Ik heb mijn V-Strom een 36.000 km beurt gegeven bij de Valkenier in Barneveld. Voor deze zaak gekozen omdat zij een testbank hebben, waar ik mijn strommetje op wilde laten zetten. Ze hebben een aantrekkelijke deal: als er nix mis is met je Strom en ze doen daarna verder nix, dan kost het 50 euro. Als ze wel je boordcomputer gaan remappen kost het 100 euro. Bij mij was dat inderdaad nodig: ik heb er nu 2 1/2 pk bij, het apparaat loopt als een zonnetje en hij is veel zuiniger geworden. Ik zag vandaag de stand van 322 km op de dagteller (durfde tot nu toe nooit verder dan 290 km te rijden) en ik hoefde toch maar 15 liter te tanken. Dat is ruim 1:21, terwijl ik vroeger nooit verder kwam dan 1:17. Ik ben hier dus erg blij mee

Daarnaast heb ik een K&N luchtfilter genomen i.p.v. het originele Suzukifilter. Totale kosten: 377 euro. Als ik daar de kosten van de Dynorun en de meerprijs van het K&N luchtfilter afhaal, heeft de beurt ongeveer 240 euro gekost (inclusief leenbrommer, een nieuwere Bandit dan mijn Strom). Daar zijn op zich geen spannende dingen voor gedaan: kleppen stellen is bij mijn vorige beurt (22.000 km) gebeurd en mijn remblokken hoefden nog niet vervangen te worden. Een handige jongen zou het onderhoud bij deze km-stand (mits het kleppenstellen wel bij de 24.000 km beurt is gedaan) misschien ook zelf kunnen doen.