Iron Horse schreef:Net even de OSCO gemonteerd. Er zijn al veel manieren getoond en de vorige die ik had gemonteerd zijn geen foto's meer van dus nu nog maar een keertje met de nieuwe montage.
Rob, dat ziet er echt chique uit. Heel netjes gedaan.
Ik zal eens kijken of ik de cilinder daar ook goed kan plaatsen. Helaas heb ik daar een beugel zitten om de bak voor de ABS box vast te houden (of zullen we dan maar zeggen gelukkig

) en daaraan heb ik het 'kruidvat'-alarm bevestigd (zie t item van Silverstrom:
alarm). Als ik kijk naar Fmstals (zie boven 21 maart) zou het moeten kunnen maar t is dan dus nog maar de vraag of ik nog bij t alarm kan komen.
De locatie van Joske (zie bij op 8 april) is ook geen optie. Daar zit ook een of ander doosje waar draadjes naartoe gaan. Aan de rechterzijde is wel nog voldoende plaats in de driehoek onder de tank. Maar ja rechts = gas

en ik weet niet of het verstandig is om de olie zo dicht bij t warme / hete blok te plaatsen. Aan de andere kant de olie moet ook op een warme ketting komen wil t goed smeren en overal tussen kunnen komen, dus hoeft t evt niet zo'n groot probleem te zijn, denk ik.
Heb mij trouwens net uitgeleefd met de kettenmax (zie show je nieuwe aankoop). Idd t is geen superproduct. Het app bleef steeds haken achter de band (te weinig ruimte tussen de ketting en de band

bij t naar voren draaien van het wiel). Volgende keer iets verder naar voren denk ik want als het app goed hing dan ging het op zich wel soepel (en t werd géén kliederboel) en ik moet zeggen dat de ketting best schoon is geworden (zeker als ik kijk naar sommig andere kettingen in dit item). Nadat ik m ook nog gesmeerd had liep de ketting wel heel erg soepel en stil over de tandwielen

maar is hij helaas wel weer zwart (van vloeistof en niet van zand en dikke smeer enz) geworden. Ik kijk gewoon hoelang t ding het uithoudt en als de reiniger op is probeer ik t eens met diesel, kerosine (staat in boekje) of lampenolie en smeren we maar weer met de S100 spuitbus (direct na reinigen) en met de osco op de normale momenten. En na een paar keer i.c.m. de OSCO moet de ketting m.i. toch wel mooi (brand)schoon worden en dan kunnen blijven en anders gebruiken we toch een keer de reinigerspray (is wellicht agressiever, want moet langer op de ketting blijven zitten en kun je dan schijnbaar schoonspuiten, zie
test).
Nu zou ik de OSCO willen plaatsen maar krijg de kettingbeschermer er even snel niet af. Wat zitten die schroeven vast, joh

. De kop draai je dan lekker kapot en dan kan er helemaal geen schroevendraaer meer in. Hoe heb jij t slangetje onder de beschermer vastgemaakt? Popnagels of zoiets? Ik heb nog de kunststof beschermer. Ik vind die van jou ook wel mooi. In de accessoiresshop van suzuki vind ik een zilveren maar ik vind € 59 best prijzig voor een nieuwe beschermer.
Zo dat was t weer (langer dan ik had verwacht

)