Pagina 7 van 7

Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!

Geplaatst: vr 09-04-2010, 07:30
door Martien_1000
De rechterkant van mijn blok is ook stevig aangetast door pekel. Ziet er niet zo mooi uit.
De lakkwaliteit laat hier echt wel te wensen over. Dat is toch wel een van de redenen om de volgende keer geen V-strom meer te kopen.

Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!

Geplaatst: vr 09-04-2010, 09:18
door Erik Hofstee
Het merk en type motor maakt echt niet veel uit als je door de pekel rijdt.....pekel zorgt ervoor dat echt alles gaat rotten.
Ik heb met heel veel soorten en merken motoren doorgereden door de winter, en ze altijd heel goed beschermd met tectyl, en toch zag je op iedere motor wel wat pekelschade. Meestal beperkt tot aangevreten boutjes, maar dat is meer dankzij de tectyl dan door de lakkwaliteit van de motorfiets dat het niet erger was.

:-)}

Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!

Geplaatst: zo 11-04-2010, 07:24
door Jokapo
afgelopen woensdag de tectyl van het strommeke afgeblazen met petroleum MAN het gleed eraf als een jonge dame zon glad was het.......

ben de winter dus ook redelijk zonder pekelschade doorgekomen op een heel klein plekje op het blok na

Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!

Geplaatst: di 18-05-2010, 12:16
door PDvD
Vorige week maar eens aan de slag gegaan met het ontroesten van mIjn strommetje. Begin is gemaakt met mijn bagage/kofferrek oliefilterkoeler (de nog goede lak vloog er in de carswash plots ook vanaf) en mijn standaards. Nog geen echt goede foto's maar wel een paar kiekjes van het proces. zie: www.wonderfulldays.nl/strom

Bagagerek eerst goed schoongemaakt,lichtjes geschuurd, in de primer en daarna in vele lagen matzwart er overheen. Oliefilterkoeler wilde er niet van af komen, en de standaards wilde ik er niet van af halen dus die zijn in de zwarte hamerite gegaan.

Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!

Geplaatst: wo 08-09-2010, 23:03
door PDvD
Deze wilde ik ook maar even hier posten

Voor:

Afbeelding

Na demonteren een laagje primer en enkele lagen zwarte lak.... en weer monteren

Afbeelding

Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!

Geplaatst: do 09-09-2010, 16:20
door Korsan
Lekker hoor. Hoe lang heeft dit klusje geduurd? Het zou handiger geweest zijn als ze dit onderdeel van hele sterke plastic maken. Scheelt in gewicht en roest!

Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!

Geplaatst: do 09-09-2010, 18:20
door PDvD
Ik ben een middagje kwijt geweest met uit elkaar halen, schuren en primeren van het frame. Daarna nog een uurtje of 2 voor het in de lak zetten en monteren van het frame. Gisteravond weer 2 uurtjes voor het perfect in de wax zetten van alles en het hermonteren van het kuipwerk. In totaal heeft het me een uurtje of 6 à 7 gekost maar dit kan veel sneller omdat ik niet wist hoe alles in en uit elkaar moest. Was ook de eerste keer dat ik deze onderdelen verwijderde en ook niet wist hoe ik bepaalde stekkertjes los moest halen.

Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!

Geplaatst: zo 12-09-2010, 10:11
door M.A.D
Dapper hoor , om hier 'eventjes ' aan te beginnen .
En dan ook nog eens klus waar je achteraf niet veel eer aan kan belven omdat je er niets meer van ziet.


Maar het kan zeker geen kwaad om roest te weren . :worship:

Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!

Geplaatst: zo 31-10-2010, 23:10
door PDvD
Het volgende "roest" projectje is ook bijna afgerond. De RS dempers (laat die V maar weg) en tegelijk het subframe. De demper sheb ik al genoemd in het uitlatentopic maar bij deze even alles bij elkaar.

De uitlaatjes gemonteerd voor ze overgespoten waren (zonder kap

Afbeelding

En na ze gespoten te hebben..

Afbeelding

Het subframe voor hets puiten

Afbeelding

En erna...

Afbeelding

De rest ook gelijk maar even goed schoongemaakt en toen was er slechts een halve Strom over....

Afbeelding

Van de week alles maar weer eens in elkaar fabrieken....

Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!

Geplaatst: zo 31-10-2010, 23:17
door Frank
Pfff, wat een klus, wel dapper! Maar goed, je hebt altijd de Kawa nog... :mrgreen:

Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!

Geplaatst: ma 01-11-2010, 07:21
door PDvD
Moet vandaag naar de tandarts... normaal fiets ik naar mijn werk, maar gezien de afstand tussen werk en tandarts niet te fietsen is zal dat zo met de Kawa gebeuren.
Aan deze klus is weinig dappers aan, als een schroefje vast zit kan het los, het is een simpel bouwpakketje. Het enige waar ik me (nog) niet aan waag is aan het echt motorische gedeelte en de schokbrekers (die zijn met hulp gereviseerd).

Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!

Geplaatst: za 12-03-2011, 11:25
door Flipsen
Vandaag begonnen met het wisselen van de ketting. Niet dat de ketting zo slecht was, maar het voortandwiel was op.
Omdat ik een zgn eindeloze ketting plaats moet ik de achterbrug demonteren. Meteen een mooie reden om de ruimte rond het voortandwiel en de rest eens schoon te maken.

Wat schetst mijn verbazing; de lak van de achterbrug laat op sommige plekken spontaan los. Het is een k8 Dl650 met de nodige gebruikssporen, maar dit viel toch even vies tegen. Kijkend naar hoe delak loskomt, denk ik dat het een hechtings probleem is van de lak :cry:

Eén ding weet ik nu wel, dit was de laatste keer dat ik een Suzuki koop. Prijstechnisch erg interessant (zeker voor een goedsturende fiets als de DL650), maar ik baal van de erg slechte kwaliteit lak en afwerking.

Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!

Geplaatst: do 17-03-2011, 14:08
door PDvD
Foto's?

Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!

Geplaatst: ma 30-05-2011, 22:46
door hobbyhakkie
Hallo,

Ik rijd een Yamaha FZ6 Fazer en ik zit erover na te denken een V-Strom 650 aan te schaffen. Ik weet er eentje te koop van mei 2010 met 3000km op de teller. Is er al meer bekend over het roestprobleem bij de nieuwere modellen, zeg maar van bouwjaar 2010 en 2011. Als ik het forum goed doorgelezen heb, las ik regelmatig, dat direkt na aanschaf van een nieuwe motor (ook in de zomer) er al roestplekken ontstonden. Dat was echter bij modellen van 2006 t/m 2009. Hoe is dat nu met de nieuwere bouwjaren? Met mijn huidige FZ6 heb ik helemaal geen roestproblemen en ben een beetje huiverig om daar verandering in te brengen door een V-Strom te kopen.

Alvast bedankt,
Rene

Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!

Geplaatst: di 31-05-2011, 09:21
door Wullebolle
Op men DL1000 2008, na twee winters woonwerk en geen speciale anti pekel bescherming, nog steeds geen sikkepit roest.
Enkel een paar alu boutjes vertonen een weinig corosie. Niets om me zorgen om te maken.

Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!

Geplaatst: di 31-05-2011, 22:47
door Wils
Mijn Strommetje is nu ruim 1 jaar oud... ongeveer 13000 op de teller.. en nog niet 1 !!!!! plekje roest te bespeuren...!!!!!
Ook ik heb een FZ6 ingeruild voor DL650... :mrgreen: en nog nooit spijt van gehad.... :mrgreen: :-)}

Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!

Geplaatst: di 31-05-2011, 23:32
door hobbyhakkie
Wils schreef:Mijn Strommetje is nu ruim 1 jaar oud... ongeveer 13000 op de teller.. en nog niet 1 !!!!! plekje roest te bespeuren...!!!!!
Ook ik heb een FZ6 ingeruild voor DL650... :mrgreen: en nog nooit spijt van gehad.... :mrgreen: :-)}
Ging dat besluit om een DL650 te kopen niet gepaard met de nodige argwaan na het lezen van alle problemen met roest?? Of heb je iets afgesproken met de dealert? Was het roestprobleem überhaupt bekend bij de dealer?

Vriendelijke groet,
Rene

Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!

Geplaatst: za 24-09-2011, 20:35
door DutchHornet
Buiten de kleinigheidjes baal ik nu wel van het feit dat mijn deksel van de waterpomp aan het corroderen is. Motor is 3 jaar oud, staat altijd binnen en 's winters wordt hij nooit gebruikt.

Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!

Geplaatst: ma 26-09-2011, 18:37
door Dgr
DutchHornet schreef:Buiten de kleinigheidjes baal ik nu wel van het feit dat mijn deksel van de waterpomp aan het corroderen is. Motor is 3 jaar oud, staat altijd binnen en 's winters wordt hij nooit gebruikt.
Maak je het blok weleens schoon? Mijn fiets is van begin 2008, slaapt buiten onder een afdak en wordt ook in de winter regelmatig gebruikt, maar ik zie niks aan het dekseltje...

Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!

Geplaatst: di 27-09-2011, 21:32
door DutchHornet
Dgr schreef:
DutchHornet schreef:Buiten de kleinigheidjes baal ik nu wel van het feit dat mijn deksel van de waterpomp aan het corroderen is. Motor is 3 jaar oud, staat altijd binnen en 's winters wordt hij nooit gebruikt.
Maak je het blok weleens schoon? Mijn fiets is van begin 2008, slaapt buiten onder een afdak en wordt ook in de winter regelmatig gebruikt, maar ik zie niks aan het dekseltje...
Was ook het motorblok met autoshampoo, maar als je niet in de pekel rijd mag dit absoluut niet gebeuren.

Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!

Geplaatst: wo 28-09-2011, 15:01
door soesboy
Ik heb hetzelfde probleem met het deksel van de waterpomp, bladdert helemaal af. Dit wordt zeker ergens anders gemaakt of zo.. Enfin, ik ging even langs de dealer voor een nieuwe, kost ie ook nog 75 euro ex. Ik dacht, kwaliteit laag, prijs laag, maar dat viel dus tegen. Dus zelf maar aan de slag met hammerite of zoiets. In de winkel keek ik nog even bij de tweedehandsjes en daar zag ik hetzelfde probleem bij eentje met wat meer km's op de teller.

Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!

Geplaatst: wo 28-09-2011, 21:09
door Peterzeeland
Subframe van de kuip van mijn 1000 is ook eens aan de beurt (2006).

Heb al eerder van Kawasaki (!!!) 2 nieuwe uitlaatdempers gekregen, na een keertje door de pekel te hebben gereden, Waardeloos en echt niet RVS (check met magneet, blijft hangen).

Had ACF 50 gebruikt, en dat werkt echt! ga ik deze winter ook weer gebruiken, ding staat buiten onder hoes namelijk.

Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!

Geplaatst: do 24-11-2011, 09:18
door OllieX
@hobbyhakkie Mijn Vstrom is van 2009, zie geen roest. Moet er wel bij vermelden dat ik s'winters niet doorrijd.

Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!

Geplaatst: zo 08-01-2012, 18:51
door Manusia2
helemaal top ......het staat ook in de Europese consument reglement....over dat soort zaken.....

Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!

Geplaatst: wo 11-01-2012, 18:18
door Redhead
OllieX schreef:@hobbyhakkie Mijn Vstrom is van 2009, zie geen roest. Moet er wel bij vermelden dat ik s'winters niet doorrijd.
Ook ik heb een DL650 van Juni 2009.
Dankzij uitgebreid onderhoud, schoonmaak en poetsen (als nieuw) weet ik nu heel zeker.
Suzuki heeft geluisterd naar de zeer terechte klachten over de roest. Alleen de boutjes van de kofferophang-nokken zijn verroest. Gelukkig, die zijn wel te koop of te conserveren. :mrgreen:

Re: ROEST:ZÉÉR BELANGRIJKE INFORMATIE VOOR V-STROM RIJDERS!!

Geplaatst: do 01-03-2012, 09:58
door De Clown
Dit is een niet te handig advies,

Ik rij zomer en winter, pekel of niet, Ik was hem weinig, en demonteer hem 1 keer per jaar zodat ik het subframe weer kan inspecteren, en repareren. Verder doe ik niet aan conserveren, maar rij ik er alleen op. Wel moest ik na een half jaar (eerste winter achter de rug) de tank, en frame bij de koplamp opnieuw spuiten. Eerst bewerkt met een antiroest primer, en daarna mat zwart hamerrite erop gedaan (alles buiten het zicht) nooit meer schade's, en 2 winters zonder bescherming verder, en nog geen roest.

het subframe aan de achterkant is dit voorjaar aan de beurt. jammer, van het werk, maar eenmaal goed gedaan kan hij er zonder problee 4 jaar tegen zonder omkijken. het motorblok, tja, die lijd wel een beetje onder dit beleid. Daar moet ik met mijn volgende strom, (zou er dan een 1000 zijn, over twee jaar) wel iets op vinden. Zal van het najaar worden dat die optisch onder handen genomen gaat worden.

Dus: mocht je niet al te veel geven om een iets afwijkende zwarte kleur, dan is zelf spuiten met de spuitbus een snelle en eenvoudige remedie bij de oudere modellen.

groetjes van een strom liefhebber, van het rijden in iedergeval. :D