Ervaringen Givi Airflow ?
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Hallo,
Ben ook op zoek naar een ander scherm. Heb op dit moment het vario-scherm met flipup ruitje erop zitten. Als het stevig waait of wat hogere snelheid heb ik meestal flinke turbelentie rond helm en gaat mijn hoofd flink op en neer en dat komt de orientatie van het rijden niet ten goede.
Wat ik lees over de Airflow is bij niemand perfect maar wel een verbetering. Dus overweeg ik de aankoop van dit scherm. Want heb nog niets anders gezien wat beter is.
Ik heb wel een zelfde scherm van de firma Kappa gezien op internet. Wat het veschil is weet ik niet maar de prijs is lager als dat van Givi. Givi kost volgens mij rond de 150 euro en dat van Kappa 135 euro.
Weet iemand wat het verschil is en welke kan ik het beste kopen. Zit er verschil in kwaliteit?
Alvast bedankt voor de reaktie.
Groet, John
Ben ook op zoek naar een ander scherm. Heb op dit moment het vario-scherm met flipup ruitje erop zitten. Als het stevig waait of wat hogere snelheid heb ik meestal flinke turbelentie rond helm en gaat mijn hoofd flink op en neer en dat komt de orientatie van het rijden niet ten goede.
Wat ik lees over de Airflow is bij niemand perfect maar wel een verbetering. Dus overweeg ik de aankoop van dit scherm. Want heb nog niets anders gezien wat beter is.
Ik heb wel een zelfde scherm van de firma Kappa gezien op internet. Wat het veschil is weet ik niet maar de prijs is lager als dat van Givi. Givi kost volgens mij rond de 150 euro en dat van Kappa 135 euro.
Weet iemand wat het verschil is en welke kan ik het beste kopen. Zit er verschil in kwaliteit?
Alvast bedankt voor de reaktie.
Groet, John
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Volgens mij zit er weinig verschil in alleen heb ik mijn Givi voor 125 euro gekocht (nieuw) dus die 150 kan lager.
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Hoi,
Bedankt voor reaktie, nog enig advies waar te bestellen voor 125,00 euro?
Dank je
Groet, John
Bedankt voor reaktie, nog enig advies waar te bestellen voor 125,00 euro?
Dank je
Groet, John
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
ik heb hem via funbikersshop.nl uit Haarlem. Geen idee of ze hem nog steeds voor die prijs kunnen leveren. Ik zou ze even bellen als ik jouw was. Hij staat niet op de site en ze moeten hem bestellen.
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Ik heb de Givi Airflow besteld bij Rad. Als het goed is dan krijg ik hem
Donderdag binnen. Zal zeker een verbetering zijn ten opzichte van mijn flipup ruitje.
Last mijn ervaringen nog weten.
Bedankt voor reactie.
Grt John
Donderdag binnen. Zal zeker een verbetering zijn ten opzichte van mijn flipup ruitje.
Last mijn ervaringen nog weten.
Bedankt voor reactie.
Grt John
- Patrick8888
- Berichten: 201
- Lid geworden op: za 04-07-2009, 19:31
- Mijn motor is een: Zwarte DL 650 van 2004
- Woonplaats: Sint Annaland
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Zou het helpen als je de beide helften insmeert met rain-x? Mijn ervaring met rain-x is dat de regen heel goed van je ruit, scherm of vizier waait tijdens het rijden.Ebrostrom schreef:>> Als het donker is zie je in de regen met het licht van een tegenligger geen donder door de ruit (i.c.m. hetzelfde effect op je scherm).Peter650 schreef:Regenverblinding ?Ebrostrom schreef:Nu maar hopen dat de verblinding door evt regen meevalt.
Ben heel erg benieuwd naar jullie verhaal. Ik wil richting maart weer gaan rijden en dan wordt het 191 km enkele rit (woonwerk) en continue turbulentie is dan niet handig / fijn, geen of minder zicht door regenverblinding aan de andere kant ook niet.
Ik hou het dus in de gaten.
Ik vind het toch ook wel fijn dat ik overdag met een schuin oog nog net hetgeen dat vlak voor mijn wielen ligt (klein obstakel, kuiltje, scheur enz.) kan zien en kan reageren.
Heb zelf een 650 met verhoogd 1000 zadel en ben 1.92m. De maten zijn dus wel verschillend, maar desalniettemin ben ik nog steeds benieuwd en blijf het volgen.
All the things we seem to understand are like footprints in moving sand.
There's no teacher who can teach us anything new, he can only teach the things we already knew.
There's no teacher who can teach us anything new, he can only teach the things we already knew.
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Rijd nu al weer effe met Airflow + kloontje.
Hoor veel meer! Wel lawaai maar geen bulderen. Helm ligt rustiger op het hoofd, ik hoor meer van de motor/inlaatgeluid.
En voor ik het weet rij ik weer 150 op de snelweg! Goed dus!!!
ik 1.75, kloon halverwege, beetje schuin, airflow-boven in laagste stand. Perfect hoor
Airflow-boven hoog: minder goed resultaat. De venturi werkt dan minder, denk ik.
Hoor veel meer! Wel lawaai maar geen bulderen. Helm ligt rustiger op het hoofd, ik hoor meer van de motor/inlaatgeluid.
En voor ik het weet rij ik weer 150 op de snelweg! Goed dus!!!
ik 1.75, kloon halverwege, beetje schuin, airflow-boven in laagste stand. Perfect hoor

Airflow-boven hoog: minder goed resultaat. De venturi werkt dan minder, denk ik.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Hallo,
Zaterdag 24 maart Givi Airflow besteld bij Rad, vandaag binnengekomen ondanks verwachting van Rad dat het pas donderdag geleverd zou worden.
Dat is een behoorlijke en snelle levering.
Ruit er deze avond opgezet. Mijn god wat een verschil in grote tegen over mijn origineel scherm met flip-up ruitje. FF wennen.
Maar waar ik denk ik heel erg aan moet wennen is dat ik op de laagste stand van de onderruit en de laagste stand van het bovenruitje er toch nog doorheen moet kijken.
Maar als ik morgen de kans krijg dan ga ik hem zeker testen. Hoop dat ik de lastige turbelentie kwijt ben want op de snelweg geeft dan geen fijn kijkbeeld op het verkeer.
Je hoofd tril dan de hele tijd.
Laat nog van me horen.
Groet, John
Zaterdag 24 maart Givi Airflow besteld bij Rad, vandaag binnengekomen ondanks verwachting van Rad dat het pas donderdag geleverd zou worden.
Dat is een behoorlijke en snelle levering.
Ruit er deze avond opgezet. Mijn god wat een verschil in grote tegen over mijn origineel scherm met flip-up ruitje. FF wennen.
Maar waar ik denk ik heel erg aan moet wennen is dat ik op de laagste stand van de onderruit en de laagste stand van het bovenruitje er toch nog doorheen moet kijken.
Maar als ik morgen de kans krijg dan ga ik hem zeker testen. Hoop dat ik de lastige turbelentie kwijt ben want op de snelweg geeft dan geen fijn kijkbeeld op het verkeer.
Je hoofd tril dan de hele tijd.
Laat nog van me horen.
Groet, John
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
John, dan heb jij zeker een laag zadel/een 650?
Ik met mijn 1,75 m kijk er dan nog lekker overheen, maar heb wel een kloontje. Toch dacht ik niet dat dat de stand in zijn geheel naar beneden brengt...
Ik met mijn 1,75 m kijk er dan nog lekker overheen, maar heb wel een kloontje. Toch dacht ik niet dat dat de stand in zijn geheel naar beneden brengt...
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Ik heb na lang spelen de volgende opstelling;
raam op laagste stand van de houder, kleine ruitje omhoog (ongeveer 5cm) zodat ik er net overheen kijk. Geen kloontjes of ander aanpassingen. Met uiteraard de bekende kawa spiegels.
Geen turbulentie uiteraard wel gewoon wind geluid.
Zelf ben ik 181 (maar met korte pootjes. Daarom ook een 650 met standaard zadel).
Het kleine ruitje moet toch wel een beetje uitgeschoven worden om effect te hebben, lijkt het.
raam op laagste stand van de houder, kleine ruitje omhoog (ongeveer 5cm) zodat ik er net overheen kijk. Geen kloontjes of ander aanpassingen. Met uiteraard de bekende kawa spiegels.
Geen turbulentie uiteraard wel gewoon wind geluid.
Zelf ben ik 181 (maar met korte pootjes. Daarom ook een 650 met standaard zadel).
Het kleine ruitje moet toch wel een beetje uitgeschoven worden om effect te hebben, lijkt het.
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Kreeg bij uitproberen de indruk dat helemaal uitgeschoven, het zuig-effect wat dit scherm zou moeten geven, ook niet meer werkt.
In de laagste stand van het hoge ruitje bevalt hij mij prima!
Maar iedereen zit anatomisch verschillend in elkaar, en 5 cm mijn hoofd naar boven doen geeft al een heel ander effect.
In de laagste stand van het hoge ruitje bevalt hij mij prima!
Maar iedereen zit anatomisch verschillend in elkaar, en 5 cm mijn hoofd naar boven doen geeft al een heel ander effect.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Hallo,
Ik ben 1,75 heb een dl1000 zadel erop zitten airflow op de standaard houder van de Strom geschroefd.
Volgens mij de standaard hoogte maar ik kan er niet overheen kijken.
Kan ik de originele houder nog lager zetten of de airflow ruit?
Ik moet zeggen kijk er ook liever overheen, of ik moet er aan wennen.
Morgen rijd ik voor de eerste keer met mijn nieuwe ruit kwam er vandaag niet van.
Laat nog van me horen.
Groet, John
Ik ben 1,75 heb een dl1000 zadel erop zitten airflow op de standaard houder van de Strom geschroefd.
Volgens mij de standaard hoogte maar ik kan er niet overheen kijken.
Kan ik de originele houder nog lager zetten of de airflow ruit?
Ik moet zeggen kijk er ook liever overheen, of ik moet er aan wennen.
Morgen rijd ik voor de eerste keer met mijn nieuwe ruit kwam er vandaag niet van.
Laat nog van me horen.
Groet, John
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
De houder van je ruit kent drie (on-officieel dacht ik zelfs 4) standen. Als je op de motor zit en je ziet nog schroefgaten van de houder, zit hij niet op de laagste stand.
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Hallo Why,
Dan denk ik dat mijn scherm niet lager kan. Als ik op
mijn motor zit dan zie ik geen gaten van scherm of houder
er boven uitsteken. Toch vreemd.
Zal morgen nog eens kijken.
Dank je
Dan denk ik dat mijn scherm niet lager kan. Als ik op
mijn motor zit dan zie ik geen gaten van scherm of houder
er boven uitsteken. Toch vreemd.
Zal morgen nog eens kijken.
Dank je
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Bij twijfel kan je ook gewoon je ruitje los halen en daarna de 4 inbusbouten die je tegenkomt onder het ruit. Daar zit de houder mee vast. Alles zal je dan duidelijk worden (dat deed het bij mij tenminste wel)
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Vandaag voor het eerst gereden met Airflow.
Normaal gesproken zet ik altijd een bivakmuts op ivm het nog fris op de motor is.
Vanmorgen niet gedaan om te kijken of er verschil is met deze ruit.
Ja, dat is er heb normaal ondanks intregaal helm koud gezicht en snotneus nu niet.
Vizier kan op blijven maar dan moet het wel hoger staan.
Helm gaat niet meer op en neer en het is rustiger en hoor meer motor geluid.
Binnenkort eens op de snelweg. En we krijgen slechter weer met meer wind dus dan kan ik hem nog goed testen.
Eerste indrukken veel beter dan mijn origineel ruitje.
Wat betreft hoogte kan er wel overheen kijken leek in de eerste instantie niet maar toen had ik nog niet gereden.
Groet, John
Normaal gesproken zet ik altijd een bivakmuts op ivm het nog fris op de motor is.
Vanmorgen niet gedaan om te kijken of er verschil is met deze ruit.
Ja, dat is er heb normaal ondanks intregaal helm koud gezicht en snotneus nu niet.
Vizier kan op blijven maar dan moet het wel hoger staan.
Helm gaat niet meer op en neer en het is rustiger en hoor meer motor geluid.
Binnenkort eens op de snelweg. En we krijgen slechter weer met meer wind dus dan kan ik hem nog goed testen.
Eerste indrukken veel beter dan mijn origineel ruitje.
Wat betreft hoogte kan er wel overheen kijken leek in de eerste instantie niet maar toen had ik nog niet gereden.
Groet, John
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Heb de indruk dat de hoge en brede ruit wat meer onrust in de motor brengt, als ik tenminste hoogst illegale snelheden rijd die buitengewoon comfortabel en turbulentievrij (echt waar!) zijn te doen zijn met de airflow.
Kan ook zijn dat mijn demper gaar is, maar na 38 K km???
Daarnaast hebben ze aan mijn voorvork gekloot (zeg maar) en vertrouw ik dat niet geheel.
Hoe dan ook, die airflow is zo goed, dat hij als officiele accessoire bij de L2 wordt geleverd door suzuki
Kan ook zijn dat mijn demper gaar is, maar na 38 K km???
Daarnaast hebben ze aan mijn voorvork gekloot (zeg maar) en vertrouw ik dat niet geheel.
Hoe dan ook, die airflow is zo goed, dat hij als officiele accessoire bij de L2 wordt geleverd door suzuki
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Met m'n nieuwe strom in aantocht (niet de L2) maak ik me best zorgen over de originele ruit
Ik lees hier dikwijls de airflow in combinatie met het kloontje, maar is dat kloontje nodig? Is de airflow op zich niet voldoende?

Ik lees hier dikwijls de airflow in combinatie met het kloontje, maar is dat kloontje nodig? Is de airflow op zich niet voldoende?
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5152
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Hoi Tim,
Ik ben een Kloontje gebruiker (en bedenker) van het éérste uur, maar zonder Kloontje stapte ik niet op m'n Strom. Er waren toen nog geen air-flow schermen. Nu heb ik een L2 met Air-flow met zgn. flappen en ik mis Kloontje nog steeds niet. M.a.w. Air-flow scherm zonder Kloontje is i.m.o.goed te doen.
Peter
Ik ben een Kloontje gebruiker (en bedenker) van het éérste uur, maar zonder Kloontje stapte ik niet op m'n Strom. Er waren toen nog geen air-flow schermen. Nu heb ik een L2 met Air-flow met zgn. flappen en ik mis Kloontje nog steeds niet. M.a.w. Air-flow scherm zonder Kloontje is i.m.o.goed te doen.
Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Proudly presenting the latest in experimental see-through motorcycle wind guidance: the LF2012, a.k.a. Laminar Flow.
De onderste ruit van de Givi AirFlow leek me al langer interessant, gezien de breedte. En proefrijden bevestigde dat vermoeden. De bovenruit daarentegen vind ik nogal hoog uitsteken en trillen. Om van de weerspiegelingen te zwijgen. Dus tijd om een "oud" idee eens in de praktijk om te zetten: de onderruit van de AirFlow combineren met de Laminar Lip. Die laatste is wat mij betreft zo al een geweldige aanvulling op de standaardruit. Hopelijk kan de LLip de Givi onderruit verder aanvullen en de wind wat rond de helm geleiden. Testresultaten volgen...
De onderste ruit van de Givi AirFlow leek me al langer interessant, gezien de breedte. En proefrijden bevestigde dat vermoeden. De bovenruit daarentegen vind ik nogal hoog uitsteken en trillen. Om van de weerspiegelingen te zwijgen. Dus tijd om een "oud" idee eens in de praktijk om te zetten: de onderruit van de AirFlow combineren met de Laminar Lip. Die laatste is wat mij betreft zo al een geweldige aanvulling op de standaardruit. Hopelijk kan de LLip de Givi onderruit verder aanvullen en de wind wat rond de helm geleiden. Testresultaten volgen...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Vandaag eindelijk de Laminar Flow getest. Met de ruit in de laagste en in de middenstand. Zonder oordopjes, om echt goed te kunnen vergelijken. En het wérkt.
De laagste stand van de LF is vergelijkbaar met de middenstand van de AirFlow onderruit alleen. Door de lage stand van de ruit heb je geweldig veel zicht over de ruit heen. En tot meer dan een zinnig mens normaal rijdt hooguit een lichte turbulentie.
Met de LF in de middenstand wordt de wind nog nét wat beter geleid. Al zit ik ook zo niet compleet uit de wind. Daarvoor zou het geheel nog iets hoger moeten komen. En dan zal de wind de top van de helm ook niet meer raken. Want dat is wat nu nog windgeruis oplevert. Al is mijn helm niet de allerstilste. Maar ja, compleet geen rijwind is ook maar steriel.
Nu, ik ben meer dan tevreden. Waarschijnlijk ga ik de ruit in de middelste stand houden. Dat is meer geschikt voor de snelweg.
Nog een fotootje van de LF2012 in de laagste stand:
De laagste stand van de LF is vergelijkbaar met de middenstand van de AirFlow onderruit alleen. Door de lage stand van de ruit heb je geweldig veel zicht over de ruit heen. En tot meer dan een zinnig mens normaal rijdt hooguit een lichte turbulentie.
Met de LF in de middenstand wordt de wind nog nét wat beter geleid. Al zit ik ook zo niet compleet uit de wind. Daarvoor zou het geheel nog iets hoger moeten komen. En dan zal de wind de top van de helm ook niet meer raken. Want dat is wat nu nog windgeruis oplevert. Al is mijn helm niet de allerstilste. Maar ja, compleet geen rijwind is ook maar steriel.
Nu, ik ben meer dan tevreden. Waarschijnlijk ga ik de ruit in de middelste stand houden. Dat is meer geschikt voor de snelweg.
Nog een fotootje van de LF2012 in de laagste stand:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Ik heb op m'n nieuwe v-strom direct een verstelbare GIVI-airflow laten monteren. Ben voor een groot deel tevreden, maar niet altijd: bij sommige snelheden en windkrachten/richtingingen heb ik nog steeds last van turbulentie. Ben 1.87 m lang en draag een recente Schuberth klaphelm.
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Volgens mij is het onmogelijk turbulentie uit te sluiten, zolang er rijwind is en de gewone wind. Denk dat als die 180 graden of 0 graden tov elkaar 'waaien', er geen turbulentie is, en anders wel.
Dacht ik zo maar eens.... Maar was weiss ich ? Het schijnt zelfs een vak te zijn!
Dacht ik zo maar eens.... Maar was weiss ich ? Het schijnt zelfs een vak te zijn!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Hoi, heb een Givi Airflow ruit te koop.Heb de ruit één jaar gebruikt.
Mijn DL650 K8 is verkocht.
Iemand interesse? Mail: fvbever@gmail.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben uit Dendermonde (B)
Mijn DL650 K8 is verkocht.
Iemand interesse? Mail: fvbever@gmail.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben uit Dendermonde (B)
- Hessie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 917
- Lid geworden op: do 25-12-2008, 20:22
- Mijn motor is een: BMW F900 XR
- Woonplaats: Huizen
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Ehm
Past deze ruit eigenlijk op een LO???
Op de site van Rad staat voor v strom modeljaar 2005-2009???
Wie oh wie
Hester

Past deze ruit eigenlijk op een LO???
Op de site van Rad staat voor v strom modeljaar 2005-2009???
Wie oh wie



Hester
doei
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1270
- Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
- Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
- Woonplaats: Assen
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Is hetzelfde Hester, dus past! Pas vanaf de L2 is het anders.Hessie schreef:Ehm![]()
Past deze ruit eigenlijk op een LO???
Op de site van Rad staat voor v strom modeljaar 2005-2009???
Wie oh wie![]()
![]()
![]()
Hester
Greets!
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
- Hessie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 917
- Lid geworden op: do 25-12-2008, 20:22
- Mijn motor is een: BMW F900 XR
- Woonplaats: Huizen
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Dank je wel!
Dacht het ook al maar wilde het toch even zeker weten!
Groetjes,
Hester
Dacht het ook al maar wilde het toch even zeker weten!
Groetjes,
Hester
doei
-
- DL650 berijder
- Berichten: 266
- Lid geworden op: vr 13-07-2012, 20:20
- Mijn motor is een: Honda Africa Twin
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Voor degene die nog aan't zoeken zijn;
Op ebay kan je zoeken naar het Kappa scherm KAF3101, dit is net hetzelfde scherm als de givi airflow, alleen een ander naamstickertje erop.
En een pak goedkoper, heb eentje besteld en verwacht het begin volgende week, review volgt nog
Kristof.
Op ebay kan je zoeken naar het Kappa scherm KAF3101, dit is net hetzelfde scherm als de givi airflow, alleen een ander naamstickertje erop.
En een pak goedkoper, heb eentje besteld en verwacht het begin volgende week, review volgt nog

Kristof.
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Iemand enig idee of je ook ergens kan 'testen' voordat ik de ruit koop (Zuid-Holland) ?
-
- DL650 berijder
- Berichten: 266
- Lid geworden op: vr 13-07-2012, 20:20
- Mijn motor is een: Honda Africa Twin
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Het kappa ruitje is net hetzelfde als dat van Givi. In het kleinste ruitje is zelfs het type nummer van givi ingegoten
Voor de rest; ik rijd nooit meer zonder, en zoals eerder gezegd is; de beste investering die je kan doen op een vstrom (L2).
Bij mij heb ik het ingesteld dat ik er net kan overzien en dan een kleine 5cm lager geschoven, zodoende ik met regenweer nog voldoende zicht heb.
Volgens mijn gevoel 'pakt' het iets meer zijwind op, maar verder kan je in alle comfort (en stilte) lekker 'cruisen' .
Kristof.

Voor de rest; ik rijd nooit meer zonder, en zoals eerder gezegd is; de beste investering die je kan doen op een vstrom (L2).
Bij mij heb ik het ingesteld dat ik er net kan overzien en dan een kleine 5cm lager geschoven, zodoende ik met regenweer nog voldoende zicht heb.
Volgens mijn gevoel 'pakt' het iets meer zijwind op, maar verder kan je in alle comfort (en stilte) lekker 'cruisen' .
Kristof.
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Vandaag weer zo blij als een klein kind mijn nieuwste aanwinst gemonteerd, een airflow dus.
Wat blijkt nu, ik ben zo klein (1.78m) dat ik nooit over mijn ruit heen kan kijken... bovenste ruit in onderste stand. Dit komt ook omdat ik een migsel GPS-mount heb, en de RAM-kogel zorgt er dan voor dat je het hoofdscherm niet meer op de laagste positie krijgt... Iemand een oplossing...
Hoewel ik nu ongetwijfeld geen turbulentie zal hebben, vind ik het echt onaangenaam om altijd door de ruit te moeten kijken. Mijn Migsel wegdoen vind ik ook geen goede optie, want ik vind dat een schitterend systeem...
Wat blijkt nu, ik ben zo klein (1.78m) dat ik nooit over mijn ruit heen kan kijken... bovenste ruit in onderste stand. Dit komt ook omdat ik een migsel GPS-mount heb, en de RAM-kogel zorgt er dan voor dat je het hoofdscherm niet meer op de laagste positie krijgt... Iemand een oplossing...

Hoewel ik nu ongetwijfeld geen turbulentie zal hebben, vind ik het echt onaangenaam om altijd door de ruit te moeten kijken. Mijn Migsel wegdoen vind ik ook geen goede optie, want ik vind dat een schitterend systeem...
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Maw, jij hebt nog meer dan 5cm over om eroverheen te kijken ?Kristof schreef:Bij mij heb ik het ingesteld dat ik er net kan overzien en dan een kleine 5cm lager geschoven
Hoe groot ben je dan ?

- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7703
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
@ Mantis, Hoe staat je ruithouder op de motor gemonteerd. Ook die kan in een aantal standen (hoogtes) versteld worden. Dat staat in de handleiding die bij de motor wordt geleverd. Als die niet op de laagste stand staat kun je dat eerst proberen. Anders misschien een Kloontje proberen te vinden of het origineel van Madstad aanschaffen. Dan kun je de ruit kantelen en ook in z'n geheel naar boven en onderen verschuiven.
Link


Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- EdV
- DL650 berijder
- Berichten: 185
- Lid geworden op: zo 03-06-2012, 11:59
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 L2 2012 Wit
- Woonplaats: Eersel (NL)
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Ik begrijp niet goed hoe dit kan. Ik heb ook een Givi Airflow, ook een Migsel voor de GPS en ik ben 1,76m groot. Ik heb de bovenste ruit ongeveer in het midden staan en kijk eroverheen naar mijn voorganger.
Heb je ermee gereden? Als ik naar de weg vlak voor me kijk kijk ik uiteraard wel daar de ruit.
Ik weet niet of het wat duidelijk maakt maar deze foto is genomen vanaf ooghoogte terwijl ik op mijn motor zit.

Let op het ruitje, niet op de rotzooi in mijn garage.
Heb je ermee gereden? Als ik naar de weg vlak voor me kijk kijk ik uiteraard wel daar de ruit.
Ik weet niet of het wat duidelijk maakt maar deze foto is genomen vanaf ooghoogte terwijl ik op mijn motor zit.


Let op het ruitje, niet op de rotzooi in mijn garage.

Laatst gewijzigd door EdV op wo 06-02-2013, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
1F U C4N R34D 7H15 U R34LLY N33D 70 G37 L41D
-
- DL650 berijder
- Berichten: 649
- Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
- Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
- Woonplaats: Houthalen
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Wellicht heeft ie een oud model dl 650 want ik dacht net hetzelfde als jou Ed.
Maar mijn gevoel zegt ook dat hier iets niet klopt.
Maar mijn gevoel zegt ook dat hier iets niet klopt.
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
- EdV
- DL650 berijder
- Berichten: 185
- Lid geworden op: zo 03-06-2012, 11:59
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 L2 2012 Wit
- Woonplaats: Eersel (NL)
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Ohw ja, daar had ik ff niet aan gedacht..... 

1F U C4N R34D 7H15 U R34LLY N33D 70 G37 L41D
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Ik kijk met mn bijna 2 meter ook tegen het ruitje aan. Is even wennen, maar ik heb het er wel voor over 

- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5152
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Heeft volgens mij een DL 650A K9.Silverstorm schreef:Wellicht heeft ie een oud model dl 650 want ik dacht net hetzelfde als jou Ed.
Maar mijn gevoel zegt ook dat hier iets niet klopt.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Wat is dan het verschil tussen beide modellen ?Silverstorm schreef:Wellicht heeft ie een oud model dl 650 want ik dacht net hetzelfde als jou Ed.
Maar mijn gevoel zegt ook dat hier iets niet klopt.
Ik heb er eentje van 2007 of 2008, en een kennis met het nieuwe model raadt me de AF aan...
Ga ik er op mijn "ouwe" dan toch niet overheen kunnen kijken, maar op een nieuwe wel ?
-
- DL650 berijder
- Berichten: 649
- Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
- Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
- Woonplaats: Houthalen
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Zijn toch 2 kompleet verschillende motoren en de schermen zijn ook verschillend.Zithoogte verschilt ook met de nieuwe.Ik ben zelf ook niet van de grootste nl 1.80 m en kan met gemak over het scherm heen kijken terwijl het onderste scherm op de hoogste stand en bovenste ergens in het midden staat.Daarom vind ik het vreemd en maak ik de vergelijking tussen oud en nieuw model.
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Bedankt voor de reacties!
ijzeren paard: ik geloof dat ik iets bij leer. jij bedoelt dus niet de instelling van de drie posities? (4 als je de illegale stand mee telt...) dan moet ik dat inderdaad eens grondig lezen en bekijken.
ik heb inderdaad een k9,het oud model dus. Uiteraard kan ik wel over mijn ruit zien als ik in de verte kijk en al zeker als ik naar de vogeltjes kijk ofzo
maar als ik naar mijn voorganger kijk die niet te ver van me rijdt dan is het dus door de ruit heen. Misschien is het wennen maar ik vind het tot hiertoe niet echt fijn. Zeker als het zou regenen..
nu niet veel tijd maar ik zal dit weekend eens alles grote digitale bekijken en eventueel een foto trekken om eens te vergelijken! alleszins bedankt om mee te denken!
ijzeren paard: ik geloof dat ik iets bij leer. jij bedoelt dus niet de instelling van de drie posities? (4 als je de illegale stand mee telt...) dan moet ik dat inderdaad eens grondig lezen en bekijken.
ik heb inderdaad een k9,het oud model dus. Uiteraard kan ik wel over mijn ruit zien als ik in de verte kijk en al zeker als ik naar de vogeltjes kijk ofzo

nu niet veel tijd maar ik zal dit weekend eens alles grote digitale bekijken en eventueel een foto trekken om eens te vergelijken! alleszins bedankt om mee te denken!
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7703
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Die bedoel ik dus wel. Want dat is de basisinstelling van de ruithoogte, eventueel met de extra "Illegale" hoogste stand. Die Givi ruit heeft los van de basis hoogte-instelling de mogelijkheid om de bovenruit te verstellen. Een Madstad of kloontje geeft je daarnaast nog eens extra hoogte- en kantelbare verstelling.Mantis schreef:ijzeren paard: ik geloof dat ik iets bij leer. jij bedoelt dus niet de instelling van de drie posities? (4 als je de illegale stand mee telt...) dan moet ik dat inderdaad eens grondig lezen en bekijken.
De in mijn vorige bericht geplaatste link en foto zijn overigens van het nieuwe model.

In de onderstaande video zie je duidelijk het voordeel, deze is wel voor het oude model.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_yyqQgjl-3I[/youtube]


Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
dan ben ik wel helemaal mee
. Uiteraard kan je met een kloontje de ruit kantelen en hoger zetten, maar lager niet neem ik aan... Na het nalezen van andere berichten blijken er nog mensen te zijn die door de ruit kijken. Het zal dus ofwel wennen zijn ofwel de ruit verkopen.
Natuurlijk kan je met kloontje de ruit kantelen, wat er indirect voor zorgt dat ik er misschien dan net wel kan over kijken... maar dat vergt weer een investering natuurlijk, die dan ook geen gegarandeerd positief resultaat geeft...

Natuurlijk kan je met kloontje de ruit kantelen, wat er indirect voor zorgt dat ik er misschien dan net wel kan over kijken... maar dat vergt weer een investering natuurlijk, die dan ook geen gegarandeerd positief resultaat geeft...
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7703
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Bekijk de video nog eens en je ziet dat hij wel lager gaat dan de standaard. Afhankelijk van je montagehoogte van de ruithouder op de Strom die je nu hebt kun je eventueel nog lager monteren. Maar ik zie geen info over de huidige stand dus dat zul je zelf moeten controleren.


Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4971
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Niet laag genoeg? Zaag een stuk van de bovenkant af.
Of boor calsi gaten in de onderkant voor minder onderdruk achter het scherm.
Ik heb het allemaal gedaan en heb d emar + flipje er weer op.
Airflow kan werken, maar is niet perfect. Meer weerstand, meer verbruik. Groter scherm, te warm in de zomer.
Als ie je past is het goed, maar accepteer dat het nooit perfect wordt onder alle omstandigheden. Dat geeft een boel rust.

Of boor calsi gaten in de onderkant voor minder onderdruk achter het scherm.
Ik heb het allemaal gedaan en heb d emar + flipje er weer op.
Airflow kan werken, maar is niet perfect. Meer weerstand, meer verbruik. Groter scherm, te warm in de zomer.
Als ie je past is het goed, maar accepteer dat het nooit perfect wordt onder alle omstandigheden. Dat geeft een boel rust.

Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)

DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Ok, eindelijk foto's
.
Dat het nooit perfect zal zijn, daar kan ik me zeker bij neerleggen. Ik heb ook een auto waar ik droog en uit de wind zit (niet die grote zwarte op de foto trouwens...
). Door het scherm kijken is nog iets anders... Ik heb net een klein testritje gemaakt over een 20 km autosnelweg.
Topruit in onderste stand: ik kijk vnl door de ruit, nog wat turbulentie zelfs.
Topruit in middenste stand: zalig rijden tot 140 km/h, maar uiteraard kijk ik dan 100% van de tijd door de ruit.
Ik moet wel zeggen dat de ruit ook wel wat trilt, maar ik neem aan dat dit normaal is?
Zoals gezegd: in de winter misschien nog wel tof. Maar in de zomer, op secundaire wegen, lijkt me dit systeem zeker niet ideaal. Uiteraard kan ik dan zoals iemand al aanhaalde, de topruit eraf doen en in de topkoffer steken, maar dan moet die er dus ook al standaard op staan...
Kan iemand me zeggen of - op basis van deze foto's - het mogelijk is om de ruit toch lager te krijgen als ik een kloontje monteer (te letten dus op de ram-kogel). Nu krijg ik de grote ruit alleszins niet meer lager gemonteerd.



Is zo'n MRA touring vario een stuk kleiner trouwens?
@Redstrom: de zaag erin zal ongetwijfeld een goede oplossing zijn... maar daar begin ik toch echt niet aan...

Dat het nooit perfect zal zijn, daar kan ik me zeker bij neerleggen. Ik heb ook een auto waar ik droog en uit de wind zit (niet die grote zwarte op de foto trouwens...

Topruit in onderste stand: ik kijk vnl door de ruit, nog wat turbulentie zelfs.
Topruit in middenste stand: zalig rijden tot 140 km/h, maar uiteraard kijk ik dan 100% van de tijd door de ruit.
Ik moet wel zeggen dat de ruit ook wel wat trilt, maar ik neem aan dat dit normaal is?
Zoals gezegd: in de winter misschien nog wel tof. Maar in de zomer, op secundaire wegen, lijkt me dit systeem zeker niet ideaal. Uiteraard kan ik dan zoals iemand al aanhaalde, de topruit eraf doen en in de topkoffer steken, maar dan moet die er dus ook al standaard op staan...
Kan iemand me zeggen of - op basis van deze foto's - het mogelijk is om de ruit toch lager te krijgen als ik een kloontje monteer (te letten dus op de ram-kogel). Nu krijg ik de grote ruit alleszins niet meer lager gemonteerd.



Is zo'n MRA touring vario een stuk kleiner trouwens?
@Redstrom: de zaag erin zal ongetwijfeld een goede oplossing zijn... maar daar begin ik toch echt niet aan...
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Na het lezen van dit topic ook maar een Givi Airflow voor mijn K9 besteld.
Ik ben 1.95m, zadel is standaard. Met het standaard ruitje in de middenstand was de turbulentie te verdragen, maar het kan natuurlijk altijd beter.
Samengevat: geen mirakel (had ik ook niet verwacht), maar wel een verbetering die het geld waard is.
Beste stand: onderruit en bovenruit in laagste stand.
Ik kijk er dan nog voldoende overheen, en dat vind ik toch wel erg prettig.
Hoger heeft geen zin, want de meeste resterende turbulentie komt van de zijkanten van het ruitsysteem. Turbulentie komt niet alleen van boven!
Eigenlijk heeft het niet veel zin om een ruit veel hoger te maken als dat hij breed is, ook aan de zijkant krult de wind er om heen. Ik kan me overigens voorstellen dat andere spiegels ook invloed hebben. Maar ik vind het voorlopig best zo.
En in de zomer kan de bovenruit er af.
Overigens heb ik geen kloontjes oid, alles verder standaard.
Ik ben 1.95m, zadel is standaard. Met het standaard ruitje in de middenstand was de turbulentie te verdragen, maar het kan natuurlijk altijd beter.
Samengevat: geen mirakel (had ik ook niet verwacht), maar wel een verbetering die het geld waard is.
Beste stand: onderruit en bovenruit in laagste stand.
Ik kijk er dan nog voldoende overheen, en dat vind ik toch wel erg prettig.
Hoger heeft geen zin, want de meeste resterende turbulentie komt van de zijkanten van het ruitsysteem. Turbulentie komt niet alleen van boven!
Eigenlijk heeft het niet veel zin om een ruit veel hoger te maken als dat hij breed is, ook aan de zijkant krult de wind er om heen. Ik kan me overigens voorstellen dat andere spiegels ook invloed hebben. Maar ik vind het voorlopig best zo.
En in de zomer kan de bovenruit er af.
Overigens heb ik geen kloontjes oid, alles verder standaard.
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4971
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Heb je al gereden zonder bovenruit?
Als ik dat doe, kom alle turbulentie weer terug. Dan ben je het venturi effect kwijt tussen de 2 ruiten.
Zo werkt het flip-up ruitje ook.

Oh ja, de stickers kunnen er af.
Als ik dat doe, kom alle turbulentie weer terug. Dan ben je het venturi effect kwijt tussen de 2 ruiten.
Zo werkt het flip-up ruitje ook.

Oh ja, de stickers kunnen er af.

Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)

DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)