We hebben de 55.000 km bereikt en het is weer tijd voor een grote beurt. Voorheen deed ik het onderhoud aan mijn motoren voornamelijk zelf met opgedane kennis vanwege het van jongs af aan sleutelen en klooien met brommers en motoren.

Wegens tijdgebrek ben ik met het onderhoud noodgedwongen overgestapt naar een kleine motorzaak in Voorburg. Naar volle tevredenheid overigens!

Maar... iets laten doen kost gewoon knaken en de v-strom zit niet dusdanig ingewikkeld in elkaar dat eea zelf niet te doen is. Aangezien er een verbouwing + verhuizing in het verschiet zit kan ik het geld wat anders richting Voorburg gaat ook prima ergens anders in investeren.
Even aan het googelen gegaan en op het forum zitten neuzen en vervolgens op het www naar vriend Jos Smit en vriend Louis getogen. Alwaar ik besteld heb:
- DID kettingset 105,83
- oliefilter 9,99
- 10w40 olie 4 liter 19,99 (API SM, met dank aan de post van Iron Horse over kwalitatief betere olie voor minder geld

)
- 4 'normale' bougies 39,96
- brandstofsysteem reiniger 6,99
- koelvloeistof 1 liter 6,99
- luchtfilter 24,99
O en ik heb in de UK nog een Loobman besteld voor 26,82 Om te proberen. Lijkt me geweldig om met zo'n low budget smeersysteemhetzelfde effect te bereiken als de dure zelfsturende varianten. Keertje knijpen na het tanken en gaan met de banaan.
Bij elkaar dus 241,56 en een paar uurtjes rommelen. Gauw verdiend dacht ik zo! Ik ga alleen nog even langs de monteur om te horen of het nodig is de klepspeling te laten controleren en om mijn remvloeistof te laten verversen. Ivm de abs begin ik zelf niet aan het verversen. Klepspeling etc heb ik geen kaas van gegeten en aangezien ik de motor voor ww gebruik kan ik hem ook niet een weekje laten om het eens te gaan proberen.
Conform het schema worden bouten, moeren, koppeling, remmen etc nagekeken. Als jullie nog tips hebben om ook te vervangen of te checken, hoor ik het graag!