Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
Jouw voorligger let ook zo op jou.
Stunten doe je maar in je eigen tijd.
Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
Zet me dan maar weer op nul... valt het ook niet zo op dat ik zoveel o.h. berichtjes plaats.
Minder berichtjes... ik zal er aan denken maar beloof niks
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown. V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
TIP: handige site met allerhande weetjes over motorrijden, waaronder rijden in groepen: eerst 3x een w en dan luiemotorfiets punt nl (dit moet tussen url's of haakjes of zoiets maar ik heb geen idee hoe). Misschien heeft iemand hier nog iets aan!
Daring Red Frank schreef:Dan zie je niet alle berichten, want het zijn er net als onder z'n avatar staat er 3245
Schiet mij maar lek, is er soms nog een afgeschermd stukkie forum hier? Hier blijft 'ie in elk geval een lager getal geven. Enfin... Details... Waar maken we ons eigenlijk druk om. Dat getalletje vind ik zelf in elk geval niet zo boeiend. 't Is dat iemand de vraag stelde...
You can't buy happiness, but you can buy a V-Strom...
Blije meid! schreef:TIP: handige site met allerhande weetjes over motorrijden, waaronder rijden in groepen: eerst 3x een w en dan luiemotorfiets punt nl (dit moet tussen url's of haakjes of zoiets maar ik heb geen idee hoe). Misschien heeft iemand hier nog iets aan!
Nee joh, het is veel belangrijker hoeveel berichten je plaatst
Blije meid! schreef:TIP: handige site met allerhande weetjes over motorrijden, waaronder rijden in groepen: eerst 3x een w en dan luiemotorfiets punt nl (dit moet tussen url's of haakjes of zoiets maar ik heb geen idee hoe). Misschien heeft iemand hier nog iets aan!
Hahaha, da's lang geleden dat die luiemotorfiets opdook .
Is een spinoff van de gelijknamige newsgroup, ergens 1989 ofzo .......
Ik ben dit jaar voor het eerst mee geweest en het is me goed bevallen. Maar ik zag dat bijvoorbeeld bij Schnitzelwelt meerdere foto's zzijn genomen. Zijn deze nog ergens te bekijken?
Kom op jongens: prik een zaterdag (!) in september 2015 en de lekkerbekken komen vanzelf. Wie kan een mooie rit die eindigt in een schnitzelparadijs weerstaan.
Ik ben dan van de partij.
You can't buy happiness, but you can buy an Africa Twin and that is pretty close
Keep calm and twist the throttle
Eikie schreef:Zaterdag iets te kort dag. Zondag al een ritje met Jaap
Ja.. en? Ik ga zondag zelfs aan het werk...
September gaat mij niet lukken.. Alle zaterdagen in september zijn al volgepland bij mij..
(Gelukkig kan het ook prima zonder mij)
Eikie schreef:Zaterdag iets te kort dag. Zondag al een ritje met Jaap
Ja..en? Ik ga zondag zelfs aan het werk...
tja, dat krijg je ervan als je niet goed op de planning let, en zijn de schnitzelpaleizen dan ook niet op zondag open (onze oosterburen moeten dan toch ook eten...)? Meeste v ons hebben nl op zondag wss meer tijd.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Erik DL650A K9 (2011-2024) | Suzuki V-Strom 1050XT (2024-…)
Even een idee aandragen: na een Twente-achterhoekrit zou je, net over de Duitse grens bij Ootmarsum (Twente), "beim Schweinswirt", in Uelsen-Halle goed kunnen eten : Wiener-, Jäger-, Zigeuner-, Hawaii-, Reiter-, Milane- of Bentheimer Bauernschnitzel. Incl. Pommes of Bratkartoffeln tussen de €12 en €14. Errug goed.
You can't buy happiness, but you can buy an Africa Twin and that is pretty close
Ja hoor. Het zijn wel Duitsers. In principe alles für den großen Hunger. Je knalt vanzelf wel.
ik weet ook nog wel een boerenrestaurant in Twente waar ze ook geweldige schnitzels, formaat über den teller hebben.
Ook heel goed.
Ik wil evt. met nog iemand, bijv uit Twente wel een rit uitzetten die we op een zaterdag in oktober kunnen rijden.
Wie voelt zich geroepen (Chiel?) en wie wil er dan allemaal meerijden?
Hey Ben, ik ben voor.. Dat adres in Uelsen is een goed idee. We reden altijd naar Meppen met de Schnitzelrit, maar vooral het laatste stuk tot Meppen is niet zo interessant, niet veel bochten. Naar Uelsen kunnen we meer mooi Twente in de route gooien..
Laat ik nou net deze week een rit uitgezet hebben waarbij je bijna langs "beim Schweinswirt" heen rijd
Mogelijk ga ik komend weekend deze 300 a 400 km rit rijden.
Zoals de rit nu staat is hij 300 km en dik 5 uur rijden.
Eerst het weer even afwachten en als het wat is wil ik de rit natuurlijk wel delen.
En als iemand zegt van stuur maar dan brei ik zelf wel iets verder in elkaar mij ook goed.
Groeten
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Als je zo'n rit nu beperkt tot max zo'n 150 - 200 km en je meer richt op de vele mooie binnenwegen van Twente en Achterhoek met als eindpunt Schweinswirt zou dat niet prettiger zijn voor de Strommers die van elders moeten komen en er al de nodige km's heen en terug voor moeten rijden?