zo , even een update;
Heb vandaag de kabel getrokken en aangesloten aan de schakelaar.
Omdat ik nog even een week moet wachten op de beugels die ik van SW-Motech gebruik heb ik even eea met een stukje ijzerdraad vastgemaakt om te testen.
resultaat:
wat heb ik nu gedaan?
Omdat ik twijfelde over het te hoge wattage had ik in eerste instantie 2x H3 ledlampen besteld.
wat een enorme tegenvaller, de lichtopbrengst is redelijk naar de zijkanten, maar in zo`projectorlamp blijft er niets van over.
Ik heb hem eerst even gewoon als standaard gehouden, op de foto is dit ook het resultaat.
2x H3 55 watt halogeenlampen.
Omdat ik eruit ben en het liefste toch iets qua vermogen wil besparen heb ik via ebay 2x H3 lampen 35 watt besteld.
Dan gebruik ik dus "maar" 70 watt : 12 volt = ca 5,8 ampere meer dan bijna 10 amp bij de standarad 55 watt lampen.
Lijkt me toch veiliger, zeker omdat ik ook maar 0,75 kabel gebruik. (maar toch...de standaard lampen hebben deze diameter af fabriek ook).
Zojuist heb ik alles dus zoals gezegd even getest met de 55 watt lampen.
Leuk detail; de accu was vrij zwak na een week stilgestaan te hebben in de kou.
In eerste instantie wilde de Strom niet starten met alle verlichting aan, zonder wel.
Toen de motor eenmaal een paar seconde liep heb ik toch direct alle lampen aangedaan om te kijken of de dynamo dus voldoende leverde;
resultaat: Zelfs met een zo goed als lege accu bleef de motor netjes lopen met alle verlichting aan, na 15 minuten nog steeds geen problemen.
Voor de twijfelaars...denk dat het dus zelfs met 55 watt wel prima kan.
Als de beugels en lampen vastzitten maak ik wel een foto...reken maar dat er mensen gaan volgen

...ziet er echt vet uit!