwenhof. Zijn gewoon Nederlanders. Ik weet niet of hij dit werk nu nog doet, maar hij werkt(e) daar in de buurt als cnc-draaier. Hij kan/kon daar ook gebruik maken van de apparatuur buiten werktijd. Misschien dat je iets met hem kunt regelen en er meteen een leuk tochtje en verblijf (niet duur) aan kunt plakken, al dan niet met de motor. Hele toffe lui waar zeker iets mee te regelen moet zijn.
Ik ben enkele malen bij Mieps (forumlid met destijds een V-Strom) en haar man Grethus (met destijds een DL1000) in Großlittgen geweest in 1 van hun appartementen, Ferienwohnung Löwenhof. Zijn gewoon Nederlanders. Ik weet niet of hij dit werk nu nog doet, maar hij werkt(e) daar in de buurt als cnc-draaier. Hij kan/kon daar ook gebruik maken van de apparatuur buiten werktijd. Misschien dat je iets met hem kunt regelen en er meteen een leuk tochtje en verblijf (niet duur) aan kunt plakken, al dan niet met de motor. Hele toffe lui waar zeker iets mee te regelen moet zijn.


Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Bibaboeba
- Berichten: 106
- Lid geworden op: do 15-01-2015, 23:09
- Mijn motor is een: DL1000 (2004), GPZ900R (1984)
- Woonplaats: Utrecht
Re: rammelend koppelingshuis
Aj, dat klinkt voor mij zeer goed! Eigenlijk precies waar we naar opzoek zijn
Neem ik contact met ze op of doe jij het Sanscorp...? (Ik doe het wel
)
edit: mail is verzonden, zodra ik reactie heb zijn jullie de eerste die het horen

Neem ik contact met ze op of doe jij het Sanscorp...? (Ik doe het wel

edit: mail is verzonden, zodra ik reactie heb zijn jullie de eerste die het horen

- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7703
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: rammelend koppelingshuis
Succes, zou een mooie samenwerking zijn vanuit het forum 



Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.